Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  začátekpředchozí78 - 87  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Utrpení a smysl života v rámci židovské kultury
Budíček, Jiří ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název práce: Utrpení a smysl života v rámci židovské kultury Suffering and meaning of life in the frame of Jewish culture Cíle práce: Zamyslet se nad skutečností, zda dědictví židovského národa má vliv na současnou populaci. Připomenutí toho, co nám může nabídnout židovská kultura. Připomenutí hrůz, které židovský národ vytrpěl. Pomoci oddémonizovat tento národ a alespoň z části pochopit jeho úlohu v tomto světě. Metoda: Historická studie - studium monografických a seriálových publikací - získávání informací z přednášek Vzdělávacího a kulturního centra Židovského muzea Výsledky: Podařilo se mi, alespoň doufám, poukázat na to, že slova Bible mohou promlouvat i k dnešnímu člověku. Poselství Knihy knih je stále aktuální. Morální kodex - Desatero ovlivňuje nepochybně i naše životy. Klíčová slova: Bible, Bůh, rituály, židovský národ 3
Terapeutické přístupy v psychopedii - využití snoozelenu ve Speciální škole pro žáky s více vadami v Blansku
Patloka, Ivo ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Lejčarová, Alena (oponent)
Název: Terapeutické přístupy v psychopedii - využití snoozelenu ve Speciální škole pro žáky s více vadami v Blansku. Title: Therapeutic approach to assisting developmentally disabled children - snoozelen method used in specil school for multiple handicapped students in Blansko. Cíle práce: Cílem této práce je jednak rozpracování terminologického aparátu cílových skupin na základě studia analýz literárních a elektronických zdrojů, dále pak proniknutí do běžného života osob s mentální retardací a seznámení se s novými terapeutickými přístupy spojenými se stimulací základních vjemů jedince a multisenzoriálním působením na tyto osoby. Zda -li jim tyto metody umožňují vyzkoušet něco nového, poznat možnosti relaxace, uvolnění či sch1ení pocitů s blízkou osobou. Metoda: Metody této práce byly realizovány ve Speciální škole pro žáky s více vadami v Blansku a jsou vedeny metodologicky na základě pozorování a rozhovoru. K tomuto účelu byli vybráni tři klienti s různým stupněm mentální retardace na základě jejich dokumentace, konzultace s pracovníky a mé zkušenosti s nimi. Výsledky: Po celkovém zpracování všech výsledků lze potvrdit, že nové terapeutické metody mají pozitivní vliv v oblasti stimulace základních vjemů a multisenzoriálruno působení na psychomotorický rozvoj jedince s mentální retardací. Dále...
Arteterapie v ústavu sociální péče pro mentálně postižené děti a mládež
Žertová, Marie ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Arteterapie v Ústavu sociální péče pro mentálně postižené děti a mládež Artetherapy in the institution ofsocial care for handicapped children and young people Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo shrnout informace v oblasti arteterapie u osob s mentální retardací a zjistit jaké formy arteterapie jsou používány v ÚSP v Bylanech se sídlem v Českém Brodě, jejich vliv na chování a komunikaci osob s mentální retardací v daném zařízení. Zjistit faktory, které mají vliv na artetrapeutickou činnost v daném zařízení. Metoda: Pozorování bylo provedeno v ÚSP Bylany se sídlem v Českém Brodě. Pozorováním chování, schopnosti komunikace a názorových posunů jsme zjišťovali efektivitu působení arteterapie na tyto složky. Sledována byla aktivita, zájem, kreativita a tvořivé schopnosti a zároveň faktory, které činnost osob s mentální retardací ovlivňují. Klienti zařízení dostali také možnost vyjádřit své dojmy z této činnosti při otevřené diskusi. Výsledky: Z celkového souhrnu je patrné, že formy artetrapie u osob s mentální retardací v daném zařízení mají velký vliv na utváření osobnosti mentálně retardovaného jedince. Možnost dlouhodobého pozorování ukázala posuny v rozumových schopnostech, komunikaci, samostatnosti,sebevyjádření některých klientů.Ukázala rozdíly mezi jednotlivými klienty, v jejich...
Výtvarné a rukodělné činnosti v ergoterapii (analýza činnosti)
Hamáčková, Ludmila ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Chudějová, Petra (oponent)
Ergoterapie je profese, která se snaží o dosažení co největší soběstačnosti a samostatnosti jedince. Působí ve třech oblastech: soběstačnost, práce a produktivní aktivity a volnočasové činnosti. Historie ergoterapie sahá do 18. století, ale již i v době před naším letopočtem se vědělo o příznivém vlivu smysluplné činnosti v podobě práce či výtvarných a rukodělných činností. V České republice se začátek využití činnosti jako léčebného prostředku připisuje Priessnitzovi. V době komunismu ergoterapie nebyla potřebná a tak novou éru ergoterapie v České republice je možné datovat až od roku 1992. Pro ergoterapeuty je zásadní nástroj léčby činnost, lépe řečeno, smysluplná činnost. O významu činnosti pro ergoterapeuty psal již v roce 1922 AdolfMeyer. Vývoj ergoterapie je spjat s využíváním výtvarných a rukodělných činností. Jejich využívání se v průběhu vývoje společnosti, který ergoterapie reflektuje, snižuje, ale v Čechách je v jejich využívání stále silná tradice. Mezi důležité nástroje ergoterapeuta patří analýza činnosti, která pomáhá za prvé porozumět základní charakteristice jakékoliv činnosti. Za druhé pomáhá porozumět jedinci v co nejširším kontextu. Výsledkem použití analýzy činnosti je zvolení vhodné terapeutické činnosti pro konkrétního klienta, včetně navržení potřebných úprav pomůcek či...
Člověk, duše a smrt
Arden, Lukáš ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Člověk, duše a smrt The human, the psyche and the death Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo předložit ucelený pohled na problematiku osobnosti člověka, smrti a s ní souvisejících témat. Snahou bylo předložit názory jednotlivých filozofů, odborníků a náboženství na člověka jako jedinečnou bytost. Práce se zaměřuje především na období stáří, které se nejvíce dotýká problematiky smrti. Druhým cílem této práce je porovnat vnímání vlastního stáří u seniorů, kteří již nejsou schopni samostatného života bez pomoci ostatních, lidí, kteří žijí společně v domově, který jim nabízí možnost aktivního života, vnímání stáří také jako pozitivní části života a možnost rozvoje v každém věku i v nemoci. Součástí této práce je také názor na život, stáří a smrt velké herecké osobnosti, paní Květy Fialové, která je nádherným příkladem člověka, který přijímá kterýkoli věk jako dar a obohacení a snaží se v něm nalézt krásu a radost. Metoda: Průzkum byl proveden ve 3 domovech důchodců v Praze v celkovém objemu 102 dotázaných respondentů. Průzkum byl proveden konkrétně v těchto zařízeních: Domov důchodců Praha 1O, Sněženková 8/2973, Zahradní město Domov důchodců Praha 10, Rektorská 577, Malešice Domov důchodců Praha 4, Donovalská 2222, Chodov Výběr těchto zařízení byl proveden podle počtu klientů v jednotlivých...
Styl zdravotně postiženého v 21. století
Koželuha, René ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Styl zdravotně postiženého v 21. století The Lifestyle ofthe Disabled Person in the 21st century Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo shrnout a interpretovat informace o problematice života osob se změněnou sociální situací, zapříčiněnou zdravotním oslabením nebo onemocněním, v 21. století. K dosažení tohoto cíle jsme považovali za nutné zmapovat historický vývoj nejdůležitějších oborů lidské činnosti, které ovlivňují jejich život, zjistit nejčastější příčiny vzniku zdravotních postižení a v neposlední řadě prozkoumat životní podmínky těchto osob, a to zejména s přihlédnutím k jejich uplatnění na trhu práce. Metoda: Průzkum byl proveden analýzou a komparací údajů, získaných z relevantních zdrojů (Český statistický úřad, Úřad práce v Liberci, poradkyně pro zaměstnávání občanů se zdravotním postižením). Doplňující informace jsme získali kvalitativně interpretací rozhovorů se zaměstnanci tří navštívených chráněných dílen. Výsledky: Ukázalo se, že nejpalčivějším problémem osob se zdravotním postižením je jejich uplatnění na trhu práce. Obecná míra nezaměstnanosti těchto osob se celorepublikově pohybuje v rozmezí 14,9-15,2 procent. Počty uchazečů se zdravotním postižením v okrese Liberec - ten nám sloužil jako určitý vzorek - se výrazně nemění, změny se odehrávají převážně v řádu jednotek,...
Muzikoterapie u dětí s dětskou mozkovou obrnou v předškolním věku
Kučerová, Věra ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Foubíková, Bohdana (oponent)
Název: Muzikoterapie u dětí s dětskou mozkovou obrnou v přeškolním věku Music therapy for preschool children with infantile cerebral palsy Cíle: Cílem této práce je vytvořit program skupinových muzikoterapeutických sezení tak, aby došlo ke zlepšení koncentrace vybraných dětí s dětskou mozkovou obrnou. Cílová doba koncentrace, kterou jsem si zvolila je 45 minut. Dále je cílem zlepšit u těchto dětí grafomotoriku pomocí rytmizace v návaznosti na skupinovou činnost, přičemž grafomotorika probíhá individuálně. Metoda: Tato diplomová práce je pojata jako experiment, ve kterém jsem prováděla s vybranou skupinou čtyř dětí ve věku 6 let skupinovou a individuální muzikoterapii. Prací s dětmi, pozorováním, zaznamenáváním a konečným zpracováním výsledků v průběhu experimentu jsem zjišťovala efektivitu působení muzikoterapie na koncentraci a grafomotoriku dětí s dětskou mozkovou obrnou. Muzikoterapeutická sezení se po měsíčním pozorování a následném výběru dětí začala uskutečňovat v září 2005 a skončila v únoru 2006. Výsledky zjištěné pozorováním byly průběžně vyhodnocoovány. Výsledky: Po celkovém zpracování všech výsledků lze potvrdit, že muzikoterapie má pozitivní vliv na zlepšení koncentrace dětí s dětskou mozkovou obrnou. Pozitivní vliv rytmizace na grafomotoriku se však nepotvrdil. Klíčová slova:...
Umělecká výchova jako prevence - případová studie dvojvaječných dvojčat
Tobiášová, Diana ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Hošek, Václav (oponent)
Název: Umělecká výchova jako prevence - Případová studie dvojvaječných dvojčat Art education as prevention - A case study offraternal twins Cíl práce: Cílem této studie je zjistit, které prostředky z oblasti umělecké výchovy ponejvíce ovlivňují zdravý vývoj dětí - sourozenců, v mém případě dvojčat chlapců, předškolního věku, jejich zralost pro mateřskou školu a následně pak jejich školní zralost. Metoda: Kvalitativní výzkum, ve kterém jsme sledovali dvojvaječná dvojčata. Pozorováním, zaznamenáváním a komparací chování, jevů a názorových posunů od narození po nástup do MŠ (3roky a 5 měsíců) jsme zjišt'ovali efektivitu působení Umělecké výchovy (Pohybová, Hudební, Výtvarná a Pracovní), posuny v motorickém vývoji, chování, projevech a posléze komunikačních dovedností. Výsledky: Z výsledků pozorování dvojčat je patrné, že prostředky umělecké výchovy kladně ovlivnili sledovaná dvojvaječná dvojčata. Znamená to, že dvojčata dohnala zpoždění senzomotorického vývoje. Prostředky umělecké výchovy tedy nebyly pouze preventivní, ale v počátku ranného věku dvojčat i terapeutické. Klíčová slova: Prenatální komunikace, rooming in, bonding, attachement, pohybová výchova, výtvarná výchova, hudební výchova, pracovní výchova, dvojčata, kreativita. 2

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   začátekpředchozí78 - 87  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Jebavá, Jaroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.