Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Krychlové stavby v geometrii na 1. st. ZŠ
Asarlidu, Sofia ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce je věnována krychlovým tělesům a jejich využití v geometrii na 1. st. ZŠ, a to především z hlediska cíleného rozvíjení prostorové představivosti dětí mladšího školního věku. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení několika klíčových pojmů souvisejících s prostorovou představivostí, podrobně charakterizuje prostředí krychlových těles a práci v něm. Praktickou část práce tvoří evidence a analýza experimentů realizovaných v průběhu několika měsíců s dětmi ze dvou čtvrtých tříd, nejprve v podmínkách běžné výuky, poté v individuálních sezeních. Tato část také udává výčet a popis vypozorovaných fenoménů i s pokusem o jejich vysvětlení.
Řešení úloh typu bludiště u žáků druhé ročníku ZŠ
Macháčková, Šárka ; Kloboučková, Jaroslava (oponent) ; Slezáková, Jana (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na řešení úloh a vájemnou komunikaci v prostředí Bludišť u žáků druhých ročníků základních škol. Na začátku práce uvádím pojmy, které při práci s žáky v prostředí Bludišť používám. Popsala jsem zde své vlastní seznamování s bludišti a problémy, se kterými jsem se při řešení prvních bludišť setkala. V další části jsem vypracovala pracovní listy, které žáky seznámí s problematikou tohoto prostředí a s nimi jsem provedla experimenty. Pozorovala jsem u žáků řešitelský proces a způsob jejich komunikace mezi sebou a mnou. V poslední části jsem se pokusila o přehled všech jevů, se kterými jsem se průběhu experimentování setkala.
Poruchy učení v matematice a jejich reedukace na základní škole
Tlapáková, Šárka ; Dvořák, Petr (oponent) ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem "Poruchy učení v matematice a jejich reedukace na základní škole" je zaměřena na studium obtíží v matematice, které se objevují u žáků prvních až devátých ročníků. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol, které jsou pak ještě dále děleny na dílčí podkapitoly. První část tvoří teoretický základ o specifických vývojových poruchách obecně. Ten je nutný pro další studium poruch učení v matematice a zasazuje tak poruchy učení v matematice do širšího kontextu specifických vývojových poruch. Druhá kapitola je zaměřena konkrétně na poruchy a narušení matematických funkcí. Celý tento úsek tvoří teorie nezbytná pro pochopení této problematiky v praxi. Poslední, tedy třetí kapitola je orientována právě na praxi. Její podkapitoly se zabývají statistikou na Základní škole v Heřmanově Městci, výukovými programy na PC a mojí spoluprací s integrovaným chlapcem. Cílem mé práce bylo obohatit si teoretické znalosti, poznat práci s integrovanými žáky na základní škole a zkusit s nimi pracovat.
Představy zlomků u žáků ve věku 9-13 let
Langerová, Linda ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce s názvem "Představy zlomků u žáků ve věku 9- 13 let" se zabývá učivem tématického celku Zlomky převážně na 1.stupni ZŠ. Obsahuje experimenty se zaměřením na porozumění zlomkům, které jsou realizované na dvou školách, experimenty se studentkou se specifickými vzdělávacími potřebami a rozbor některých učebnic podle stanovených kritérií. Hlavním cílem práce je rozšíření vhledu autorky do oblasti zlomků z hlediska matematického a didaktického
Vliv krátkodobé paměti na úspěšnost žáků na speciální škole
Podrazilová, Jana ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
a klíčová slova diplomové práce Klíčová slova: paměť - krátkodobá paměť, motivace, učení pedagogika - speciální pedagogika hra - didaktická hra- matematika - geometrické pexeso - aritmetika v prostředí krokování - krokovací rovnice Anotace Cílem mé práce je zabývat se vlivem motivace na krátkodobou paměť a v důsledku toho na paměť dlouhodobou při výuce matematiky v 2. a 3. třídě v základní škole praktické a speciální. Budu se zabývat vlivem didaktických her na krátkodobou paměť a ovlivnění výkonu dětí mladšího školního věku. Při práci použiji didaktické hry a různá cvičení krátkodobé paměti zaměřené na matematickou oblast. Vliv na paměť dlouhodobou budu ověřovat s použitím připravených pracovních listů. Při vlastní práci zařadím dvě didaktická prostředí, první geometrické - pexeso, druhé aritmetické - prostředí krokování. Během provádění experimentů se pokusím o vytvoření specializovaných her a cvičení pro žáky 1. stupně základní školy praktické a speciální s metodikou. Hry a pracovní listy bude možné použít nejen na základní škole praktické a speciální, pro které budou připraveny, ale i na běžných základních školách.
Plošné hlavolamy a jejich užití ke zvýšení matematické gramotnosti u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Brázdová, Barbora ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Anotace: Klíčová slova: Pentomino Tangram Zobrazení v rovině Ţáci se speciálními vzdělávacími potřebami Orientace na ploše Resumé: Ve své práci jsem se zabývala různými způsoby využití hlavolamů Pentomino a Tangram ve vyučování matematiky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části jsem tyto hlavolamy představila, na jejich jednotlivých dílcích vysvětlila zobrazení v rovině, zanalyzovala jsem podobné úlohy v učebnicích matematiky pro 1. stupeň základních škol a přiblížila jsem problémy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části jsem popisovala několik hodin experimentální výuky, které jsem vykonávala s šesti žáky základní školy praktické. V prvním roce jsme se zabývali hlavolamem Tangram. Vyrobili jsme si jednotlivé dílky z papíru, manipulovali jsme s dřevěnými kostkami, používali jsme tangramové obrázky k rozvíjení zrakové percepce a přiblížení zobrazení v rovině. Další rok si žáci nejdříve sami jednotlivé kostky pentomina vymysleli a potom s nimi pracovali. Zakreslovali je do čtvercové sítě, skládali obrázky, hráli hru pro dva… Ve vlastním hodnocení jsem potom výsledky práce shrnula.
Matematika a děti s dyskalkulií
Kopsová, Veronika ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá problémy dyskalkulických žáků ve výuce matematiky. Při vlastní experimentální činnosti bylo sledováno, jak žák postupuje při řešení slovních úloh, pavučinových úloh a při řešení krokovacích úloh. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První je teoretická část, kde se za základě studia odborné literatury věnuji tomu, kde a jakým způsobem dyskalkulický žák chybuje. Stěžejní částí je druhá část, do které jsem zařadila praktické ukázky a rozbory práce dyskalkuliků, zabývám se zvláštními jevy a především rozborem chyb v jejich pracích.
Prostředí Krokování jako nástroj rozvoje žákova porozumění číslu a aditivním operacím
Janešová, Vendula ; Kloboučková, Jaroslava (oponent) ; Jirotková, Darina (vedoucí práce)
V diplomové práci je využito prostředí Krokování jako nástroj, jímž lze budovat porozumění číslu jako operátoru i jako adrese a číselným operacím sčítání a odčítání. V přípravné části je podrobně popsáno prostředí Krokování i jeho sesterské prostředí Schody. V experimentální části jsou uvedeny 4 experimenty realizované se žáky 1., 2. a 4. ročníku prvního stupně ZŠ z uvedeného prostředí. Je provedena jejich analýza, ve které je odhalena a popsána řada kognitivních a interaktivních jevů.
Vliv jazyka a reálií na řešení matematických úloh. Matematika v německém jazyce.
Jansová, Klára ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou matematiky v němčině, konkrétně vlivem jazyka a reálií na řešení matematických úloh. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V první části jsou shrnuty teoretické předpoklady a východiska z oblasti psychického vývoje myšlení, výuky cizího jazyka, výuky v cizím jazyce a srovnání českého a německého jazyka. Druhá část popisuje výzkum, který se zaměřuje na prokázání nebo popření vlivu jazyka a reálií na úspěšnost řešení žáků dvou českých a jedné německé školy. Základem pro analýzu výzkumu je porovnání řešení úloh zadaných v mateřském a cizím jazyce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.