Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 248 záznamů.  začátekpředchozí174 - 183dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktuální logopedické přístupy k dětem s Downovým syndromem
Blažková, Markéta ; Kopečný, Petr (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce pojednává o konkrétních terapeutických metodách a technikách, které lze využívat v rámci logopedické péče u dětí s Downovým syndromem, u kterých se vyskytují symptomatické poruchy řeči. Práce obsahuje kompletní terminologické vymezení Downova syndromu od etiologie, diagnostiky až po detailní zpracování terapeutických metod. Práce obsahuje doplňující terapie, které přispívají k celkovému rozvoji komunikačních schopností dítěte. Hlavním cílem je analýza logopedické terapie. Tato práce může být inspirací pro logopedy, rodiče, pečující osoby, učitelky v MŠ a ZŠ, kteří s dětmi s Downovým syndromem pracují a chtějí přispět ke zlepšení komunikačních schopností těchto dětí. Diplomová práce může být východiskem pro další studie vědeckého charakteru, které se zabývají stejnou problematikou. KLÍČOVÁ SLOVA: Downův syndrom, vývoj komunikačních schopností, narušení komunikačních schopností, logopedická terapie, terapeutické metody a techniky, orofaciální stimulace, myofunkční terapie, doplňující terapie, případové studie.
Logopedická intervence jako součást lázeňské péče
Trembošová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Předkládaná práce s názvem Logopedická intervence v rámci lázeňské péče má přiblížit působení klinického logopeda v rámci léčebně rehabilitačních pobytů. V tomto znění je také stanoven hlavní cíl práce a z něj vytvořeno několik dalších dílčích cílů. Jedním z nich je stanovení typu narušené komunikační schopnosti, která se v ordinacích logopedů ve zkoumaných zařízeních nejčastěji objevuje. Následuje úkol určit a popsat metody, které jsou logopedy nejvíce používány při diagnostice a v neposlední řadě snaha o zmapování postupů, kterých je nejvíce užíváno k terapii. V rámci kvalitativního výzkumu byly použity techniky kvalitativního dotazování, a to polostrukturované rozhovory s logopedy a dotazníky vlastní konstrukce, které byly předloženy pacientům. Výzkumné šetření se uskutečnilo ve dvou lázeňských zařízeních stejného zaměření nacházejících se v Moravskoslezském kraji.
Afázie u dospělých osob
Dudková, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na speciální pedagogiku - logopedii a shrnuje poznatky o etiologii, klasifikaci a symptomatologii afázie, dále se věnuje různým přístupům k diagnostice a terapii. Práce předkládá vytvořený terapeutický materiál, jehož užití v logopedické praxi je ilustrováno pomocí případových studií pěti osob s afázií.
Komunikační schopnosti žáků základní školy speciální
Kozáková, Eliška ; Kopečný, Petr (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikačními schopnostmi žáků navštěvujících základní školu speciální. Teoretická část práce shrnuje obecné poznatky o komunikaci, o vývoji řeči u intaktní populace a narušené komunikační schopnosti. Dále se zabývá popisem, etiologií a symptomy mentálního postižení, Downova syndromu a kombinovaného postižení, zejména mozkové obrny. V poslední části jsou shrnuty vědomosti o alternativní a augmentativní komunikaci využívané u osob s těžce narušenou komunikační schopností. Praktická část sestává z interpretace výsledků výzkumného šetření, zabývajícího se analýzou komunikačních schopností žáků základní školy speciální, zejména komparací hodnocení této komunikace rodinnými příslušníky a odborníky, kteří s konkrétní osobou pracují. Výsledkem výzkumného šetření je fakt, že komunikační schopnosti žáků základní školy speciální jsou velmi individuální a hodnocení rodiny a klíčového pracovníka se nemusí shodovat. Vždy záleží na typu postižení, podpoře rodiny a odborníků, jakož i na osobnostních rysech jedince. Za každých okolností je však nutná velmi dobrá spolupráce rodiny a odborníků, díky které je komunikace nastavena a rozvíjena na nejvyšší možné úrovni. KLÍČOVÁ SLOVA Komunikace, mentální postižení, alternativní a augmentativní komunikace, žák základní školy speciální,...
Logopedická intervence u osob po cévní mozkové příhodě
Dušková, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá logopedickou intervencí u osob po cévní mozkové příhodě. Cílem práce je analýza komunikačních schopností u osob po cévní mozkové příhodě. Na základě této analýzy byl pro dva konkrétní jedince vytvořen terapeutický materiál, který se následně v rámci logopedické terapie ověřoval. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část na základě současného stavu poznatků zpracovává problematiku cévní mozkové příhody a neurogenních poruch komunikace u osob po cévní mozkové příhodě. Praktická část je realizována pomocí kvalitativně zaměřeného šetření s využitím případových studií, pozorování a tvorbou vlastního terapeutického materiálu. Případové studie podrobněji popisují logopedickou terapii a práci s vytvořeným terapeutickým materiálem. Z výzkumného šetření vyplývá, že vytvořený terapeutický materiál je v praxi použitelný. KLÍČOVÁ SLOVA cévní mozková příhoda, afázie, dysartrie, terapeutický materiál, případová studie
Hodnocení designu terapie neurogenních poruch komunikace v oblasti klinické logopedie
Fridrichová, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Hodnocení designu terapie neurogenních poruch komunikace v oblasti klinické logopedie si klade za cíl zjistit, jaký vliv má logopedická reedukace na zlepšení komunikační schopnosti u osob se získanou neurogenní poruchou řečové komunikace. Dále zjišťuje, zda sehrává v průběhu terapie role prostředí klienta, jestli je úspěšnost terapie ovlivněna zdravotním stavem pacienta a do jaké míry jsou klienti motivováni k terapii. V teoretické části jsou shrnuty poznatky z prostudované literatury o neurogenních poruchách komunikace, afázii a dysartrii. Každá kapitola se pak věnuje terminologickému vymezení a definici, etiologii, symptomatologii (u afázie), klasifikaci, diagnostice a terapii. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Jsou zde stanoveny cíle, uvedena metodologie, charakteristika výzkumného vzorku a místa šetření. Následuje zpracování čtyř případových studií. U kterých jsou popsána terapeutická sezení a individuální práce s klienty. KLÍČOVÁ SLOVA Neurogenní poruchy komunikace, afázie, dysartrie, logopedická terapie
Rozvoj komunikačních dovedností u integrovaných žáků 1. stupně ZŠ
Odstrčilová, Kateřina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá speciálně pedagogickou problematikou vzdělávání integrovaných žáků 1. stupně základní školy. Klade si za cíl analyzovat komunikativní dovednosti u žáků s různými speciálními vzdělávacími potřebami. Dílčím cílem diplomové práce je zjistit rozvoj jednotlivých jazykových rovin u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami na prvním stupni základní školy dle příběhu z učebnice, kterou běžně ve výuce využívají. Teoretická část je východiskem pro splnění stanovených cílů. Věnuje se komunikaci, řeči a jejímu rozvoji, individuálnímu vzdělávacímu plánu. V praktické části byla použita metoda kvalitativního charakteru - kazuistiky žáků 1. stupně ZŠ s různými speciálními vzdělávacími potřebami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 248 záznamů.   začátekpředchozí174 - 183dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.