Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současný stav hudební pedagogiky pro děti mladšího školního věku v zemích EU
Panochová, Martina ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Autorka ve své diplomové práci představuje soudobé pedagogické trendy v hudebním vzdělávání dětí mladšího školního věku. Zabývá se charakteristikou dětského vnímání, psychologickými základy hudebnosti a uvádí základní hudební činnosti v současné době. Ta se vyznačuje změnami v obsahu i ve formě. Tuto charakteristiku dává do kontextu evropských snah o hledání společných průniků ve výchově a vzdělávání. Představuje činnost nejvýznamnějších domácích, evropských a světových organizací pro rozvoj hudební kultury a výchovy dětí a mládeže. Těžištěm práce je poslání Evropského hudebního kongresu EAS v Praze. V praktické části se diplomantka zabývá průzkumem hudebního vzdělávání v některých evropských zemích. V závěru práce je vyhodnocení těchto průzkumů. Práce má vztah problematice globalizace a identity v oblastech hudebního vzdělávání a kultury.
Motivační a aktivizační prvky v hudebních činnostech dětí předškolního věku
Kautská, Klára ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Předmětem bakalářské práce byl inventář motivačních a aktivizačních prvků v hudebních činnostech dětí předškolního věku. V teoretické části se práce zabývá motivací a aktivitou obecně. Vymezuje základní pojmy motivace, motiv, motivace v hudebních činnostech, aktivita, aktivace, aktivizační úroveň v souvislosti s předškolní výchovou. V části výzkumné tyto poznatky převádí do praxe a ověřuje účinnost zvolených motivačních a aktivizačních prvků v hudebních činnostech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spolupráce mezi českými a zahraničními hudebními organizacemi v oblastech vzdělávání a výchovy dětí staršího školního věku
Procházková, Jana ; Váňová, Hana (oponent) ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje soudobé pedagogické trendy v hudebním vzdělávání dětí staršího školního věku. Zabývá se problematikou aktuálního stavu hudební výchovy, reformou kurikula hudební výchovy a vzděláváním budoucích učitelů hudební výchovy. Tuto problematiku zasazuje do kontextu evropských snah o hledání společných průniků ve výchově a vzdělávání. Dále představuje činnost nejvýznamnějších domácích, evropských a světových organizací pro rozvoj hudební kultury a výchovy dětí a mládeže v oblasti hudby. Těžištěm práce je poselství Evropského hudebního kongresu EAS v Praze v roce 2005. V praktické části se diplomantka zabývá průzkumem hudebního vzdělávání v některých evropských zemích. V závěru je předloženo vyhodnocení těchto průzkumů. Práce má vztah k problematice globalizace a identity v oblastech hudebního vzdělávání a kultury. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Environmentální témata ve výuce hudební výchovy
Žídková, Johana ; Kodejška, Miloš (oponent) ; Váňová, Hana (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce na téma Environmentálni témata ve výuce hudební výchovy je vytyčení možností, jak začlenit environmentálni prvky do předmětu hudební výchova. Nutnost zabývat se ekologickou tématikou vyplynula především ze zavedení rámcových vzdělávacích programů pro základní školy a gymnázia v roce 2007, ve kterých se kromě tradičních vzdělávacích oblastí nově objevují tzv. průřezová témata. Jedním z nich je environmentálni výchova. V současnosti bohužel zatím chybí dostatek materiálů se zaměřením na implementaci prvků průřezových témat do jednotlivých předmětů, zejména potom do hudební výchovy. Cílem práce je proto alespoň částečně toto prázdné místo zaplnit, poskytnout ucelenější pohled na danou problematiku pro ty, kdo by se chtěli environmentálni výchovou a osvětou prostřednictvím hudby zabývat, poukázat na některé příklady úspěšné aplikace v zahraničí a konečně nastínit možnosti pro výuku na domácí půdě. začlenění environmentálních prvků do výuky hudební výchovy zde dochází ve dvou rovinách: v rovině organizačních forem (integrací do hodin, pomocí projektů, aj.) a v rovině obsahové (pomocí volby témat, hledáním mezipředmětových souvislostí). Hybnou silou této kostry vyučování se potom stává syntéza metod environmentálni a hudební výchovy založená především na mnohostrannosti využití potenciálu...
Průniky hudebních a cizojazyčných dovedností u dětí předškolního věku (z hlediska soudobých proměn vzdělávání)
Píclová, Olga ; Váňová, Hana (oponent) ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce)
Práce navazuje na bakalářkou práci "Získávání cizojazyčných zkušeností prostřednictvím integrace múzických činností u dětí v předškolním věku". Zaměřuje se na jazykovou propedeutiku dětí v mateřské škole. Získávání cizojazyčných dovedností v předškolním věku je realizováno formou integrované výuky s odpovídajícími psychologickými aspekty. Práce charakterizuje psychologii cviku v procesu získávání cizojazyčných dovedností u dětí v předškolním věku. Experimentálně ověřuje propojení hudebních a cizojazyčných dovedností. Bude vhodným materiálem pro pedagogické využití v mateřských školách.
Škola hry na sopránovou zobcovou flétnu pro I. st. ZŠ
Stachová, Irena ; Kodejška, Miloš (oponent) ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá otázkou výuky hry na sopránovou zobcovou flétnu žáků prvního stupně ZŠ v rámci hodin hudební výchovy. V teoretické části diplomová práce shromažďuje dostupné informace o tomto nástroji, výuce, možnostech studia a seznamuje s přehledem nejpoužívanějších učebnic a škol hry. Praktická část si stanovuje cíl na základě vlastního pokusu o vytvoření školy hry popsat a zmapovat danou problematiku jako jednu z možných metod postupu výuky.
Výuka hry na sopránovou zobcovou flétnu u dětí předškolního věku
Uríková, Radka ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce zkoumá způsob výuky na sopránovou zobcovou flétnu v předškolním věku. Teoretická část poukazuje na specifičnost předškolního období v oblasti hudebního vývoje dítěte a v jeho psychologických předpokladech k hudebním činnostem. Kapitoly jsou zaměřeny na některá vnější a metodická hlediska vedení výuky. Praktická část předkládá konkrétní výsledky pozorování výuky hry na sopránovou zobcovou flétnu ve vybraných mateřských školách. Na základě zjištěných skutečností jsou v závěru práce navrženy další možná zaměření dílčích výzkumů i konkrétní návrhy k vedení výuky v mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Získávání cizojazyčných zkušeností prostřednictvím integrace múzických činností u dětí v předškolním věku
Píclová, Olga ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Cílem této práce je vytvořit sytém získávání cizojazyčných zkušeností v anglickém jazyku u dětí 5-6 letých. Systém je založen na prolínání uměleckých činností s anglickými slovy a základními slovními spojeními. Prostřednictvím zpěvu, hry na Orffovy nástroje a pohybu tak dochází k snadnějšímu zapamatování anglických slov a slovních spojení. Elementární umělecké činnosti jsou spojeny s emocionálním prožíváním. Tak se prohlubuje zájem o anglický jazyk. Práce je spojena s výzkumem, který je v závěrečné části vyhodnocen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvoj hudebnosti u dětí předškolního věku prostřednictvím pěveckých činností
Brodová, Karin ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Studentka se zabývá rozvojem hudebnosti a zvláště hlasové a pěvecké výchovy u dětí v předškolním věku. Vychází z fyziologických, psychologických a ontogenetických zákonitostí tohoto období. V praktické části popisuje stupeň rozvoje pěveckých schopností u dětí před vstupem do základní školy. V metodických závěrech uplatňuje výsledky výzkumu a svých hudebně pedagogických zkušeností do hudebněvýchovné praxe. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.