Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  začátekpředchozí107 - 116  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba rodokmenů pomocí moderních ICT nástrojů
Hošek, Martin ; Samec, Marek (vedoucí práce) ; Jelínek, Ivan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rodokmeny, jejich vytvářením za využití elektronických zdrojů, softwarových či webových prostředků a způsoby zjišťování informací a zajímavostí o historii rodu z těchto zdrojů. Cílem práce je vytvořit metodickou příručku / návod, jak s pomocí těchto zdrojů a prostředků s vytvářením rodokmenu začít a jak ho vytvořit. V první části jsou teoreticky definované důležité pojmy a metody zjišťování potřebných informací. Druhá část popisuje samotný postup vytvoření rodokmenu. V závěrečné části je shrnuto, jak při tvorbě rodokmenu postupovat a čeho se vyvarovat.
Trh japonské spotřební elektroniky v regionálním kontextu
Zeman, Lukáš ; Jelínek, Ivan (vedoucí práce) ; Samec, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá trhem japonské spotřební elektroniky a jeho pozicí v regionu. Přináší komplexní pohled na stav trhu spotřební elektroniky v Japonsku a v okolních státech, zasazuje ho do historického a ekonomického kontextu a vhodně ho prezentuje čtenáři. Zakotvení teoretické části je řešeno pomocí literární rešerše, následná identifikace problémů trhu je prezentována informacemi z finančních a statistických zpráv a z odborných článků, ale i provedeným dotazníkovým šetřením, které poskytuje pohled na preference a orientaci zákazníků na poli asijských výrobců spotřební elektroniky. První část se zabývá určením cílů práce a metod jejich dosažení a dále vymezením geografických, historických a ekonomických aspektů celého regionu, konkrétně Japonska, Korejské republiky, Čínské lidové republiky a Čínské republiky (Taiwan). Druhá část nejprve obecně přibližuje oblast spotřební elektroniky a její historický vývoj. Dále definuje největší regionální producenty z tohoto odvětví a analyzuje jejich vývoj, současnou pozici na světovém i regionálním trhu a jejich finanční situaci v poslední dekádě. V závěru kapitola přináší fakta poukazující na skutečný úpadek japonských výrobců a nabízí různé možné příčiny tohoto dění. Poslední část práce prezentuje dotazníkové šetření provedené autorem a jeho výsledky, které jsou hlavním přínosem této práce. Ponořuje se do problematiky preferencí českých spotřebitelů a jejich znalosti a orientace na poli výrobců spotřební elektroniky. Výsledky umisťuje do kontextu s předchozími částmi práce a v závěru přináší autorův komplexní pohled na danou problematiku, i na předpokládaný budoucí vývoj.
Analýza funkcionalit emailových služeb
Šandera, David ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Jelínek, Ivan (oponent)
Hlavním tématem této práce je analýza funkcí e-mailových serverů prodávaných na území České republiky. Cílem práce je zmapovat a specifikovat potřeby a očekávání uživatelů v oblasti e-mailové komunikace, správy času pomocí kalendářů a úkolů, vyhledávání kontaktů v adresářích a jiné činnosti týkající se týmové spolupráce a komunikace. Podle těchto potřeb je v práci provedena podrobná rešerše vybraných nabízených řešení. Ta je analyzována a je doporučeno vhodné řešení pro různé potřeby firem. Přínosem práce je detailní popis stavu současného českého trhu e-mailových serverů s doporučeními pro nejvhodnější výběr do vlastní organizace. Dále se zabývá odhadovaným vývojem firemní elektronické komunikace v budoucnosti a možnými dopady na tento trh.
Sentiment analýza na sociálních sítích
Zaplatílek, Jan ; Jelínek, Ivan (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá problematikou sentiment analýzy, především jejím využitím na sociálních sítích, jejímž cílem je určení zda posuzovaný dokument vyjadřuje nějaký sentiment a pokud ano, rozhodnout zda je pozitivní či negativní. Hlavním důvodem pro provádění sentiment analýzy na sociálních sítích je zjištění reputace a nálady určité firmy nebo značky. Takto získané informace mohou být dále použity např. pro vylepšení marketingu nebo komunikace se zákazníkem. Tato práce se zabývá sentiment analýzou na příspěvcích pocházejících z veřejných facebookových profilů několika českých bankovních institucí a telefonních operátorů. Cílem práce je vytvořit model, jehož úspěšnost v hodnocení sentimentu těchto příspěvků dosahuje alespoň 80%. Metodou dosažení tohoto cíle je provedení experimentu. První část práce představuje teoretickou část, jsou zde vymezeny základní pojmy a principy sentiment analýzy a její problémy a možnosti využití. Další část představuje rešerše metod sentiment analýzy a dat, která jsou zpracovávána v zahraničních pracích. Konečně poslední část popisuje samotný experiment. Činnosti, které mu předcházely a jeho výsledky. Hlavním přínosem práce je vytvoření modelu, který bude moci být následně používán v praxi.
Virtuální obraz českého sportu skrze analýzu nestrukturovaných dat
Levý, Jan ; Jelínek, Ivan (vedoucí práce) ; Profousová, Lenka (oponent)
Analýza nestrukturovaných dat ze sociálních sítí patří mezi významné a stále se rozvíjející složky aplikace informačních technologií v marketingové praxi. Cíle práce zahrnují vytvoření testovací platformy pro analýzu nestrukturovaných dat ze sociální sítě Facebook, nalezení a aplikace metod a metrik pro analyzování těchto dat, shrnutí výsledků analýzy a vizualizace vybraných metrik pomocí ukázkového dashboardu. Struktura práce odpovídá metodám pro dosažení cílů a obsahuje sedm částí. První část shrnuje důvody, proč analyzovat data ze sociálních sítí, zkoumá přístupy k analýze sociálních sítí v současných vědeckých pracích a pojednává o komerčních nástrojích pro takovou analýzu. Druhá část rozebírá vytvoření přístupu k datovým zdrojům, strukturu vytvořených dokumentů a výběr vhodných datových zdrojů. Třetí část zpracovává téma použitých analytických nástrojů - Elasticsearch a Kibana. Čtvrtá část definuje některé otázky, které je možné si položit v rámci obrazu českého sportu na sociální síti Facebook. Pátá část určuje metriky pro vyhodnocení těchto otázek a popisuje potřebné filtrování dat. Šestá část se zaobírá samotnou analýzou a shrnuje její výsledky. Sedmá část ukazuje použití dashboardu z nástroje Kibana pro efektivní shrnování výsledků. Hlavním přínosem práce je ukázka možností analýzy sociálních sítí na příkladu obrazu českých sportovců a sportovních odvětví na síti Facebook. K analýze byl využit konektor pro stahování dat z Facebooku a nástroje Elasticsearch a Kibana, které umožnily data procházet, filtrovat a vizualizovat. Jednotlivými kroky analýzy bylo definování analytických otázek, dále definice analytických metod a metrik pro nalezení odpovědí, samotná analýza a shrnutí výsledků. Mezi nálezy analýzy patří určení sportovců s nejvyšším marketingovým potenciálem, seřazení analyzovaných sportů podle jejich obrazu mezi fanoušky a stanovení stránek s nejvíce navzájem interagujícími fanoušky.
Options of automated categorization of contracts
Bereš, Miroslav ; Jelínek, Ivan (vedoucí práce) ; Oškera, Radek (oponent)
Objektem zájmu mé bakalářské práce je automatická kategorizace. Hlavním cílem je přezkoumání současných přístupů k automatické kategorizaci, návrh metodiky a provedení experimentu, ve kterém se sleduje úspěšnost kategorizovaných kontraktů veřejné zprávy s využitím strojového učení. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je věnována teorii, která přibližuje a vysvětluje danou problematiku. Rovněž jsou v této části popsány současné přístupy k automatické kategorizaci. Druhá část je zaměřena na navržení metodiky experimentu a jeho provedení, během kterého se sleduje úspěšnost automatické kategorizace kontraktů. V průběhu experimentu jsou vytvořeny modely, které se v konečném důsledku aplikují na kontrolní skupinu. Výstupem jsou rozkategorizované dokumenty, při kterých se sleduje úspěšnost jejich kategorizace. Za tímto účelem je v práci použit program Apache OpenNLP. Teoretická část a návrh metodiky experimentu je vypracována na základě studia zahraniční odborné literatury primárně získané z online elektronických a informačních zdrojů.
Příprava a provedení analýzy poštovních konferencí Debianu
Buriánek, Jan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Jelínek, Ivan (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována technologiím a technikám z oblasti celého procesu analýzy nestrukturovaných dat od infrastrukturních požadavků, přes pořizování dat, až po samotnou analýzu. Hlavním cílem této práce je připravit a zrealizovat výzkum nad veřejnými poštovními konferencemi Debianu. Za účelem naplnění hlavního cíle byly staženy a zpracovány kompletní poštovní konference operačního systému Debian. Tyto konference jsou hodnotným zdrojem, který obsahuje know-how projektu Debian a jeho periferií. Rozsahem těchto poštovních konferencí je dokázáno, že Debian včetně svých softwarových komponent jsou konkurenceschopné nástroje. Je předpokládáno, že pomocí tohoto zdroje dat může být odhaledno velké množství neočekávaných souvislostí. Využitá data a technologie jako například analytický nástroj Elasticsearch jsou vhodnými prostředky, kterými lze vést analýzu nad takovým typem dat, pomocí kterých lze porovnávat výstupy lidské mysli a počítačových programů jako jsou Searlovy axiomy z článku "Is Brain's mind a computer program?". Tato práce se pokouší dokázat, že tento typ analýzy je proveditelný i v domácích podmínkách.
Hodnocení e-Word Of Mouth českých bank na Facebooku a webových komentářích
Škola, Petr ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Jelínek, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou příspěvků z internetových diskuzí a z facebookových stránek, které se týkají bank a bankovních produktů. Tato analýza je zpracována kvůli potenciální hodnotě pro marketingové účely, ale i pro další uživatele mimo oblast marketingu. Hlavním cílem je návrh pravidelně podávaného přehledu metrik a charakteristik, které čtenáři poskytnou informace o aktuálních tématech, která se probírala na sledovaných datových zdrojích. V úvodu jsou popsány metody marketingového výzkumu s ohledem na možnost získávání datových podkladů z internetových diskuzí. Dále jsou zpracovány dílčí cíle. Základem je popis technik pro stahování dat ze jmenovaných zdrojů, což je popsáno konkrétněji na dvou vytipovaných webových stránkách a pěti facebookových profilech bank, které jsou zdrojem dat. Dalším dílčím cílem je vytvoření programů pro stahování těchto dat v Javě a jejich uložení v Elasticsearch. Tato data jsou obohacena o analýzu sentimentu příspěvků. Pro zpracování hlavního cíle jsou definovány metriky a charakteristiky, které se budou zobrazovat. Následně jsou data analyzována pomocí navržených vizualizací v aplikaci Kibana. Takto připravená data jsou interpretována a je navrhnuto zobrazení pro jejich distribuci, které je hlavním cílem této práce. Přínosem této práce je popis zpracování dat, která lze získat z internetových stránek a veřejných facebookových profilů s důrazem na jejich obsah, a možnosti jejich dalšího obohacení a zobrazení uživatelům.
Outsourcing ICT do Čínské lidové republiky
Jelínek, Ivan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá tématem outsourcingu ICT do Čínské lidové republiky. Přináší témata současné čínské ekonomiky a společnosti, které mohou vstoupit do outsourcingového vztahu a ovlivnit ho jak pozitivně tak negativně. Tato komplexní témata jsou prezentována ve vzájemných kulturních, socioekonomických a historických souvislostech. Na tomto základě přináší návrh postupu při outsourcingu do ČLR. Témata, problémy a příležitosti outsourcingu ICT v ČLR jsou identifikovány na základě rešerše zahraniční i domácí odborné literatury, ale i na základě vlastního průzkumu v podnikové praxi. První část práce se zabývá vymezením tohoto tématu terminologicky i vymezením a popisem trhu ICT služeb v Číně. Uvádí cíle práce, specifikuje strukturu a uvádí důležité informace k přepisu čínských pojmů do latinky. Druhá část specifikuje důvody a rizika outsourcingových vztahů do ČLR podle současných teorií uznávaných akademických autorit a lokalizuje je do čínské reality na základě statistických údajů mezinárodních institucí. Třetí a čtvrtá část se zaměřují na problematiku outsourcingového vztahu podle jeho životního cyklu a podle případové studie. Životní cyklus je převzat podle metodiky MMDIS a doplněn o specifické problémy rešerší odborné literatury. Případová studie se opírá o kvalitativní průzkum a dotazování zaměstnanců HP Enterprise Services. Tato část přináší nové pohledy, které nebyly v literatuře obsaženy, a celou práci obohacuje. Pátá část se zabývá popisem typovým outsourcingových vztahů a obecným hodnocením jejich vhodnosti k outsourcingu do ČLR. Hodnocení je provedeno na základě faktů a informací uvedených v předchozích částech. Závěrečná část práce uvádí návrh postupu při outsourcingu do ČLR. Respektuje fakta uvedená v celé práci a na jejich základě definuje postup, role a dokumenty, které je vhodná udržovat při outsourcingu.
Trendy a výzkumné směry ICT služeb
Jelínek, Ivan ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá současným stavem ICT služeb a trendy jejich výzkumu. Cílem této práce je identifikovat základní směry tohoto výzkumu, nastíní pokrok a různé teoretické koncepce v těchto oblastech. Je založena na analýze odborné literatury, monografických publikací ale hlavně dostupných článků v renomovaných odborných časopisech získaných především ze sítě VŠE a jejich zpracování s ohledem na zaměření této práce. Samotná analýza se pak opírá o data dostupná v rámci systému ISI Web of Knowledge. Práce je rozdělena do tří hlavních tematických oblastí. První oblast podává kompaktní výklad o problematice hlavních směrů výzkumu v oblasti ICT služeb. Tato část přináší teoretické zakotvení práce. Druhá oblast řeší správnou definici vlastností ICT služeb převážně podle ITIL v3 a COBIT 4.1 a přináší do této práce pohled těchto metodik. Dále diskutuje možné problémy vznikající při řízení ICT služeb. Třetí oblast se věnuje analýze výzkumných směrů a trendů v oblasti ICT služeb. Analyzuje pracoviště, periodika, odborné konference a autory, zabývající se tímto tématem a podle toho určuje výzkumné směry a snaží se odhadnout budoucí trendy v této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   začátekpředchozí107 - 116  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Jelínek, Ivo
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.