Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Intonace a ladění specifika ladění ve smyčcovém kvartetu a rozdíly vůči sólové hře
Chudý, Karel ; HOŠEK, Jiří (vedoucí práce) ; Hošková, Dominika (oponent)
Následující práce je rozčleněna do dvou základních celků. První tvoří matematický a historický popis běžných, dostupných ladících systémů, jako jsou např. pythagorejské, dydimické, středotónové systémy či jiná dobře temperovaná ladění. Na základě těchto znalostí se v druhé části zabývám teoretickými úvahami o intonaci v ansámblové a sólové hře a jejich uvedení do praxe. Práce nemá za úkol naučit čtenáře hrát ?čistě?, ale spíše vézt k úvahám o různých možnostech v systémech ladění. Práce obsahuje též zvukovou přílohu, kompletní přehled intonačních systémů v tabulce a úplný přehled všech známých intervalů v evropské hudbě.
Orchestr Vídeňské státní opery a Vídeňské filharmonie
Ryska, Jan ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Hošková, Dominika (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Práce pojednává o orchestru Vídeňské státní opery a Vídeňské filharmonie. Krom historie tohoto význačného tělesa je zde charakterizován i jeho specifický a jedinečný zvuk spolu se systémem výběrových řízení pro muzikanty. Dále pak následuje pohled do každodenního života orchestru a jeho členů.
The life and work of Ladislav Kupkovič with focus on the selected compositions for violoncello
Mucha, Pavol ; Ericsson, Mikael (vedoucí práce) ; Bernášek, Václav (oponent) ; Hošková, Dominika (oponent)
Ciel´om predkladanej diplomovej práce je dokumentácia života a diela významného slovenského skladatel´a Ladislava Kupčoviča ( *1936) so zameraním na jeho vybrané vilončelové kompozície. V prvej části práce autor podává informácie o osobnostnom vývine L.Kupkoviča ako huslistu - dirigenta - skladatel´a na pozadí jeho kl´učových hudobných diel. Sústred´uje sa na estetický rozbor avantgardných kompozícií, ktoré významnou mierou zarezonovali na slovenskej hudobnej s´céne 60. rokov, ako napriklad Mäso kríža a Osemhran samoty, nudy a strachu. Vyzdvihuje skladatel´ove organizačné schopnosti ( súbor Hudba dneška, medzinárodný festival súčasnej hudby v Smoleniciach podl´a vzoru letných kurzov v Darmstadte), ktoré mu zabezpečili styky so zahraničím a v konečnom dôsledku umožnili jeho emigráciu do Západného Nemecka po invázii vojsk Varšavskej zmluvy do Československa v auguste 1968. Dôležité miesto v práci zastává kapitola o štýlovom prerode skladatel´a od atonálnej a serialistickej kompozície ku tradičnej, totálnej kompozícii s využitím dôslednej motivickej práce. V následujúcej kapitole sa auto´r venuje formovo - harmonickému rozboru vybranných diel L. Kupčoviča pre violončelo z jeho totálneho obdobia. Analýzy sú ilustrované notovými ukážkami úryvkov diel. Ako cenný zdroj informácií autorovi poslúžili Kupkovičove memoáre, ktoré však zatial´nevyšli knižne, a taktiež osobné konzultácie so skladatel´om.
Virtuozita violoncellové hry v tvorbě D. Poppera
Lehocká Hošková, Dominika ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Chuchro, Josef (oponent) ; Petráš, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo představit osobnost Davida Poppera jako virtuóza, pedagoga a skladatele. Jeho virtuózní technika dala základ k moderní violoncellové hře. Upozorňuji zvláště na jeho Vasokou školu violoncellové hry a na jeho ostatní virtuozní skladby.
Židovské motivy ve violoncellové tvorbě
Hošková, Dominika ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Chuchro, Josef (oponent) ; Petráš, Miroslav (oponent)
Tato magisterská práce dokumentuje využití židovských motivů a melodií v současné tvorbě pro violoncello.

Viz též: podobná jména autorů
1 Hošková, Dafne
2 Hošková, Dagmar
2 Hošková, Dana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.