Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
GPU Raytracer
Herrmann, Pavel ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Horáček, Jan (oponent)
Ray tracing je oblíbená metoda pro vytváření realistické grafiky, s velkou výpočetní složitostí a velkým potenciálem pro paralelizaci. Moderní GPU mohou sloužit jako výkonné paralelní koprocesory, díky čemuž se zdají být ideální nástroj pro ray tracing. Tato práce obsahuje přehled o technikách ray tracingu, přehled o technikách programování GPU, a představuje software vytvořený pro použití GPU pro ray tracing. Tento software se snaží spojit klasické metody pro ray tracing se specifickými vlastnostmi programování GPU, při zachování rozšiřitelnosti a vysoké rychlosti.
Segmentation of Bones in 3D CT Images
Krčah, Marcel ; Matas, Jiří (vedoucí práce) ; Horáček, Jan (oponent)
V oblasti zpracování biomedicínskych dat se za poslední desetiletí výrazně zvýšil zájem o algoritmy, které dokážou přesně, automaticky a bez jakékoliv předcházející informaci o tvaru, vysegmentovat hledanou kost. Tato práce popisuje plně automatickou metodu pro segmentaci stehenní kosti z 3D snímků výpočetní tomografie (CT). Algoritmus kombinuje metodu graph-cut se speciálním filtrem, který zvýrazňuje okraje kosti pomocí analýzy zakřivení lokální iso-oblasti. Navrhované řešení bylo otestováno na souboru 197 CT snímků a porovnáno s dalšími třemi plně automatickými segmentačními metodami. Výsledky experimentů ukazují, že navrhovaná metoda dosahuje nejlepší výsledky ze všech čtyř testovaných metod a je schopna vysegmentovat stehenní kost v 81% případech bez jakékoliv interakce s uživatelem či předcházející informaci o tvaru.
Grupové okruhy v teorii kódů
Horáček, Jan ; Žemlička, Jan (vedoucí práce) ; Šťovíček, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá lineárními samoopravnými kódy v grupovém okruhu. Je podán základní úvod do grupových okruhů a do kódování v grupových okruzích. Kód chápeme jako R-podmodul, což je zobecnění definice kódu jako ideálu. Popíšeme kódy odvozené od invertibilního prvku a od dělitele nuly. Provedeme testování parametrů kódu odvozených od invertibilního prvku. Vysvětlíme konstrukci LDPC kódů bez krátkých kružnic. Kromě určení generující a kontrolní matice kódů je kladen důraz na algebraické vlastnosti kódů a grupových okruhů. Zabýváme se také samoduálními kódy, reverzními kódy nebo počtem invertibilních prvků konečné grupové algebry cyklické grupy. 1
AudioCam
Hrinčár, Peter ; Horáček, Jan (vedoucí práce) ; Libič, Peter (oponent)
Práca sa zaoberá problémom vytvárania hudby pohybom. Našim cieľom bolo vyvinúť software, ktorý umožní užívateľovi ovládať virtuálny hudobný nástroj pomocou webovej kamery. Zameriavame sa hlavne na univerzálne rozhranie ovládané pohybom. S využitím rozdielovej metódy analýzy pohybu a optického toku získavame informácie o pohybe. Virtuálny nástroj na základe týchto informácií vytvára tóny s použitím technológie MIDI. Konkrétne simulujeme virtuálne klávesy, na ktorých užívateľ hrá. Náš návrh časti virtuálneho nástroja bol stavaný tak, aby sa v budúcnosti dal ľahko rozšíriť o ďalšie prístupy pri tvorbe hudby.
Interakce tokamakového plazmatu s vybranými fúzními materiály
Klevarová, Veronika ; Janeček, Miloš (vedoucí práce) ; Horáček, Jan (oponent)
Název práce: Interakce tokamakového plazmatu s vybranými fúzními materiály Autor: Veronika Klevarová Katedra (ústav): Katedra fyziky materiálů Vedoucí bakalářské práce: Doc. RNDr. Miloš Janeček, CSc. E-mail vedoucího: Milos.Janecek@mff.cuni.cz Abstrakt: Práce je zaměřena na studium struktury a relevantních fyzikálních vlastností materiálů, jevících se jako perspektivní pro pokrytí první stěny a materiálů nosné konstrukce zařízení tokamak, před jejich interakcí s vysokoteplotním plazmatem v tokamaku Compass-D. Teoretická část práce se věnuje úvodu do studia problematiky interakce tokamakového plazmatu s fúzními materiály, včetně popisu procesů, k nimž dochází během plazmového výboje (implantace, eroze, cestování částic v objemu tokamaku, redepozice, kodepozice s tritiem, odpařování atd.) a výběru vhodných fúzních materiálů. Experimentální část se zabývá studiem struktury vzorků vybraných fúzních materiálů metodou optické a skenovací elektronové mikroskopie (SEM). Pozorování struktury odhalilo u některých vzorků připravených technologií plazmového stříkání přítomnost oxidických vrstev, jež vznikly v důsledku jejich přípravy ve vzduchu. Pomocí energiově disperzní analýzy v SEM byla provedena kvalitativní prvková analýza vzorků. U objemových struktur wolframu a ODS oceli byla zjištěna přítomnost nečistot,...
Ovládání počítače pomocí jednobarevných objektů snímaných kamerou.
Jedlička, Richard ; Horáček, Jan (vedoucí práce) ; Libič, Peter (oponent)
Myš a klávesnice je nedílnou součástí dnešních počítačů. Položili jsme si otázku, zda bychom se bez nich dokázali obejít. Navrhli jsme koncept ovládání založený na gestech. Gesta provádí uživatel pomocí jednobarevných objektů, které snímá kamera. Na základě provedených gest se pak vyvolají akce. V práci jsme detailně popsali, jak koncept funguje, jak se definují objekty, gesta a akce, a jak se vzájemně propojují do funkčního celku. Navrhli jsme algoritmy pro detekci objektů v obraze a rozpoznávání gest ze stavů objektů. Nakonec jsme vytvořili funkční aplikaci pro použití konceptu v praxi.
Odstranění rozmazání pomocí dvou snímků s různou délkou expozice
Sabo, Jozef ; Šroubek, Filip (vedoucí práce) ; Horáček, Jan (oponent)
V předložené práci studujeme metody odstranění rozmazání pomocí dvou snímků stejné předlohy s různou dobou expozice, přičemž se soustředíme na dvě hlavní kategorie těchto metod, tzv. dekonvoluční a nedekonvoluční. U obou kategorií rozebíráme jejich teoretické základy a zkoumáme jejich výhody a omezení. Samostatnou kapitolu věnujeme vyhodnocení a srovnání kategorií metod na testovacích datech (obrázky), k testování používáme metody implementovány v jazyce MATLAB. Účinnost zkoumaných metod srovnáváme i s vybraným odšumovacím algoritmem pracujícím s jedním vstupním obrázkem. Nesoustředíme se na výpočetní složitost srovnávaných algoritmů a pracujeme pouze se šedotónovými obrázky.
Systém pro tvorbu editorů přechodových funkcí
Baron, Miroslav ; Krajíček, Václav (vedoucí práce) ; Horáček, Jan (oponent)
Existuje mnoho způsobů navrhování přechodových funkcí pro DVR. Tato práce představuje obecný systém editorů těchto funkcí, který je současně frameworkem pro tvorbu nových typů editorů. Jeho jednotné rozhraní a datová struktura navržená pro přechodovou funkci zajišťuje nezávislost na zobrazovacím enginu a umožňuje současné používání různých editorů. Implementace nového způsobu návrhu je tedy oproštěna o nutnost řešit komunikaci se zobrazovacím enginem a začlenění editoru do systému je realizováno několika dobře definovanými kroky. V systému je již implementováno několik zajímavých způsobů navrhování přechodových funkcí a v této práci je zkoumána jejich užitečnost.
Procedural generation and realtime rendering of planetary bodies
Kahoun, Martin ; Horáček, Jan (vedoucí práce) ; Kmoch, Petr (oponent)
Předložená práce se zabývá procedurálním generováním planetárních těles a jejich zobrazováním v reálném ase. Blíže zkoumáme jeden z možných přístupů a pokoušíme se vylepšit vizuální kvalitu produkovaných modelů. Při generování těles nebereme ohled na geofyzikální správnost planetárního povrchu ani neprovádíme fyzikální simulace procesů jeho vzniku. Představujeme, čeho je možné dosáhnout s použitím několika čísel, šumového generátoru a fraktálních funkcí. Důraz je kladen na vizuální dojem a poskytnutí podobného efektu jako v Google Earth, tedy možnosti prohlížet povrch nejen z velké výšky, ale i při přiblížení. Vedle toho umožňujeme export modelů do externího formátu vhodného ke zpracování ve 3D modelovacím software. Rovněž poskytujeme ukládání parametrů právě vygenerovaného tělesa a jejich opětovné načítání do aplikace.
3D fyzikální stavebnice s podporou haptiky
Čermák, Jakub ; Kmoch, Petr (vedoucí práce) ; Horáček, Jan (oponent)
Cílem této práce bylo vytvořit program dovolující simulovat a studovat fyzikální děje v soustavách hmotných bodů a pružin, které se řídí klasickou mechanikou a mohou spolu kolidovat. Byl kladen důraz zejména na jednoduchost a snadnost ovládání, čemuž odpovídá i podpora haptického zařízení, které lze použít jak pro ovlivňování běžící simulace, tak pro vytváření scény. Pro účely zkoumání probíhajících fyzikálních dějů je možné upravovat fyzikální parametry objektů i prostředí (např. hmotnost, gravitace, odpor vzduchu) a také vizuálně zobrazovat fyzikální veličiny (např. rychlost, zrychlení, působící síla). V této práci jsou použity poznatky z mnoha oborů, z mechaniky hmotných bodů, numerické integrace použité pro aplikaci fyzikálních zákonů, algoritmy pro efektivní detekci kolizí a v neposlední řadě také z disciplín zabývajících se haptickou odezvou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 HORÁČEK, Jakub
1 Horáček, J.
6 Horáček, Jakub
1 Horáček, Jan Jiří
68 Horáček, Jaromír
12 Horáček, Jaroslav
25 Horáček, Jiří
2 Horáček, Jonáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.