Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Trapnost
Dvořáková, Markéta ; Krobot, Miroslav (vedoucí práce) ; Schmid, Jan (oponent)
Cílem této práce s názvem ?Trapnost? je snaha definovat tento pojem z různých úhlů pohledu, aby s ním bylo možné dále pracovat; tedy věnovat se trapnosti z pohledu herce. Přesněji řečeno studentky herectví na DAMU a souběžně reflektovat své čtyřleté studium. Prvně se věnuji trapnosti jako překážce, která vychází ze strachu z trapnosti. Je to vjem negativní, nechtěný, snažím se tedy najít východiska, jak se tohoto nepříjemného pocitu při herectví zbavit a tím se ve svém hereckém projevu více osvobodit a otevřít. Trapnost v umění však může být chtěná, může být záměrně vyvolaná. Může se stát prostředkem k určitému cíli, který chce autor vyjádřit. V tomto zcela odlišném pojetí trapnosti se ji snažím rozdělit do pěti skupin podle toho, jak je možné s ní pracovat. Práci doplňuji svými názory, osobními zkušenostmi a zážitky z mého čtyřletého hereckého života během studia na DAMU.
Hledání třetí reality
Tejnorová, Petra ; Klíma, Miloslav (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Krobot, Miroslav (oponent)
Svou diplomovou práci s názvem Hledání třetí reality vnímám jako příležitost pro zachycení a reflektování možnosti vazeb jednotlivých komponentů inscenace. Zejména však hudebních - pohybových - textových - hereckých - scénických (scénografických) a samozřejmě režijních, se kterými při své aktivní tvorbě nejvíce přicházím do kontaktu. Jistou linii a možnost reflexe vidím od inscenace Utrpení knížete Sternenhocha k Titovi Andronikovi_Letu mouchy. Druhou linii pak od dvoudílného projektu Paměť krajiny - Krajina paměti k Osobní anamnéze. Třetí realita vzniká synkretismem, a to nejen v rámci zmíněných jednotlivých komponentů, ale čerpá i ze zdrojů divadlu příbuzných. Má podobný charakter jako montáž, kdy A plus B dává C. Nově vzniklá kvalita se dá nazvat tvůrčím potenciálem diváka jako spolutvůrce inscenace, jako dalšího komponentu. Ač dobře vím, že montáž ani třetí realita není žádné novum, snažím se v této práci dotknout hlavních postupů procesu jejího vzniku a jednotlivých komponentů, které ji tvoří. A to na několika konkrétních zkušenostech.
Improvizace
Fiala, Richard ; Krobot, Miroslav (vedoucí práce) ; Špicnerová, Vlasta (oponent)
Pokusil jsem se shrnout své teoretické i praktické poznatky o improvizaci, jakožto způsobu herecké tvorby, metody dramatické výchovy a pohledu na divadlo. I když jsem se snažil o objektivnost, neubránil jsem se dát najevo své zaujetí improvizací alespoň implicitně. A vlastně s tímto cílem jsem se do psaní této práce pustil - aby u čtenáře vzbudila zájem o improvizaci.
Svou vlastní ženou
Smolárik, Pavol ; Krobot, Miroslav (vedoucí práce) ; Tománek, Karel, Frant. (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se pokoušel z mnoha pohledů analysovat svou práci na představení Svou vlastní ženou. Toto představení pro mne bylo jistým způsobem průlomové a zásadní. Proto jsem se rozhodl věnovat mu pozornost a zamyslet se i nad širšímy souvislostmi takovéto divadelní práce.
Fotbal versus divadlo
Jiráček, Václav ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Krobot, Miroslav (oponent)
Hranice mezi divadem a fotbalem jako společenskými událostmi se stírají. V obou případech může jít o pokleslou zábavu na jedné straně, na druhé nás obě tyto hry mohou povznést mimo realitu našich životů, kde nás dokáží duševně očistit.
Mezi iluzí a realitou
Bubníková, Anna ; Krobot, Miroslav (vedoucí práce) ; Rajmont, Ivan (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se pokoušela hledat význam slov iluze a realita v kontextu divadla a každodenního života. Snažila jsem se vycházet vždy z vlastních poznatků a zkušeností a na konkrétních příkladech se nad tématem zamýšlet.
Herecká práce ve filmu a v divadle
Nováková, Kristýna ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Krobot, Miroslav (oponent)
V magisterské práci nazvané Herecká práce ve filmu a na divadle se zabývám především srovnání práce herce v divadle a ve filmu. V první části práce se věnuji vývoji filmu, nejdříve němého, poté zvukového a s ním i nástup hereckých hvězd, jak v cizině, tak u nás. Také se v této části věnuji obecné definici herectví a jaké tři momenty ovlivňují herce. V druhé části práce se herecké profesi věnuji hlouběji a to hlavně tím, že se snažím srovnat rozdílnou práci herce na divadle a před kamerou prostřednictvím vlastních dosavadních zkušeností. Na závěr uzavírám toto téma shrnutím hlavních rozdílů těchto dvou hereckých disciplín.
Od diletantismu k profesionalismu
Tichoňová, Alžběta ; Krobot, Miroslav (vedoucí práce) ; Rajmont, Ivan (oponent)
Práce, snažící se vystihnout studium na AMU, je napsána subjektivním autorským stylem a je rozdělena do tří částí. První část - Ona a čas - je literární popis studia na DAMU od prvního do posledního ročníku. Druhá část - Ona a konkrétní řešení některých z her - se zabývá rozpracováním a zhodnocením režijní práce v některých divadelních inscenacích. Třetí část - Ona a demagogie - pak naznačuje směry, filozofii a vize nejen daného tématu, ale také osobního postoje k běžným životním situacím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Krobot, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.