Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obraz a Slovo, Jan za chrta dán
Bažant, Jan ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Obsahem mé magisterské diplomové práce je úvaha o konfliktu mezi slovem a obrazem, se zřetelem na rozdíl v nazírání režiséra a výtvarníka při práci na divadelním představení. Součástí mé práce je rozbor inscenace Jan za chrta dán, ve které se zaměřuji na vizuální sdělení, které je obsažené v tomto mém absolventském představení. Kompletní obrazová dokumentace inscenace je seřazena v přílohách.
Inscenace John Sinclair - výtvarné řešení
Černíková, Marie ; Tománek, Alois (vedoucí práce) ; Kalfus, Pavel (oponent)
Tato práce se vztahuje k inscenaci John Sinclair. Autorka kostýmů a loutek zkoumá zdroje inspirace výtvarné složky představení, poukazuje na ovlivnění své tvorby současnými trendy, přiznává zaujetí pro comics, okouzlení pohybem a krásou lidského těla. Autorka také objasňuje soudobé pojetí lidské krásy a zmiňuje se o dalších inspiračních zdrojích a odkazech: fantasy literatuře, noirových filmech, pornografii a světu populární hudby.Autorka hledá obecně platná kritéria pro tvorbu loutek a kostýmů a naznačuje svůj způsob práce na kostýmech a loutkách.Druhá polovina práce obsahuje popis loutek (materiál, velikost a pohybová možnosti) a popis jednotlivých kosýmů (materiál, střih,barva).Bakalářskou práci doplňuje rozsáhlá obrazová příloha obsahující výtvarné návrhy, plakát k inscenaci, fotografie z inscenace a rozhovor s režisérkou inscenace John Sinclair.
Kompleltní výtvarné řešení inscenace: Jan Werich Lakomá Barka
Hubená, Lenka ; Tománek, Alois (vedoucí práce) ; Kalfus, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Kompletní výtvarné řešení inscenace Lakomá Barka od Jana Wericha je pokusem o postižení procesu tvorby divadelního představení z pohledu scénografa. Práce je rozdělena do dvou základních bloků, teoretického a praktického. První z nich komentuje volbu div. předlohy, zabývá se charakteristikou lit. předlohy a jejího autora, dramaturgií, dále pak celkovou problematikou dramatiky pro děti. Zmiňuje se o dalším uvedení lit. předlohy v jiných médiích. Praktická část nás přivádí do tvůrčí atmosféry se všemi jejími detaily. Tak na příklad odhaluje počáteční ideologii, průběh spolupráce mezi režií a scénografií. Zabývá se pracovním postupem při výrobě loutek i scénografie, popisuje ne jen její konečné řešení. Podstatnou část této kapitoly tvoří zdroj inspirace, která nás seznamuje s informelním uměním a unáší nás tak ze světa divadelního do světa statického obrazu. Práce se tak stává další z mnoha výpovědí o tvorbě divadelní ne jen z pohledu diváka, či kritiky a popravdě také vypovídá o vnitřní problematice procesu tvorby, která se na představení může ale nemusí projevit.
Skrz tenkou tětivu snů
Nováková Hilská, Zuzana ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Kalfus, Pavel (oponent)
Anotace Diplomová práce se vztahuje k projektu Divadlo jako socializační prostředek, který je zaměřen na práci s lidmi s mentální retardací. Konkrétně se týká dvou fází představení Skrz tenkou tětivu snů, které byly v rámci tohoto projektu zrealizovány. Práce je rozdělena do několika kapitol. Seznamuje s projektem a jeho cíli, zabývá se jednotlivými postiženími a pojednává o přístupu k této problematice v průběhu historie. Popisuje skupinu, se kterou se pracovalo, koncepci představení a workshopy, které byly hlavním materiálem pro vznik představení. Obsáhlá kapitola práce je věnovaná zpracování materiálu , scénografii, jejímu vytváření, formování a technologii. Část práce se zabývá i srovnání s Art Brutem, interview s herci a popisem zkoušek. Závěr obsahuje zhodnocení projektu a zamyšlení nad divadlem obecně.
Možnosti zpracování klasických textů v současném divadelním prostoru a scénografii
Nejedlá, Jitka ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Králová, Andrea (oponent)
Tato diplomová práce se snaží zachytit problémy ale i přednosti při inscenování klasického textu s ohledem na současného diváka. Zajímalo mě, na jakém základě vznikalo představení v alžbětinské době a proč měla zrovna tato divadelní epocha takovou popularitu. Dále souvislosti a paralely prostorové a scénografické divadelní tvorby Shakespearovy doby a dnešní, v čem spočívala a spočívá spontaneita zážitku v divadelním prostoru. Vybrala jsem jako příklad hru Sen noci svatojánské, kde jsem popsala, jaké výtvarné možnosti vyplývají přímo z textu a jak je využili nebo jak je povýšili inscenátoři ve slavných inscenacích zahraničních a českých. V závěru jsem si dovolila popsat vlastní zkušenost se scénografií této hry slavného autora.
Hra a hravost jako inscenační komponenta a jejich akcentování ve scénografii
Macholdová, Taťjana ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
Diplomová práce obsahuje informace o různých pohledech na scénografii a scénografickou hravost. Poukazuje na rozdílné podoby loutky, kostýmu, divadelního prostoru, ale i samotného režijního zpracování divadelní hry. Na celou tuto problematiku je nahlíženo nejen očima tvůrců divadelních představení, ale i diváků. Práce se zabývá také hrou obecně, hrou spojenou s dětstvím, která volně navazuje na celý další lidský život. Různé způsoby pojetí jsou konfrontovány s celým průběhem scénografické práce na projektu Tajný lodní deník, až po jeho finální řešení.
a) Fitzli - Putzli b) Barokní technologie
Nachlinger, Jiří ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Tománek, Alois (oponent)
Baroko je epocha ve které působil F. A. Špork, M. B. Braun a společně vytvořili alegorickou postavu jménem Fitzli-Putzli. Špork tuto postavu stvořil ve své fantazii, Braun zrealizoval jako sochu. Realizovaná divadelní skulptura Fitzli-Putzli inspirovaná dobou svého vzniku se dále stane předobrazem, inspirací a hlavním aktérem pouličního interaktivního představení, které bude vycházet z dostupných životních osudů známého člověka své doby, tedy období baroka.
Náhled na přeradostnou pouť při tvorbě kusu o přešťastné to události narození Páně Ježíše Krista
Venclová, Tereza ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Kalfus, Pavel (oponent)
Tato práce se vztahuje k inscenaci Zatracený děcko. Autorka scény a loutek zkoumá zdroje inspirace výtvarné složky představení, jehož tématem je dnešní pohled na Vánoce. Ty už dávno nejsou sněhovou idylkou, jak ji známe z Ladových pohlednic, ale stávají se čím dál víc svátky konzumu a kýče. Popisuje, jak na místo tradičních propriet (jablko, svíčky, sláma) použila předměty všedního dne. Inspirací jí bylo umění například Andyho Warhola a jeho pop - art, readymades Kurta Schwitterse a Marcela Duschampa (atd.) a vlastní zkušenost z prožívání vánočních svátků v rodinném kruhu.
Scénografická interpretace z pohledu Poláka na český text
Ziółkowska, Joanna ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Tománek, Alois (oponent)
Shrnutí Bakalářská práce Scénografická interpretace z pohledu Poláka na český dramatický text je pokusem o ukázání procesu tvorby nad zvoleným textem v kontextu dějin českého a polského loutkového divadla ve druhé polovině dvacátého století. Práce je rozdělená do dvou bloků, esejistického a praktického. První z nich se zabývá charakteristikou jednotlivých polských a českých divadel. Hledá v nich souvislosti, rozdíly a proměny. Komentuje minulost, navazuje na současnost a klade otázky na budoucnost. Je to ve formě podobné eseji, proto vyjadřuje často můj názor, podotýká jenom některé problémy, je hypotézou. Vedoucí linkou je pojem divadla předmětu jako prostoru uplatňování rozmanitých výrazových prostředků. Praktická část je rozdělená do dalších dvou částí. První vysvětluje volbu dramatu Milana Pavlíka Paní Bída, odhaluje ideologii, pracovní postup, řeší požadavky textu ve stylu maňáskového divadla. Druhá část je další variantou scénografické interpretace tohoto textu. Popisuje řešení ve stylu demonstračního divadla. Obraz, který jsem si udělala během zamyšlení se nad českým a polským divadlem, se stal mojí inspirací. Vypovídá o vnitřní problematice Pavlíkovy tvorby z jiného pohledu a mluví o růžných aspektech dnešního loutkového divadla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Kalfus, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.