Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uplatnění pohybových aktivit a muzikoterapie při léčbě osob s mentální retardací - využití muzikoterapie a pohybových aktivit v ÚSP v Brandýse nad Labem - Stará Boleslav
Macháček, Tomáš ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Uplatnění pohyboyých aktivit a muzikoterapie při léčbě 9sob s mentální retardací-využití muzikoterapie a pohybových aktivit v USP v Brandýse nad Labem - Stará Boleslav Using the excercises activities and music therapy in the threatment of persons with the mental retardation- using music therapy and excercise activities in ÚSP Brandýs nad Labem - Stará Boleslav. Cíle práce: Cílem této práce, bylo proniknout do běžného života osob s mentální retardací, seznámit se s jejich životem, různými druhy a novými trendy terapie spojené s pohybem a možnostmi práce s mentálně postiženými. Předmětem práce také bylo zjistit vztah mentálně retardovaných k pohybu, sportu a veškerým pohybovým aktivitám, jak pohyb oni sami vnímají, zda je pro ně prospěšný, zda má nějaký vliv na fyzický a psychický vývoj těchto jedinců a vliv na léčbu a udržování určitého stupně psychomotorického vývoje. Metoda: Průzkum byl proveden v ÚSP v Brandýse nad Labem u dvanácti klientů s rozdílným stupněm mentální retardace, kteří byli vybráni na základě konzultace s vychovateli a rodiči, analýzy jejich dokumentace (psychologické, lékařské vyšetření) a mou zkušeností při práci s mm1. Metoda průzkumu byla provedena formou strukturovaného rozhovoru s klienty. Výsledky jsem následně zhodnotil na konci práce. Výsledky: Z vyhodnocení dat,...
Arteterapie a ADHD
Majerová, Anna ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název Arteterapie u dětí s ADHD Cíle práce: Podat ucelený přehled o problematice ADHD a vlivu arteterapii na děti. Na základě teoretických a praktických poznatků navrhnout a v praxi ověřit nové arteterapeutické aktivity pro děti s ADHD. Kasuistika pěti dětí a možnosti ovlivnění chování a zlepšení pozornosti za pomocí arteterapie. Zaměřit se na způsob jak předcházet špatným vzorcům chování a jak rozvíjet ty správné. Metoda: Výzkumný soubor byl tvořen pěti dětmi s ADHD ze ZŠ Integrál pro žáky s poruchami učení. Přímé a strukturované pozorování této skupiny dětí ve věku 12-14let při tematicky zaměřených hodinách arteterapie. Rozborjednotlivých arteterapeutických hodin. Analýza kresby. Výsledky: Práce prokázala pozitivní vliv na děti s ADHD. Námět a náplň arteterapeutických sezení byly faktorem, který zjevně ovlivnil chování dětí. Nemalý vliv měla i osobnost terapeuta a jeho individuální vztah k jednotlivým dětem. U pozorovaných dětí došlo ke zlepšení v chování a v sebeakceptaci. Po pěti měsících terapie byl zaznamenán pozitivní posun v sociální komunikaci dětí mezi sebou a u většiny z nich současně došlo k celkovému zklidnění a k zlepšení soustředění. Všechny arteterapeutické techniky dokázaly stimulovatjemnou motoriku u pozorované skupiny dětí. Klíčová slova: ADHD, ADHD/ADD, hyperaktivita,...
Možnosti a využití arteterapie v hospicové péči
Langová, Soňa ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název práce: Možnosti a využití arteterapie v hospicové péči Cíl práce: Ověřit a popsat využití arteterapie a průběh arteterapeutických setkání v hospicové péči a její přínos pro jednotlivé účastníky. Metoda práce: K výzkumu arteterapeutických setkání v Hospici sv. Jana Nepomuka Neumanna bylo použito etnografického přístupu, konkrétně mikroetnografie. Jako metoda získávání dat bylo uplatněno zúčastněné pozorování a neformální rozhovor. Získaná data byla zapisována a tříděna podle vytvořeného kategoriálního systému. Výsledky: Bylo zjištěno, že účastníci arteterapeutických setkání v hospici nejsou pouze klienti, ale také je doprovázející rodinní příslušníci a návštěvy, dobrovolníci i personál hospice. Účastníci se do nabízených činností nezapojují pouze aktivně, jejich účast může být i pasivní. Vždy však přináší určité tvůrčí nebo prožitkové hodnoty. Zvolené výtvarné techniky preferují rychlý technický postup, který se snaží respektovat aktuální zdravotní stav a touhu spatřit finální výrobek. Klienti volí jak individuální tak skupinovou formu arteterapie. Tvorba se pro ně stává odpočinkem od nemoci a naplněním. Klíčová slova: smrt, umírání, paliativní péče, mezní situace, logoterapie
Arteterapie s dětmi s těžkými poruchami chování
Kulhavá, Marcela ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Hátlová, Běla (oponent)
SOUHRN Název: Arteterapie s dětmi s těžkými poruchami chování Title: Artetherapy with children with difficult bebehavioral disturbance Cíle : Cílem diplomové práce je aplikovat arteterapeutické techniky při práci s dětmi s poruchami chování a zjistit zda došlo ke splnění daných hypotéz. Hypotézy : 1. uvolnění komunikačních bariér,vyjádření emocí 2. optimalizaci sebehodnocení, tím také vztahů s vrstevníky 3. odklon od nežádoucích projevů chování 4. u pasivních klientů zvýšení aktivity Metody : Diplomová práce používá jak teoretického rozboru východisek, tak praktického ověření této metody. V teoretické části jsou definovány základní pojmy a metody arteterapie, poruch chování a důsledky v kresebném projevu dětí. Dále je zde podán přehled možných příčin vzniku poruch chování. Vpraktické části jsem se především zaměřila na rozbor výtvarné práce dětí. Projekt jsem provedla na základě aplikace jednotlivých technik a subjektivního ohodnocení chování dětí v průběhu provádění technik. Praktická část ve svém úvodu konkretizuje prostředí ze kterého děti pocházejí a podrobnější anamnézy šesti dětí, se kterými jsem delší čas pracovala a získala od nich velké množství nádherných prací. Následuje podrobný rozbor podmínek projektu, zdůvodnění výběru účastníků, rozbor aktivit, popis a význam jednotlivých činností. Výsledky...
Umění jako forma komunikace u dětí s více vadami
Vacková, Kateřina ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Umění jako forma komunikace u dětí s více vadami (návrh koncepce nového pedagogického předmětu využívajícího uměleckou tvořivost) Cíle práce: Uvést do problematiky postižení více vadami a prezentovat využití uměleckých prostředků, zejména pak hudebních, jako jednu z možností edukace a rozvoje komunikačních dovedností u takto postižených žáků. Metoda: Na základě rešerše dostupné literatury, kompilace a analýzy získaných poznatků, byly pro vlastní kreativní tvorbu navrženy aplikace, umožňující rozvoj komunikačních dovedností žáků s kombinovaným postižením. V diplomové práci bylo použito metody dlouhodobého pozorování 42 žáků Základní školy speciální a Základní školy praktické, Starostrašnická, Praha 1O. Výsledky: Tato diplomová práce ve své praktické části zpracovává výsledky získané pozorováním výše uvedené skupiny žáků. Na základě vyhodnocení těchto výsledků bude dále navržena a uvedena do praxe nová koncepce umělecké tvorby, ve speciálně pedagogickém předmětu Umělecká dílna, pro Základní školu speciální a Základní školu praktickou, Starostrašnická, Praha 10. Kliěová slova: Umění, kreativita, pohybová výchova, hudební výchova, komunikace, prožitek, rituál, kombinované vady, individuální přístup ve výchově.
Estetické cítění člověka s mentální retardací
Slováčková, Taťána ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Estetické cítění člověka s mentální retardací Aesthetic feeling of a mentally handicapped person Cíle práce: Cílem této práce bylo zabývat se specifiky a vlivy působícími na estetické cítění člověka s mentální retardací, prozkoumat a popsat estetické cítění pěti lidí se středně těžkou mentální retardací, vyhledat a charakterizovat jeho výrazné rysy. Metoda: Při zkoumání estetického cítění člověka s mentální retardací jsem vycházela z teoretických východisek, případové studie spojené se specifickým programem pro zkoumání estetického cítění pěti lidí se středně těžkou mentální retardací a z vlastních zkušeností. Výsledky: Výsledky šetření byly velmi různorodé a hypotézy se potvrdily jen částečně. Z toho vyvozuji závěr, že mentální retardace nemá přímý vliv na estetické cítění a i u lidí s postižením je otázkou výrazně individuální. Klíčová slova: Mentální retardace, kreativita. arteterapie, estetika, kýč
Aktivační arteterapie u seniorů
Zemková, Šárka ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
6 Abstrakt Název práce: Aktivační arteterapie u seniorů Cíle práce: Cílem práce je popis a analýza významu arteterapie u seniorů. V práci se zaměřím zejména na činnosti se seniory židovského původu, se kterými jsem v každodenní spolupráci při výkonu svého zaměstnání. Teoretická východiska práce budou doplněna praktickou částí, ve které se zaměřím na konkrétní případy práce se seniory a na užití jednotlivých terapeutických směrů se zaměřením zejména na význam arteterapie. Metoda: V diplomové práci využívám v teoretické části analýzu, syntézu, rešerše, kompilaci a komparaci. Ve svém projektu jsem využila metody strukturovaného rozhovoru a dotazníkového šetření. Práce je doplněna kazuistikou jednoho z klientů. Výsledky: Dosažené výsledky přispěly k porozumění konkrétních terapeutických směrů v práci se seniory a obsahují aktivační terapie. Klíčová slova: senior, proces stárnutí, sociální práce se seniory, judaismus, arteterapie, aktivační zážitková terapie
Tvořivý projekt jako způsob práce s dětmi se specifickými potřebami
Rádrová, Lucie ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název práce: Tvořivý projekt jako způsob práce s dětmi se specifickými potřebami Cílpráce: Cílem této práce je nejen představením "tvořivého projektu", jako způsobu práce s dětmi se specifickými potřebami. Je nabídkou prostředků, které vedou k vytváření takového projektu tak, aby byl funkční. Pozorovat a sledovat, jak se v rámci takového projektu děti označené jako děti se specifickými potřebami projevují. Jakým způsobem je to rozvíjí ap. Na tvořivém projektu nabídnout odlišný pohled na učitelskou práci jako na pomáhající profesi, která by měla vycházet z reálného opravdového zkoumání dětských potřeb. Metodika: K dosažení cíle své práce využívám kvantitativního výzkumu prostřednictvím pozorování, dotazování, anketou a rozborem dostupné literatury. To vše jsem použila v průběhu tvořivého projektu. Výsledky: Přijmout či odmítnout hypotézy, že tvořivý prostor zlepšuje vztah dítěte k sobě samému, k učiteli, k ostatním dětem a především k učení, že projekt je místem pro rozvoj osobnosti dítěte a že děti, které vykazují nízkou motivaci díky školní neúspěšnosti se v rámci projektu stávají sebevědomějšími a tím jejich motivace k práci a učení roste. Výsledky mohou posloužit jako vodítko pro práci ostatních pedagogů a tím přispět k obohacení učebního procesu. Klíčová slova : tvořivý program, specifické...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Jebavá, Jaroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.