Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Alternativní divadlo s preferencí výtvarné metafory.
Ziółkowska, Joanna ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je souhrnem analýz a popisů vlastností alternativního divadla s preferencí výtvarné metafory v kontextu diplomového představení s názvem MANDL, kterého premiéra se uskutečnila 25. června 2010 v Divadle Inspirace. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. První z nich obsahuje 14 kapitol, sledujících různé podoby metaforického vyjadřování na divadle a obecně v umění, v kontextu teorií scénologii a toho, co se týká alternativního přístupu k tvůrčí práci. Hlavní tématické okruhy práce navazují na teoretickou a praktickou část scénografického řešení autorského představení, nazíranou z pohledu scénografa, a také v širším teatrologickém a uměleckém diskurzu. Nechybí také výpověď samotné paní režisérky, protože její názor považuji za hodnotnou přílohu k této práci. Druhá část obsahuje dokumentace představení v podobě fotografií ze zkoušek a premiéry, a také návrhy z různých etap scénografické práce. MANDL vznikl v rámci česko-polské spolupráce a je od začátku do konce autorskou inscenací.
Scénografická interpretace z pohledu Poláka na český text
Ziółkowska, Joanna ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Tománek, Alois (oponent)
Shrnutí Bakalářská práce Scénografická interpretace z pohledu Poláka na český dramatický text je pokusem o ukázání procesu tvorby nad zvoleným textem v kontextu dějin českého a polského loutkového divadla ve druhé polovině dvacátého století. Práce je rozdělená do dvou bloků, esejistického a praktického. První z nich se zabývá charakteristikou jednotlivých polských a českých divadel. Hledá v nich souvislosti, rozdíly a proměny. Komentuje minulost, navazuje na současnost a klade otázky na budoucnost. Je to ve formě podobné eseji, proto vyjadřuje často můj názor, podotýká jenom některé problémy, je hypotézou. Vedoucí linkou je pojem divadla předmětu jako prostoru uplatňování rozmanitých výrazových prostředků. Praktická část je rozdělená do dalších dvou částí. První vysvětluje volbu dramatu Milana Pavlíka Paní Bída, odhaluje ideologii, pracovní postup, řeší požadavky textu ve stylu maňáskového divadla. Druhá část je další variantou scénografické interpretace tohoto textu. Popisuje řešení ve stylu demonstračního divadla. Obraz, který jsem si udělala během zamyšlení se nad českým a polským divadlem, se stal mojí inspirací. Vypovídá o vnitřní problematice Pavlíkovy tvorby z jiného pohledu a mluví o růžných aspektech dnešního loutkového divadla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.