Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výroba dílce hydroformováním a její optimalizace
Chrz, Jan ; Jopek, Miroslav (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
Práce předkládá analýzu a optimalizaci výroby dílce pomocí technologie paralelního hydroformování. Jako polotovar slouží dva kruhové přístřihy z oceli DC01 o tloušťce 1 mm. V jednom z přístřihů je pomocí technologie Flowdrill zhotoven přívod tvářecího média. Následně jsou oba přístřihy k sobě svařeny laserem a poté tvářeny. Pro analýzu výrobního procesu byla použita numerická simulace pomocí softwaru PAM-STAMP. Tato analýza poskytla informace o ztenčení stěny, velikosti přetvoření, kritických místech na výrobku a odpružení. Ověření numerické simulace proběhlo pomocí srovnání s experimentem. Kritériem pro ověření byl průběh tloušťky dílce. Na základě výsledků simulace je dále v práci provedena optimalizace, která spočívá v určení minimálního potřebného tlaku tvářecího média pro vylisování dílce, a to pro různé vzdálenosti mezi oběma tvářenými plechy.
Vliv procesu lisování kotvy na funkci tlakového regulačního ventilu
Koumar, František ; Jopek, Miroslav (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
Práce předkládá možné zjednodušení nástroje, který slouží k orážení kotvy tlakového regulačního ventilu (PCV). PCV se vyrábí ve společnosti Bosch Diesel s.r.o. Jihlava. Výsledná změna sníží cenu výroby nástroje. Nástroj se vyrábí aktuálně pouze v jedné firmě kvůli dosažení přesných rozměrů. Na základě porovnání interního lisování se získá rozptyl hloubek otlaku pro další testy. Z těchto testů se získá optimální síla a dále následují testy s limitními vzorky. Z testů vyplývá, že upravený nástroj není vhodný na lisování na sílu pro kotvy s limitní tvrdostí. Je nezbytné použít vhodnější variantu. Vhodnější varianta je lisování na dráhu. Při této metodě bude menší vliv tvrdosti kotvy. Test lisování na dráhu bude proveden v druhé polovině roku 2020 a při úspěšné validaci bude zaveden do série.
Návrh výroby náboje kola
Šidlák, Filip ; Jopek, Miroslav (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem výroby náboje kola pro automobilový průmysl z oceli C45. Po zhodnocení vhodných technologií bylo zvoleno zápustkové kování na mechanickém lise. Na základě rozboru technologičnosti byl upraven tvar součásti a stanoveny všechny potřebné přídavky a mezní úchylky rozměrů výkovku. Z vypočtené tvářecí síly byl pro kovací operace zvolen klikový lis LZK 3150B od společnosti Šmeral Brno, a. s., o nominální tvářecí síle 31,5 MN. Výroba je rozdělena do dvou operací, předkování a následné dokování. Konstrukce zápustek vycházejí z normy ČSN 22 8306 a jsou vyrobeny z nástrojové oceli 19 552 s následným tepelným zpracováním. Pro snadnější vyjmutí výkovku je součástí zápustek horní a spodní vyhazovač.
Bulk forming technology of piston of disk brake
Kiza, Jakub ; Jopek, Miroslav (oponent) ; Forejt, Milan (vedoucí práce)
The master’s thesis presents a proposal for the manufacturing technology of a disk brake piston made of material ČSN 41 2010 for a car brake caliper. Method of cold volume forming was chosen due to the production requirement of 200 000 parts per year, convenient axisymmetric shape of the part and required size tolerance. Based on study of chosen technology, production technique, which contains calibration and backward extrusion, was designed. Technological computations and optimalization of tool dimensions were done for the chosen production technique. The manufacturability of the part was verified by numerical simulation in Simufact Forming software. Because of unavailability of automatic cold forming machine designed for bigger sized parts on the market, the forming process is done by two forming tools with use of INWORK 700 hydraulic press. For the selected profit of 20 % the price for the part was set at 26,8 Kč. The turning point was determined as 52 745 pieces.
Výroba součásti "shaker" plošným tvářením za studena
Pekař, Pavel ; Císařová, Michaela (oponent) ; Jopek, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem technologie výroby výtažku z korozivzdorného hlubokotažného ocelového plechu 0,3 mm jakosti 17 240. Na základě literární studie problematiky stříhání a hlubokého tažení bylo navrženo stříhání a tažení s přidržovačem ve sdruženém nástroji. Nástroj je řešen formou standardního stojánku s vodícími tyčemi upnutého v hydraulickém lisu pro tváření plechů PO 100, s nominální tvářecí silou 1 000 kN. Střižnice, tažnice a tažníky jsou vyrobeny z nástrojové oceli jakosti 19 436.9 tepelně zpracované podle výkresové dokumentace.
Maziva vhodná pro tažení hlubokotažných plechů
Poloch, Milan ; Císařová, Michaela (oponent) ; Jopek, Miroslav (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je navrhnout a vyrobit zkušební přípravek, který bude následně využit pro experimentální zkoušení maziv pro tažení výlisků tloušťky až 4 mm. Taženým materiálem je hlubokotažná ocel D04. Pro reálnou simulaci výrobního procesu bylo použito modelování tření mezi tažnou hranou a přidržovačem. Tvarová tažná hrana byla zkonstruována na základě reálného dílu. Celkem bylo otestováno 6 druhů maziv z nichž bylo jedno mazivo ve formě pasty zvoleno jako referenční. Ostatní maziva byla poté porovnávána s referenční hodnotou naměřené maximální tažné síly. Cílem bylo zajistit mazivo v jiné konzistenci, než je pasta. Z námi obdržených olejových maziv se ani jedno mazivo nepřiblížilo optimálním hodnotám.
Výroba dutého čepu objemovým tvářením za studena
Šanca, Kristián ; Řiháček, Jan (oponent) ; Jopek, Miroslav (vedoucí práce)
Dutý čep o délce 45 mm a průměru 28 mm z oceli 12 050 je vyráběn objemovým tvářením za studena. Vykazoval defekt-přeložku a cílem bylo ji odstranit optimalizací. Bylo navrženo 10 variant, z nichž č.10 byla bez defektů a byl splněn cíl práce. Průběh tváření byl simulovaný softwarem Simufact Forming. Polotovar je špalík z kruhové tyče 18 x 35,68. Součást je vyráběna na postupovém nástroji na 4 operace kombinací pěchování a protlačování. Použitý stroj je postupový automat CBF-204L. Potřebná síla je 3 042 kN. Cena 1 kusu je 19,59 Kč. Vyráběno je 120 000 kusů ročně.
Výroba oka pístnice
Hořava, David ; Jopek, Miroslav (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce podává návrh technologie výroby oka pístnice o velikosti série 45 000 ks. Zhotoveného z ocelové tyče C45E zápustkovým kováním. Na základě literární rešerše a potřebných technologických výpočtů byl zvolen pro kování součásti pneumaticko – hydraulický buchar KHZ 4A od firmy Šmeral o velikosti tvářecí energie 50 kJ s předkováním na stroji pro příčné klínové válcování ve formě dvojkusu. Pro ostřižení výkovku byl zvolen ostřihovací lis LKOA 200 od firmy Šmeral o velikosti tvářecí síly 2 000 kN. Závěrem bylo spočteno technicko – ekonomické zhodnocení nákladů na materiál.
Tepelné zpracování tvářených součástí
Leška, Radim ; Jopek, Miroslav (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se v rámci literární studie věnuje tváření, mechanismu plastické deformace a ocelím ke tváření. Dále popisuje principy tepelného zpracování, konkrétně metody využívané při přípravě polotovarů, výlisků a výkovků, tedy žíhání, kalení a popouštění. V praktické části bylo provedeno několik experimentů na oceli C45. První z nich ověřoval vliv deformačního zpevnění po pěchování, další byly zaměřeny na rekrystalizační žíhání, žíhání na měkko, kalení a popouštění. Vliv deformace a tepelného zpracování byl posuzován z hlediska tvrdosti, ta byla měřena zkouškou tvrdosti podle Vickerse.
Development of an impactor for the Taylor anvil test
Müller, Samuel ; Forejt, Milan (oponent) ; Jopek, Miroslav (vedoucí práce)
The Master Thesis describes the differences between quasi-static and dynamic material tests and discusses the effect of strain rate in forming processes. It contains a detailed description of Split Hopkinson pressure bar test, Split Hopkinson tensile bar test and Taylor anvil test. The thesis contains a basic theory of ballistics and the history of the development of the material sample carrier for the Taylor test and the analysis of its current state. A new sample carrier was developed for the adjusted diameter of the Taylor test equipment. The shape of the carrier was designed, based on simulations in ANSYS software and practical testing. The carrier was made by 3D printing technology, FDM method. Samples of aluminum alloy 2024-T3 were tested using the new samples carriers. Dynamic flow stress was determined, and the strain rate constant was optimized for specifics impact velocities.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.