Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příspěvek k validizaci nástroje Diagnostická baterie kognitivních procesů 2 na populaci žáků s ADHD ve věkové kategorii 15 - 18 let
Kavková, Adriana ; Urban, Kamila (vedoucí práce) ; Bezdíček, Ondřej (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl ověřit využitelnost metody Diagnostická baterie kognitivních procesů 2 (CAS2) ve skupině dospívajících s ADHD. Baterie CAS2 je testem kognitivních schopností založeným na teorii PASS (Plánování, Pozornost, Simultánní a Následné procesy). Dřívější zahraniční studie poukazují na nižší výkony u dětí s ADHD ve škálách Plánování a Pozornosti, ale průměrný výkon ve škálách Simultánních a Následných procesů. Empirická část této práce se zaměřuje na českou populaci adolescentů s ADHD, což je věková skupina, jež byla ve výzkumech doposud opomíjena. Probandi, kteří splňovali kritéria ADHD (N = 30) byli hodnoceni pomocí CAS2 a jejich výsledné skóre bylo následně porovnáno s normou, tedy českým standardizačním vzorkem. Závěry výzkumu ukázaly, že klinická skupina podala významně nižší skóre na škálách Plánování a Pozornost, ale průměrné skóre na škálách Simultánních a Následných procesů. Následně byly analyzovány kognitivní profily probandů z klinické skupiny. Byl zjištěn významný rozdíl mezi škálami PASS v klinické skupině. Probandi podali podstatně nižší výkony ve škále Pozornosti oproti škálám ostatním. Tato zjištění korespondují s dříve publikovanými výzkumy, které naznačují, že CAS2, je citlivým nástrojem k identifikování obtíží v kognitivním zpracování, které se vyskytují u...
Ohlédnutí se za svou životní cestou
KAVKOVÁ, Adriana
Stáří je obdobím životního bilancování. Senioři v této etapě hodnotí svůj dosavadní život zamýšlí se nad tím, zda ho prožili tak, jak si představovali; poohlíží se za výsledky, které po sobě zanechali a hodnotí své omyly, jež na cestě životem udělali. Bakalářská práce se zaměřuje na retrospektivní pohled seniorů na svůj dosud prožitý život. Oporu pro zvolené téma tvoří problematika stáří a stárnutí; výchozím bodem je Eriksonovo pojetí stáří, především je věnován prostor osmému a devátému věku a jejich vývojových úkolů. Dále je představen koncept kvality života. Praktická část se zaměřuje již na životní příběhy konkrétních respondentek. Soustředí se na mapování událostí, které ve svém životě považují za důležité, co při pohledu zpět hodnotí jako přínosné, pozitivní, ale také čeho naopak litují. Kvalitativní výzkum je realizován prostřednictvím hloubkových rozhovorů se seniorkami.

Viz též: podobná jména autorů
2 KAVKOVÁ, Adriana
1 Kavková, Adéla
2 Kavková, Andrea
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.