Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnost Ludmily Kotnauerové
Kopecká, Dominika ; KUSNJER, Ivan (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Tato práce zpracovává biografii významné plzeňské pedagožky Ludmily Kotnauerové, která se celý život věnuje výuce zpěvu a stála také při zakládání pěveckého oddělení na Konzervatoři v Plzni. Kromě přiblížení soukromého života Ludmily Kotnauerové se snaží stručně shrnout její celoživotní pedagogické postřehy a zkušenosti, včetně ukázek technických cvičení a samotné výuky zpěvu. Potřebné informace jsou získány formou osobních rozhovorů s Ludmilou Kotnauerovou a náslechů během její výuky.
Vliv posturálního systému na pěvecký výkon
Janů, Karolína ; JONÁŠOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; KAUPOVÁ, Helena (oponent)
Práce si klade za cíl ukázat komplexní pohled na klasickou pěveckou techniku v kontextu posturální funkce a držení těla. Základní otázkou je, jakým způsobem ovlivňuje postura zaujímaná při pěveckém výkonu jeho výslednou technickou i zvukovou kvalitu, s ohledem na úzkou vazbu klasické pěvecké techniky a fyziologického procesu dýchání a současně na úzkou vazbu dýchání na posturu. Daná tématika je nahlížena jak z pohledu kineziologického, tak z pohledu pěveckého, a získané poznatky jsou posléze aplikovány na případ konkrétní pěvecké árie.
České lyrické sopranistky doma a v zahraničí
Milotová, Eliška ; JONÁŠOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; KAUPOVÁ, Helena (oponent)
Moje bakalářská práce obsahuje několik českých nejslavnějších a nejznámějších pěvkyní narozených na konci 19. století a v prvních dvou desetiletích 20. století ve střední Evropě. Všechny z nich měly úžasný mezinárodní úspěch po celém světě, zejména v Evropě a USA. Práce popisuje druhy hlasů těchto pěvkyň - a jejich vlastní vývoj. Pěvkyně, které jsem vybrala v této práci, byly i členkami Národního divadla v Praze. Tato instituce měla významný vliv na jejich profesní kariéru. Národní divadlo bylo a je i v současné době důležitou institucí v české kultuře.
Vznik a vývoj českého muzikálu
Benešová, Zuzana ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Stěžejním tématem mé bakalářské práce je vznik a vývoj muzikálu v České republice. V první části se zabývám žánry, ze kterých se tato hudebně dramatická forma vyvinula. Další díl je věnován prvním muzikálovým kusům zahraničních autorů prezentovaných na našich jevištích a jejich rozboru. Dále zmiňuji význačné divadelní scény, které napomohly rozvoji tohoto fenoménu. Popisuji jejich historii a vůdčí osobnosti. Na závěr přibližuji muzikál současnosti, konkrétně díla uvedená po roce 1989 a uvádím nejmodernější inscenace, které se těší přízni publika dnes.
Mezzosopránová linie v Národním divadle (ve 20.století)
Houdková, Nikola ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Ve své magisterské práci jsem se snažila představit osm nejznámějších mezzosopránových pěvkyň, které zhruba v průběhu jednoho století byly spjaty s Národním divadlem v Praze. V úvodu vysvětluji proč jsem si vybrala právě toto téma a čeho bych touto prací chtěla dosáhnout. První kapitola pojednává o historii Národního divadla v Praze, okolnostech jeho vzniku a významných osobnostech, které se na vzniku podílely. V následujících osmi kapitolách jsem postupně představila jednotlivé mezzosopránové pěvkyně a poukázala tak na jejich hudební začátky, studia, úspěchy, zkušenosti, názory a umělecké ambice. V závěru shrnuji, zda jsem docílila toho, co jsem si od práce slibovala, a vysvětluji přínos práce pro čtenáře.
Využití matematických metod pro hodnocení spořicích účtů
JONÁŠOVÁ, Jana
Cílem této bakalářské práce je ukázat, jakým způsobem je možné porovnávat různé nabídky bank pomocí vícekriteriálního hodnocení variant a vysvětlit fungování spořicích účtů. Metody byly aplikovány na deseti spořicích účtech. Předností těchto metod je skutečnost, že berou v potaz důležitost kritérií, která si sám klient stanoví. Ve výsledku jsou jednotlivé spořicí účty seřazeny od nejlepších po nejhorší. Klientovi tak lze doporučit nejlepší variantu určenou přímo pro něj. Je zde aplikováno pět různých metod, kterými lze zjistit pořadí. Výsledky jsou přesnější a klientovi lze v tomto případě doporučit jednoznačně správnou variantu.
"České" Nabucco v Německu
Hlaváčková, Petra ; MÁROVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vznikem festivalu Nabucco. První část nás seznamuje s autorem opery Giuseppem Verdim a s dějem a postavami opery. Druhá část je zaměřena na samotnou realizaci projektu a na rozhovory s důležitými osobnostmi podílejícími se na samotném provedení. Cílem díla je nastínit pracovní a jiné pochody , které se skrývají za výslednou inscenací představení Nabucca.
Umění koloraturního sopránu
Dolejší, Anna ; JONÁŠOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (oponent)
Téma " Umění koloraturního sopránu" jsem si vybrala , protože úzce souvisí s programem mého magisterského koncertu,který obsahoval árie vesměs z tohoto oboru. V první části své práce se snažím objasnit význam a prospěšnost technických prostředků spojovaných s technikou koloratury i pro lyrické soprány. Dále se zabývám historií a rozdělením rolí v rámci tohoto oboru. Ve druhé části uvádím mnou zvolené představitelky Editu Gruberovou, Janu Jonášovou a Marii Tauberovou, které se velmi zasloužily v oboru koloraturního sopránu, a objasňuji pozitivní přínos jednotlivých reprezentantek pro moji osobu. Mapuji vývojové etapy těchto tří pěvkyň, zabývám se teoreticky studiem jejich repertoáru v té či oné etapě a hodnotím jej. Snažím se pomoci autio nahrávek osvojit si některé technické a výrazové prostředky jednotlivých interpretek, pojmout je za své a následně implementovat do své interpretace arií ( Karolína - Dvě vdovy, Bedřich Smetana, Gilda - Rigoletto, Giuseppe Verdi, Lucie z Lammermooru, Gaetano Donozatti).
Rachmaninov a jeho opery.
Viskotová, Edita ; Přívratská, Jiřina (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (oponent)
V této práci jsem se pokusila ve stručnosti shrnout život a práci Sergeje Vasiljeviče Rachmaninova. Byla to jedna z nejvýraznějších postav první poloviny 20. století. Dosáhl nejvyšší posty v oboru skladatelském , interpretačním i dirigentském. Důkazem, jaký výborný klavírista byl, jsou četné nahrávky. Zajímavostí však je, že ten kdo si dal práci s jejich renovací, bali Japonci. Díky nim máme dnes možnost slyšet a posoudit mistrovství, vyjímečnou muzikalitu a technickou dokonalost. Na poli skladatelském patří jeho klavírní skladby k vrcholům pianismu. Jeho III. klavírní koncert je považován za vrchol interpretačního umění. Všechny své čtyři klavírní koncerty i Rapsodii na Paganiniho téma, Rachmaninov natočil s dirigenty E. Ormandym a L. Stokowským. Jeho 2. klavírní koncert se stal , vedla Čajkovského, nejhranějším koncertem. Opery zůstaly trochu ve stínu těchto slavných skladeb, ale je otázkou, zda se dočkáme nových provedení, které by vyzdvihli jejich vysokou hodnotu.
Pohled dnešní mládeže na operu a operní tvorbu
Havránková, Petra ; Jonášová, Jana (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Tato práce se zabývá stručnou historií opery až do 21.století a popisuje krátce operní divadla v Praze. Poodkrývá politické pozadí operních domů a poukazuje na nepříjemnou politickou situaci Státní opery Praha. Zaměřuji se zde i na nízkou hudební gramotnost mládeže a snažím se odpovědět na otázku, proč je dnes vzdělanost v hudbě tak nízká. V dokumentu je také zpracování drobného výzkumu, který se snaží poodkrýt názor mladých lidí na operu a operní tvorbu u nás. V další kapitole jsou posuzovány získané informace a je zde popsán můj osobní názor, jak by se daná situace dala řešit. Na závěr jsem umístila poděkování a ohlédnutí se za předchozími kapitolami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 JONÁŠOVÁ, Jana
1 Jonášová, Jiřina
3 Jonášová, Júlia
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.