|
Prostředí pro animaci algoritmů - interpret a řízení animace
Římský, Pavel ; Holan, Tomáš (oponent) ; Kryl, Rudolf (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o některých hlavních komponentách softwarového projektu AAnim. Projekt AAnim je prostředí (vytvořené v jazyce Java) pro vizualizaci algoritmů, které umožňuje psát vlastní programy v pseudokódu (jazyk AL), krokovat je, nastavovat breakpointy, sledovat hodnoty proměnných pomocí tabulky i pomocí obrázku, měnit hodnoty proměnných za běhu algoritmu a ukazovat průběh výpočtu konkrétních algoritmů ve speciálním panelu (tzv. animátoru). Hlavní důraz byl kladen na snadnou rozšiřitelnost - jazyk AL lze rozšiřovat o nové funkce, procedury a datové typy (pomocí tzv. modulů), lze přidávat nové zobrazovače proměnných a animátory. Tato práce pojednává o správci modulů, interpretu, řízení animace, editoru kódu, hlavních aspektech GUI a shrnuje zkušenosti autora nabyté při tvorbě tohoto projektu.
|
|
Systém pro správu versí
Foltýn, Michal ; Tůma, Petr (oponent) ; Holan, Tomáš (vedoucí práce)
Systém pro správu versí VCS sleduje veškerou práci a změny na množině textových souborů, typicky při implementaci softwaru a dovoluje více vývojářům, kteří od sebe mohou být vzdáleni, spolupracovat. Systém zjednodušuje práci vývojovým týmům při správě více dokumentů a dovoluje jim sledovat změny, které na dokumentech proběhly. Systém je postaven na architektuře klient/server a umožňuje práci v síti i lokálně na jednom počítači. Dovoluje připojení více uživatelů zároveň. Systém je navržen pro platformu Microsoft Windows.
|
| |
|
Prostředí pro animaci algoritmů - překladač a práce s daty
Štěpán, Petr ; Holan, Tomáš (oponent) ; Kryl, Rudolf (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje některé z hlavních komponent softwarového díla AAnim. Program AAnim poskytuje prostředí pro prohlížení a vývoj vlastních programů v jednoduchém, Pascalu podobném jazyku AL. Programy v AL mohou být krokovány, lze zobrazovat i měnit hodnoty jejich proměnných pomocí tabulky proměnných i pomocí pokročilejších zobrazovačů a editoru typu. Specializovanější animaci prováděného programu obstarávají vizualizační moduly, tzv. animátory. K algoritmu lze z prostředí AAnimu vytvořit a dále používat a spravovat pojmenovaná vstupní data (vstupní sady proměnných) a konfigurace animátoru. AAnim je rozšiřitelný o moduly, které přidávají do AL nové typy, funkce a procedury, a animátory. V této práci jsou popsány tyto hlavní součásti AAnimu: překladač, jednotná správa dat algoritmu, editory a zobrazovače typu a animátory.
|
|
Harmonická analýza skladby
Hradecký, Tomáš ; Holan, Tomáš (oponent) ; Obdržálek, Jan (vedoucí práce)
Práce popisuje známé poznatky teorie ladění a na jejich základě navrhuje algoritmus pro dynamické přirozené ladění. Nedílnou součástí práce je software Přelaď, který obsahuje následující funkce: načtení hudební skladby v podobě MIDI souboru; vkládání instrukcí mikroladění a export výsledku opět jako MIDI soubor; roztřídění tónu na melodické a harmonické na základě uživatelsky nastavitelných; kritérií automatický návrh změn ladění v pruběhu skladby s cílem dosažení přirozených intervalu v akordech; možnost uživatelské korekce výsledného návrhu automatického přeladění; genetický algoritmus pro hledání suboptimálního nastavení vah kritérií a prahu pro analýzu melodických a harmonických tónu. Text práce obsahuje popis známých ladění, vysvětlení pojmu harmonický a melodický tón, popis formátu MIDI souboru a popis funkcí programu Přelaď. Popsán je také algoritmus automatického doplnění přirozeného ladění a genetický algoritmus pro hledání suboptimálního nastavení vah kritérií pro analýzu melodických a harmonických tónu. Součástí textu práce je také uživatelská a programátorská dokumentace k programu Přelaď.
|
|
Boti do Unreal Tournamentu s emočním modelem.
Bída, Michal ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá využitím emocí v umělé inteligenci v počítačových hrách. Bude zkoumán možný přínos emocí pro umělou inteligenci z hlediska lepší imitace lidského chování. Cílem práce je implementace emočního modelu v prostředí hry Unreal Tournament (projekt UT Emotion Bots) a zhodnocení jeho vlastností a vhodnosti pro simulaci emocí v FPS hrách. Práce dále představí platformy použité při vývoji UT Emotion Bots a zhodnotí jejich vhodnost pro vývoj umělé inteligence.
|
|
Makroprocesor
Hlaváček, Luděk ; Žemlička, Michal (oponent) ; Holan, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a implementovat univerzální makroprocesor. Vytvořený makroprocesor dovoluje používat běžné funkce, jako je podmíněné vyhodnocování, vkládání souborů, definice uživatelských maker a manipulace s makry. Dále je možné měnit nastavení makroprocesoru za běhu pomocí vestavěných příkazů a předefinovat vestavěné příkazy. Součástí je i několik demonstračních příkladů. Práce obsahuje také srovnání s existujícími makroprocesory a stručně popisuje vývoj v této oblasti. Popsány jsou také obecné principy zpracování maker.
|
| |
|
Program pro tisk not
Hanslík, Ondřej ; Parízek, Pavel (oponent) ; Holan, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh a implementace aplikace, která dokáže převést MIDI data do notového zápisu vhodného pro tisk. Samozřejmostí je správné rozdělení hudebního dokumentu do stránek a splnění notačních standardů. Aplikace bude nabízet následující funkce: - práci s libovolným MIDI souborem splňujícím specifikaci SMF - možnost vybrat, které party budou z MIDI souboru načteny - široké možnosti editace načteného dokumentu - podpora většiny používaných hudebních značek - různé způsoby rozdělení dokumentu do stránek - záhlaví a zápatí stránky Aplikace bude postavena na platformě .NET Framework, implementačním jazykem bude C#.
|
| |