Název:
Intonace a ladění specifika ladění ve smyčcovém kvartetu a rozdíly vůči sólové hře
Překlad názvu:
Intonation and Tuning
Autoři:
Chudý, Karel ; HOŠEK, Jiří (vedoucí práce) ; Hošková, Dominika (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Následující práce je rozčleněna do dvou základních celků. První tvoří matematický a historický popis běžných, dostupných ladících systémů, jako jsou např. pythagorejské, dydimické, středotónové systémy či jiná dobře temperovaná ladění. Na základě těchto znalostí se v druhé části zabývám teoretickými úvahami o intonaci v ansámblové a sólové hře a jejich uvedení do praxe. Práce nemá za úkol naučit čtenáře hrát ?čistě?, ale spíše vézt k úvahám o různých možnostech v systémech ladění. Práce obsahuje též zvukovou přílohu, kompletní přehled intonačních systémů v tabulce a úplný přehled všech známých intervalů v evropské hudbě.The following thesis is divided into two parts. The first one is the mathematical and historical description of common available tuning systems, such as the Pythagorean-system, just intonation, Meantone-system, and other well-tempered tuning. Based on this knowledge there is in the second part theoretical considerations of ensemble and solo intonation and their putting into the practice. This thesis should not to learn to play ?clean?, but rather carry on thinking about the various possibilities in the tuning systems. The work also includes an audio attachment, a complete overview of intonation systems in the table and complete overview of all in European music known interval.
Klíčová slova:
hudba; hudební interpretace; hudební ladění; hudební teorie; intonace (hudba); ladění (hudba); přirozené ladění; smyčcový kvartet; temperované ladění
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7509