|
Rekordní let Františka Nováka Brno – Kulunda z r. 1956
Petr, Jan ; Raudenský, Miroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je věnovaná rekordnímu letu Františka Nováka Brno–Kulunda z roku 1956 a naplánování etapového letu do stejné destinace. V první části je popsán samotný rekordní let včetně popisu letounu M-1C Sokol. Dále práce pokračuje naplánováním etapového letu s letounem Zlín Z 126. Jednotlivé etapy letu jsou plánované s ohledem na výkonnostní parametry letounu a legislativy jednotlivých zemí na trase Brno–Kulunda pro rok 2016. Závěrečná část práce se zabývá stanovením optimálního období pro provedení letu na základě geografického, klimatografického a meteorologického rozboru.
|
| |
|
Vyhodnocení technicko-ekonomických parametrů letounů pro výcvik pilotů PPL(A)
Hloucal, Aleš ; Imriš, Pavel (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je na základě rozborů statistiky a vlastní analýzy stanovit nejvhodnější typ výcvikového letounu pro základní výcvik pilotů PPL(A). Tedy vyhodnotit požadavky předpisu JAR-FCL 1 na vhodný výcvikový letoun pro základní výcvik pilotů pro získání průkazu způsobilosti PPL(A). Provést průzkum trhu, zpracovat a vyhodnotit podrobnější statistiku používaných typů v této kategorii letounů. Analýza by měla zahrnovat nejen technické aspekty, ale také ekonomické aspekty.
|
| |
|
Příprava pro provedení letu po trati LKTB-ULLI letounem L-200A
Hornych, Petr ; Imriš, Pavel (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je předložení kompletního plánu provedení letu za podmínek IFR po zadané trati, včetně bezpečnostních rizik a potřebného vybavení pro let v střední a východní Evropy. Práce obsahuje popis podmínek pro lety IFR, které se musí dodržet při provádění letů do těchto území a dále poukazuje na meteorologické podmínky, legislativu a obecně zeměpisnou charakteristiku daných států. Zadaný let do Ruska je rozdělen do několika ramen. Všechny informace jsou uvedeny dle stávajících AIP.
|
| |
|
Porovnání provozních, technických a ekonomických parametrů letounů pro výsadkovou činnost.
Louman, Petr ; Raudenský, Miroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Tato závěrečná bakalářská práce porovnává letadla AN-2, C206, SMG-92, L410 a PAC750XL na základě analýzy provozních, technických a ekonomických parametrů. Obsahuje informace a popis vlastností letounů z pohledu využití pro výsadky parašutistů včetně letových charakteristik z pohledu pilotáže, náročnost na výcvik, požadavků a způsobů zápisu do pilotních licencí. Výsledkem práce je vyhodnocení nejvhodnějšího letounu pro dané účely a doporučení nejvhodnějších typů pro danou činnost.
|
|
Speciální pístové pohonné jednotky letounů všeobecného letectví
Motyčka, Ivo ; Zablatzký, Jiří (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce jsou speciální pístové pohonné jednotky v letectví. V první části je nastíněna historie vývoje pístových pohonných jednotek a princip činnosti pístových pohonných jednotek. Dále je prostor věnován už konkrétním speciálním pístovým pohonným jednotkám, jejich přínosům pro letectví, nevýhodám, principu a rozšíření v oblasti všeobecného letectví. Jsou zde zohledněny požadavky předpisů JAR-FCL 1 při certifikaci pohonných jednotek. Dále je práce věnována provozním podmínkám letounů. V závěru je provedeno srovnání speciálních pístových pohonných jednotek s jednotkami, které jsou běžně používány.
|
|
Navigační vedení letu v oblasti Afriky
Míček, Petr ; Imriš, Pavel (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce, je provést navigační rozbor vedení letu nad odlehlými oblastmi Afriky. Prácí je rozdělena do tří hlavních kapitol. První část se věnuje navigačnímu pokrytí ve vnitrozemí Afriky. Druhá část je věnovaná předletové přípravě a provedení letu v odlehlých oblastech za pomocí srovnávací a výpočtové navigace. Ve třetí části je navržen let z Paříže do Kapského Města.
|
| |