Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Structural Health Monitoring in aerospace and civil engineering supported with two ultrasonic NDT methods - AE and NEWS
Převorovský, Zdeněk ; Krofta, Josef ; Farová, Zuzana ; Chlada, Milan
Structural Health Monitoring (SHM) becomes today an important technology improving reliability and safety of aeronautical and civil structures. Combining of two ultrasonic NDT methods - Acoustic Emission (AE) with Nonlinear Elastic Wave Spectroscopy (NEWS) - in SHM systems brings many advantages. AE enables real-time detection and localization of initiation and progression under operational stimulations, and NEWS methods provide retrieval of structural faults and complete information on AE sources. Examples of a complex SHM system design for critical parts of both aircraft and building roofs are discussed in this paper. The NEWS pseudo-tomography procedure, based on Time Reversal Mirrors (TRM) with Excitation Symmetry Analysis Method (ESAM), enabled zone-location of initiating defects, not detectable by other classical NDT procedures.Our results reflect good robustness of both techniques, and support their helpfulness in SHM of aircraft and building structures.
Pohybové techniky a zákonitosti - tvůrčí svoboda vyjádření
Riedlbauchová, Veronika ; Laštovková-Stodolová, Adéla (vedoucí práce) ; Krofta, Josef (oponent)
Riedlbauchová, Veronika: Pohybové techniky a zákonitosti - tvůrčí svoboda vyjádření, diplomová práce, Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, Praha 2009, 111 str. Autorka se ve své diplomové práci zaměřuje na výchovu otevřeného a všestranného herce a režiséra skrze pohyb. Vychází přitom z osobní zkušenosti s pohybovým herectvím, se kterým se seznámila při dvouletém studiu na Institut del Teatre v Barceloně, a ze své umělecké praxe. Zdůrazňuje, že současné divadlo stále na pohyb, jako na jednu z nejdůležitějších jevištních složek, zapomíná, a v detailní reflexi představuje různé pohybové techniky a zákonitosti, které obohatí herce i režiséra o celou škálu vyjadřovacích možností, a dovedou je tak k tvůrčí svobodě. Autorka přitom akcentuje empirický přístup při hledání divadelního výrazu a uvádí celou řadu konkrétních cvičení. Ukazuje také způsoby, jak využívat znalostí konkrétních technik v moderní praxi. Práce je rozčleněna na dva oddíly. První oddíl Řeč těla se zaměřuje na obecné zákonitosti pohybu a jeho divadelní sdělnost. V první kapitole autorka sleduje pohyb jako specifickou složku jevištního díla, ve druhé jako součást divadelního jazyka. Zkoumá pohyb a jeho energii, pohybový výraz a jeho schopnost vyjevovat emoce postav, pohyb ve vzájemné interakci s prostorem a časem, pohyb ve vztahu ke zvuku a slovu. Ve třetí kapitole vyzdvihuje nutnost celoživotního rozvíjení a tréninku herce a režiséra, který v nich posiluje tvořivost a činní je rovnocennými partnery. Ve druhém oddíle Jak využít techniky masky v současné praxi se pak detailně zaměřuje na využití znalostí konkrétních dvou technik masek v širší divadelní praxi. Čtvrtá kapitola představí práci s neutrální maskou podle metody Jacquese Lecoqa a její využití pro tvorbu jevištní postavy. Poslední, pátá kapitola se věnuje staré technice komedie dell´arte a jejího využití pro výuku improvizace. Tato kapitola je novátorská v tom, že představuje praktický návod, jak vycvičit herce v improvizačních schopnostech v rámci celé jevištní kompozice.
Osvícený herec
Hajdyla, Jiří ; Krofta, Josef (vedoucí práce) ; Tichý, Zdeněk (oponent)
Jsem přesvědčen, že fenomén divadla je úzce spjat se světlem a jeho divadelními vlastnostmi. Jsem přesvědčen, že první katarzí v dějinách divadla bylo, když se divákovi sevřelo srdce úzkostí pří západu slunce a uvědomil si svou malost. Jsem přesvědčen, že celistvost stvoření našeho světa, včetně těch nejmenších detailů, je postavena na základě divadelních principů. Nemá snad být divadlo zrcadlem života? Není snad člověk podle Bible stvořen jako obraz Boha? Není snad příroda se všemi svými ději a principy obrazem zrcadlem něčeho velkého, co je skryto, ale je nám to blízké? V tomto smyslu bych chtěl jako činitele všech těchto obrazů a odrazů označit světlo. Světlo je pro člověka jistým informátorem o skrytých věcech, které člověk nemůže vidět, ale světlo nám o nich vypráví. Svět je jedno velké divadlo světla. Je to Boží divadlo, ve kterém jsme divadelními objekty my i vše okolo nás a jako herec Boží zde vystupuje světlo. Proto já, jako herec, označuji světlo za kolegu, od kterého se mám hodně co učit. Poznaní možností světla v divadelní inscenaci, je předpokladem pro to, abych se mohl stát tzv. osvíceným hercem, hercem, který touží ze světla čerpat, vycházet, světlem být a chce dokázat ovládnout jevištní prostor podobně jako světlo?
Hledání kouzla divadla
Happonen, Linnea ; Pilátová, Jana (vedoucí práce) ; Krofta, Josef (oponent)
Hledáni kouzla divadla je podle nazvu, teoretické hledáni autora ve světě divadla. Práce je rozdělena na čtyři časti, první hledá formy, druhá způsoby a třetí provozovatele kouzla. Čtvrtá část odráží z autorovy vlastní konkrétní zkušenosti v divadle, zvlášť v divadelní skupině Krepsko, a to s nahlížením před, během a po představení. Cílem tohoto psaní je rekapitulovat některé autorovy myšlenky, pochybnosti a víry po deseti lety práce v a kolem divadla.
NEDESTRUKTIVNÍ HODNOCENÍ STAVU BETONOVÝCH KONSTRUKCÍ METODAMI NELINEÁRNÍ ULTRAZVUKOVÉ SPEKTROSKOPIE
Převorovský, Zdeněk ; Krofta, Josef ; Chlada, Milan
V příspěvku jsou diskutovány možnosti použití nelineární ultrazvukové spektroskopie k detekci defektů v železobetonových konstrukcích. Jsou zde uvedeny výsledky nedestruktivního hodnocení betonových kvádrů se železnou výztuží jak zkorodovanou tak i nepoškozenou. Vzorky byly osazeny 7 piezoelektrických měniči, z nichž jeden byl použit k harmonickému buzení signálem o frekvenci f1 = 45 kHz s postupně se zvyšující amplitudou. Z dalších 6 měničů byl vždy jeden použit jako vysílač signálu o f2 = 217 kHz a zbývajících 5 snímalo odezvu na dvoufrekvenční buzení. Funkce buzení/snímání byla přepínána vysokonapěťovým multiplexerem. Spektrální odlišnosti mezi vzorky se zkorodovanou a nezkorodovanou výztuží se nejvíce projevily v amplitudové závislosti nelineárních parametrů vyjádřených růstem poměru 3f1/2f1 a směšovacího produktu f2-3f1.
Nelineární časově reversní ultrazvuková-tomografie
Převorovský, Zdeněk ; Krofta, Josef ; Převorovský, David
Nelineární spektroskopie elastických vln (NEWS) se v posledních letech stává významným prostředkem pro nedestruktivní hodnocení složitých konstrukcí. Jednou ze slibných NEWS metod je nelineární časově-reversní akustika (NLTRA), kterou lze aplikovat různými způsoby. NLTRA jsou obecně většinou globální procedury, v nichž je obtížné lokalizovat přítomný defekt. V článku je navržena modifikace NLTRA metody, založená na principu podobném ultrazvukové tomografii. Pomocí speciálního vysokonapěťového multiplexeru jsou řídícím počítačem postupně přepínány vysílací a přijímací sondy. Na základě analýzy matice zpětně přijímaných a rekonstruovaných signálů a jejich spekter jsou vyčísleny nelineární parametry, jako např. obsah vyšších harmonických složek, pro všechny dráhy šířících se elastických vln mezi vysílači a přijímači.
Ultrazvukové časově-reversní zrcadlo-numerická simulace v desce s defektem
Krofta, Josef ; Převorovský, Zdeněk
Příspěvek se zabývá ultrazvukovými časově-reversními zrcadly (TRM), které mohou být využity jako vysoce efektivní prostředek nedestruktivního hodnocení defektů v materiálech. Do zkoušeného vzorku jsou vysílány ultrazvukové vlny. Přijímacími sondami zaregistrované signály jsou časově obráceny a reversně vysílány zpět do tělesa, kde jsou takto generované vlny zachyceny původně vysílající sondou. Pro počítačové simulace tohoto procesu v desce byl vyvinut jednoduchý numerický 2D model. Pomocí modelu byla simulována TRM procedura pro různá rozložení snímačů a defektů v deskách.
Acoustic emission during structure changesin semi-crystaline polymers
Krofta, Josef ; Převorovský, Zdeněk ; Blaháček, Michal ; Raab, Miroslav
Tested materials (polypropylene and its blends with polyethylene and other additives) exhibit large localized plastic deformation or necking, reaching hundreds of percent before failure. Image analysis procedure based on displacement of contrast markers on the surface has been usedto quantitatively evaluate axial and lateral strains and strain rates along the sample.
Strain field reconstruction of drawn polymer blends based on videorecording of stretching process
Převorovský, Zdeněk ; Krofta, Josef ; Blaháček, Michal ; Raab, Miroslav
Článek se zabývá rekonstrukcemi deformačního pole z videozáznamů dloužení polymerních směsí.
Acoustic emission during necking and plastic elongation of semi-crystalline polymer blends
Převorovský, Zdeněk ; Krofta, Josef ; Blaháček, Michal ; Raab, M.
Tensile tests of polypropylene and its blends with polyethylene and other additives have been recorded by digital camcorder. Acoustic emission (AE) was monitored during tests by two transducers attached to test samples, allowing linear location of AE**ces. Tested materials exhibit large localized plastic deformation - necking - reaching hundreds of percent before failure. Image analysis procedure is designed for quantitative evaluation of axial and lateral strains and strain rates along the sample

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Krofta, Jan
1 Krofta, Jiří
2 Krofta, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.