Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autismus-TEACCH program, alternativní komunikační metody a přístupy v práci s dětmi a dospívajícími s autismem ve Francii
Smolíková, Jana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Jelínková, Miroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapování současného francouzského systému péče o klienty s autismem v jednotlivých zařízeních, využití přístupů, alternativních komunikačních metod a vzdělávacího programu TEACCH u dětí a mládeže s autismem. V praktické části představuji dvě z pařížských zařízení aplikujících tyto metody. Dále na několika případových studiích posuzuji účinnost a funkčnost jednotlivých zvolených vzdělávacích a alternativních metod a postupů, a jejich vliv na úroveň sociability a rozvoj komunikačních schopností klienta s autismem.
Aplikovaná behaviorální analýza a její praktické využití při práci s dětmi s autismem
Štiková, Martina ; Jelínková, Miroslava (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
ABA terapie se dá jako způsob výuky aplikovat velmi rozmanitými formami. Děti s autismem jsou sami o sobě velmi rozmanité osobnosti, každé dítě je originál, proto i způsob výuky v rámci ABA terapie by měl být "šitý na míru" každému dítěti. I z těchto důvodů není úplně jednoduché sepsat stručný a krátký přehled základních obecných informací o této terapii. Přesto jsem se pokusila co nejstručněji a co nejpřehledněji vyjádřit základní myšlenky a koncepce této terapie v teoretické části mé diplomové práce. V praktické části mé práce nabízím stručný přehled a popis vybraných oblastí, na kterých jsme s mým klientem během celého roku pracovali a zdokonalovali se v nich. Z opravdu rozsáhlého souboru podkladů z našich praktických cvičení jsem vybrala některé, podle mého názoru velmi důležité oblasti učení i samotné úkoly k jednotlivým dovednostem (př. oblast zaměřenou na zrakové vnímání, imitaci, receptivní jazyk, jemnou motoriku). Obecným cílem mé práce pak bylo ukázat jednu z možností, jak efektivně vyučovat, rozvíjet či aktivovat dítě s autismem či s kombinovaným postižením, dále jak aktivně rozvíjet jeho schopnosti a dovednosti, a to i přes závažný handicap a velmi nízký věk.
Vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra ve Středočeském kraji
Ehrmanová, Anna ; Jelínková, Miroslava (vedoucí práce) ; Flemrová, Miroslava (oponent)
Název: Vzdělávání d ě tí s poruchou autistického spektra ve Středočeském kraji Cíl práce: Podat přehled o problematice autismu v souvis l osti s možnostmi vzdělávání ve Středočeském kraji. Zjistit současný počet klientů s poruchou autistického spektra (PAS) v pedagogicko-psychologických poradnách (PPP) Středočeského kraje. Zmapovat školská zařízení tohoto kraje, kde jsou již klienti poraden individuá l ně či skupinově integrováni. Ověřit efektivitu integrace klientů v jednotlivých školských zařízeních v kraji. Metod a: Pro naplnění stanovených cílů byly nestandardizované dotazníky sestavené autorkou vytvořeny práce . Do dotazníkového šetření bylo zapojeno 13 PPP Středočeského kraje a 20 školských zařízení, kde probíhá integrace klientů PPP Středočeského kraje. Dále bylo provedeno doplňkové šetření formou rozhovoru v rodinách, v kt erých se vyskytuje dítě s PAS. Výsledky a závěry: V PPP Středočesk é ho kraje je 22% nárůst klientů s PAS v letech 2007-2008. V roce 2008 klienti s PAS navštěvují 54 školsk)·ch zařízení a Jsou integrováni spíše individuálně. Ve Středočeském kraj i je efektivita integrace úspěšná. Rodiny klientů považují základní vzdělání za do s tatečné, avšak poukazují na nízkou možnost výb ě ru školy. KHčová slova: porucha autistického spektra, vzdělávání autistů, volnočasové aktivity ,...
Stimulace sdílené pozornosti u dětí s pozitivním screeningem autismu ve věku 17-30 měsíců za využití metody VTI
Straussová, Romana ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Potměšil, Miloň (oponent) ; Jelínková, Miroslava (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Stimulace sdílené pozornosti u dětí s pozitivním screeningem autismu ve věku 17-30 měsíců za využití metody VTI AUTOR: Mgr. Romana Straussová KATEDRA: speciální pedagogika ŠKOLITEL: prof. RNDr. PhDr. Marie Vágnerová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem disertační práce je výzkum vlivu modifikované intervenční metody VTI aplikované v rodinách 16 dětí s poruchou autistického spektra (PAS) ve věku 17-30 měsíců při vstupu do projektu. Intervence a následné sledování vývoje probíhaly v průběhu let 2011-2016. Cílem práce bylo prokázat, zda je možné pozitivně ovlivnit vývoj dítěte s autismem bez využití intenzivní terapie vedené profesionálem, pouze za využití behaviorálního tréninku rodičů a na základě podpory attachmentového chování. Předmětem hodnocení výzkumu byl jak dosažený vývoj dítěte, tak prožívání rodičovské role otců i matek ve vztahu k postižení jejich dítěte. Výsledky výzkumu byly překvapivě pozitivní. 38 % (6 dětí) z klinického obrazu autismu vystoupilo, 25 % (4 děti) nadále spadalo do klinického obrazu vývojové dysfázie, 31 % (5 dětí) spadá do obrazu PAS, hraničního typu, s výrazným zlepšením v mnoha sledovaných oblastech. Pouze 1 dítě zůstalo i nadále plně v klinickém obrazu PAS. Míra rodičovské spokojenosti byla ovlivněna především osobnostními charakteristikami rodičů a jejich schopností...
Poruchy autistického spektra na rozhraní vědních oborů
Jenčíková Kahounová, Jiřina ; Jelínková, Miroslava (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vytvoření myšlenkových intencí o poruchách autistického spektra v rámci tří vědních oborů - psychiatrického, psychologického a pedagogického. Zabývám se komplexností poskytované péče rodinám s jedinci s poruchami autistického spektra. V praktické části diplomové práce sleduji vzájemné vztahy mezi rodiči, lékaři, psychology a pedagogy při holistické péči o jedince s poruchou autistického spektra, a to především ve věku povinné školní docházky.
Aplikovaná behaviorální analýza a její praktické využití při práci s dětmi s autismem
Štiková, Martina ; Jelínková, Miroslava (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
ABA terapie se dá jako způsob výuky aplikovat velmi rozmanitými formami. Děti s autismem jsou sami o sobě velmi rozmanité osobnosti, každé dítě je originál, proto i způsob výuky v rámci ABA terapie by měl být "šitý na míru" každému dítěti. I z těchto důvodů není úplně jednoduché sepsat stručný a krátký přehled základních obecných informací o této terapii. Přesto jsem se pokusila co nejstručněji a co nejpřehledněji vyjádřit základní myšlenky a koncepce této terapie v teoretické části mé diplomové práce. V praktické části mé práce nabízím stručný přehled a popis vybraných oblastí, na kterých jsme s mým klientem během celého roku pracovali a zdokonalovali se v nich. Z opravdu rozsáhlého souboru podkladů z našich praktických cvičení jsem vybrala některé, podle mého názoru velmi důležité oblasti učení i samotné úkoly k jednotlivým dovednostem (př. oblast zaměřenou na zrakové vnímání, imitaci, receptivní jazyk, jemnou motoriku). Obecným cílem mé práce pak bylo ukázat jednu z možností, jak efektivně vyučovat, rozvíjet či aktivovat dítě s autismem či s kombinovaným postižením, dále jak aktivně rozvíjet jeho schopnosti a dovednosti, a to i přes závažný handicap a velmi nízký věk.
Autismus-TEACCH program, alternativní komunikační metody a přístupy v práci s dětmi a dospívajícími s autismem ve Francii
Smolíková, Jana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Jelínková, Miroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapování současného francouzského systému péče o klienty s autismem v jednotlivých zařízeních, využití přístupů, alternativních komunikačních metod a vzdělávacího programu TEACCH u dětí a mládeže s autismem. V praktické části představuji dvě z pařížských zařízení aplikujících tyto metody. Dále na několika případových studiích posuzuji účinnost a funkčnost jednotlivých zvolených vzdělávacích a alternativních metod a postupů, a jejich vliv na úroveň sociability a rozvoj komunikačních schopností klienta s autismem.
Postavení instituce Veřejného ochránce práv v ústavněprávním uspořádání republiky
Jelínková, Miroslava ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Kuba, Jaroslav (oponent)
Institut ombudsmana je v současné době považován za jeden z tradičních institutů většiny demokratických právních států. Postavení ombudsmana v ústavním systému a jeho vztah k jiným státním orgánům je relativně nezávislý. Ombudsman by měl být hlavně k dispozici občanům, kteří nemají právnické vzdělání a mohou se snadno ztratit ve změti arogantní byrokracie. V roce 1999 byl Parlamentem České republiky přijat zákon č. 349/1999 Sb., o Veřejném ochránci práv. Jeho přijetím byl do českého právního řádu začleněn další institut práva, který by měl být zárukou dodržování základních lidských práv a svobod.

Viz též: podobná jména autorů
15 JELÍNKOVÁ, Markéta
7 JELÍNKOVÁ, Martina
8 JELÍNKOVÁ, Michaela
2 Jelínková, Magdalena
2 Jelínková, Marcela
12 Jelínková, Marie
15 Jelínková, Markéta
7 Jelínková, Martina
8 Jelínková, Michaela
2 Jelínková, Milena
4 Jelínková, Mirka
6 Jelínková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.