Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace žáků ve výuce geografie
Holečková, Martina ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Diplomová práce obsahuje část teoretickou a empirickou. Teoretická část na základě rozboru odborné relevantní literatury odpovídá na to, jak obsahově vymezit pojem motivace. Dále pak, které faktory ve výuce motivují či demotivují žáky základní školy pro studium zeměpisu jako celku a na způsob jakým může být sebereflexe učitele přínosná pro motivaci ve výuce zeměpisu. Výsledky empirické části dotazníkového šetření vypovídají o preferencích a s tím související motivaci žáků ve výuce zeměpisu, které by měly vést k zamyšlení se a vlastní autoregulaci učitelů zeměpisu, aby mohli poskytnout žákům kladnou motivaci pro učení. Součástí práce je také vytvořený dotazník vypovídající o preferenci, faktorů, činností a témat při výuce zeměpisu, využitelný pro běžnou školní praxi, sloužící k diagnostice žáků a autoregulaci učitele zeměpisu.
Zvláštnosti výslechu dětí
Holečková, Martina ; Čírtková, Ludmila (vedoucí práce) ; Konrád, Zdeněk (oponent)
Má diplomová práce pojednává o výslechu dětí, a to v postavení oběti či svědka. Výpověď dítěte může stejně jako výpověď dospělé osoby sloužit jako významný důkaz v rámci trestního řízení. Při tomto náročném úkonu vystupuje řada specifik a úskalí, které odlišují výslech dítěte od výslechu osob dospělých. Cílem mé práce bylo tyto zvláštnosti a s nimi spojené specifické nároky blíže popsat a přiblížit jejich praktické provedení. V první části přibližuji pojem výslechu, kde se tomuto institutu věnuji v obecné rovině. Aby bylo možné odhalit specifika výslechu dětí, je nejprve potřeba seznámit se s výslechem v jeho tradiční podobě. Pokud v textu mluvím o dítěti, mám tím na mysli dítě ve smyslu Úmluvy o právech dítěte, tzn. každou lidskou bytost mladší 18 let. Jako jednu ze stěžejních kapitol považuji pojednání o věrohodnosti výpovědi dítěte. Na rozdíl od dob dávno minulých panuje v současnosti názor, že dítě je schopné podat stejně tak kvalitní výpověď jako člověk dospělý. Druhá část obsahuje zvláštní úpravu výslechu, kterou poskytují ustanovení trestního řádu. Mimo potřeby přizpůsobit poučení dítěte jeho věku, rozumové a mravní vyspělosti, tu zmiňuji hlavní změny, které přinesl zákon o obětech trestných činů (tedy zákon č. 45/2013 Sb.) do ustanovení trestního řádu. S přihlédnutím k tématu diplomové práce je dle...
Zvláštnosti výslechu dětí
Holečková, Martina ; Čírtková, Ludmila (vedoucí práce) ; Konrád, Zdeněk (oponent)
Má diplomová práce pojednává o výslechu dětí, a to v postavení oběti či svědka. Výpověď dítěte může stejně jako výpověď dospělé osoby sloužit jako významný důkaz v rámci trestního řízení. Při tomto náročném úkonu vystupuje řada specifik a úskalí, které odlišují výslech dítěte od výslechu osob dospělých. Cílem mé práce bylo tyto zvláštnosti a s nimi spojené specifické nároky blíže popsat a přiblížit jejich praktické provedení. V první části přibližuji pojem výslechu, kde se tomuto institutu věnuji v obecné rovině. Aby bylo možné odhalit specifika výslechu dětí, je nejprve potřeba seznámit se s výslechem v jeho tradiční podobě. Pokud v textu mluvím o dítěti, mám tím na mysli dítě ve smyslu Úmluvy o právech dítěte, tzn. každou lidskou bytost mladší 18 let. Jako jednu ze stěžejních kapitol považuji pojednání o věrohodnosti výpovědi dítěte. Na rozdíl od dob dávno minulých panuje v současnosti názor, že dítě je schopné podat stejně tak kvalitní výpověď jako člověk dospělý. Druhá část obsahuje zvláštní úpravu výslechu, kterou poskytují ustanovení trestního řádu. Mimo potřeby přizpůsobit poučení dítěte jeho věku, rozumové a mravní vyspělosti, tu zmiňuji hlavní změny, které přinesl zákon o obětech trestných činů (tedy zákon č. 45/2013 Sb.) do ustanovení trestního řádu. S přihlédnutím k tématu diplomové práce je dle...
Motivace žáků ve výuce geografie
Holečková, Martina ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Diplomová práce obsahuje část teoretickou a empirickou. Teoretická část na základě rozboru odborné relevantní literatury odpovídá na to, jak obsahově vymezit pojem motivace. Dále pak, které faktory ve výuce motivují či demotivují žáky základní školy pro studium zeměpisu jako celku a na způsob jakým může být sebereflexe učitele přínosná pro motivaci ve výuce zeměpisu. Výsledky empirické části dotazníkového šetření vypovídají o preferencích a s tím související motivaci žáků ve výuce zeměpisu, které by měly vést k zamyšlení se a vlastní autoregulaci učitelů zeměpisu, aby mohli poskytnout žákům kladnou motivaci pro učení. Součástí práce je také vytvořený dotazník vypovídající o preferenci, faktorů, činností a témat při výuce zeměpisu, využitelný pro běžnou školní praxi, sloužící k diagnostice žáků a autoregulaci učitele zeměpisu.

Viz též: podobná jména autorů
5 HOLEČKOVÁ, Markéta
7 HOLEČKOVÁ, Michaela
1 Holečková, Marie
5 Holečková, Markéta
3 Holečková, Marta Edith
7 Holečková, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.