Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Býti Alenkou
Stránská, Marianna ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Täubelová, Kristýna (oponent)
Neni ctižádostí inscenátorů ilustrovat doslovně text knižni předlohy, ale snažit se divákům nabídnout cestu do fantazie, kterou text inspiruje, /nebo může inspirovat/ Bakalářská práce ?Býti Alenkou? se zabývá tématy jako: imaginace, zážitky z dětství, vzpomínky, asociace, paměť, prostor, předmět, ale především se zaměřuje na diváka samotného. Hledá možnosti, jak divákovu imaginaci aktivovat a jak s ní pracovat. Práce je rozdělena do tří částí: A. Seznamovací - vznik a scénosled představení B. Teoretická - obecné definice zmíněných pojmů C. Praktická - analýza autorského představení ?Kabaret luknja?
Využití objektu v tanečním představení
Koníčková, Tereza ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Täubelová, Kristýna (vedoucí práce) ; Tománek, Alois (oponent)
Tato práce se vztahuje k inscenaci Mirar mucho tiempo tus valles, která vznikla v roce 2009 v Londýně v rámci mé stáže na Rose Bruford College s týmem španělských výměnných studentů. Jak už název napovídá budu se zabývat objektem v tanečním představení. Chtěla bych nalézt a popsat styčné body, které mi toto představení nabídlo. Hlavním tématem kusu jsou pokřivené vztahy čtyř charakterů, které se navzájem proplétají. Tato inscenace se pro nás všechny stala volným polem pro různé experimenty, které vyústily zatím v nejzajímavější projekt, na kterém jsem měla možnost spolupracovat. Díky této zkušenosti jsem nalezla pro další práci určující způsoby scénografického vyjádření. Moto: ? Se srdcem zahořklým se jednou zrána dáme, svou tužbou puzeni, bez cíle na pochod. A jdouce v rytmy vln, my tiše kolébáme tak nekonečno své na konečnosti vod.? (Charles Baudelaire, Cesta)
Smysl, vývoj, historie site specific
Gajdošíková, Silvie ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Täubelová, Kristýna (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je fenomén Site specific. Snažím se popsat jeho smysl, vývoj a historii. V druhé části se zabývám projektem Under-on-up, který jsem realizovala spolu se skupinou umělců v semestru 2009 v Drážďanech v rámci programu Erasmus. Popisuji v ní historii lokace, její strukturu, koncept projektu a jeho výsledky. Čerpám při tom z vlastních zkušeností i odborné literatury.
Autorská realizace - významotvornost materiálu
Benešová, Tereza ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Täubelová, Kristýna (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
V rámci studia DAMU jsem se zúčastnila jako výtvarník i performer několika různorodých projektů. Ačkoli se v mnoha ohledech lišily, u většiny z nich bylo možné, a myslím, i vhodné využít autorské práce s materiálem jako významného inspiračního zdroje. Došlo k tomu i u vzniku scénografie k představení Tři měsíce prázdnin, na jejíž realizaci je postavená praktická část mé bakalářské práce. První část textu obsahuje seznámení s tématem inscenace Tři měsíce prázdnin a podrobnější vysvětlení jeho výtvarného řešení. Druhá část se zabývá významotvorností materiálu s přihlédnutím k jiným projektům, jimž jsem se věnovala v rámci studia scénografie na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU a které s tématem souvisí.
Realizace idejí okcidentálního autora
Nishioka, Kanako ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Matásek, Petr (oponent)
V dnešní době nám skvělá technologie nazyvající se Internet umožňuje spojovat lidi s lidmi, a človek může získat nejrůznější informace kdekoliv na světě. Ale jaká je skutečnost komunikace? Záměr této diplomové práce je prozkoumat důležitost reálné = ne-virtualní komunikace na základě svých zážitků v České republice. Historie českého loutkového divadla ve 20.století dokazuje význam vlastního jazyka, a také idea od George Orwella poukazuje na hodnotu reálné zkušenosti jeho práce včetně jeho pozoruhodného života.
Obraz a Slovo, Jan za chrta dán
Bažant, Jan ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Obsahem mé magisterské diplomové práce je úvaha o konfliktu mezi slovem a obrazem, se zřetelem na rozdíl v nazírání režiséra a výtvarníka při práci na divadelním představení. Součástí mé práce je rozbor inscenace Jan za chrta dán, ve které se zaměřuji na vizuální sdělení, které je obsažené v tomto mém absolventském představení. Kompletní obrazová dokumentace inscenace je seřazena v přílohách.
Inscenace John Sinclair - výtvarné řešení
Černíková, Marie ; Tománek, Alois (vedoucí práce) ; Kalfus, Pavel (oponent)
Tato práce se vztahuje k inscenaci John Sinclair. Autorka kostýmů a loutek zkoumá zdroje inspirace výtvarné složky představení, poukazuje na ovlivnění své tvorby současnými trendy, přiznává zaujetí pro comics, okouzlení pohybem a krásou lidského těla. Autorka také objasňuje soudobé pojetí lidské krásy a zmiňuje se o dalších inspiračních zdrojích a odkazech: fantasy literatuře, noirových filmech, pornografii a světu populární hudby.Autorka hledá obecně platná kritéria pro tvorbu loutek a kostýmů a naznačuje svůj způsob práce na kostýmech a loutkách.Druhá polovina práce obsahuje popis loutek (materiál, velikost a pohybová možnosti) a popis jednotlivých kosýmů (materiál, střih,barva).Bakalářskou práci doplňuje rozsáhlá obrazová příloha obsahující výtvarné návrhy, plakát k inscenaci, fotografie z inscenace a rozhovor s režisérkou inscenace John Sinclair.
Kompleltní výtvarné řešení inscenace: Jan Werich Lakomá Barka
Hubená, Lenka ; Tománek, Alois (vedoucí práce) ; Kalfus, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Kompletní výtvarné řešení inscenace Lakomá Barka od Jana Wericha je pokusem o postižení procesu tvorby divadelního představení z pohledu scénografa. Práce je rozdělena do dvou základních bloků, teoretického a praktického. První z nich komentuje volbu div. předlohy, zabývá se charakteristikou lit. předlohy a jejího autora, dramaturgií, dále pak celkovou problematikou dramatiky pro děti. Zmiňuje se o dalším uvedení lit. předlohy v jiných médiích. Praktická část nás přivádí do tvůrčí atmosféry se všemi jejími detaily. Tak na příklad odhaluje počáteční ideologii, průběh spolupráce mezi režií a scénografií. Zabývá se pracovním postupem při výrobě loutek i scénografie, popisuje ne jen její konečné řešení. Podstatnou část této kapitoly tvoří zdroj inspirace, která nás seznamuje s informelním uměním a unáší nás tak ze světa divadelního do světa statického obrazu. Práce se tak stává další z mnoha výpovědí o tvorbě divadelní ne jen z pohledu diváka, či kritiky a popravdě také vypovídá o vnitřní problematice procesu tvorby, která se na představení může ale nemusí projevit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Kalfus, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.