Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Otázka motivace při výuce francouzského jazyka
Hlaváčková, Alice ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
rámci své diplomové práce j s em se pokusila proniknout do problematiky motivace a jejího využití ve vyučovacím procesu, zejména při výuce francouzského jazyka. Jelikož je toto téma nejlépe uchopeno v psychologii, vycházela jsem zvláště ze studie Isabelly Pavelkové Motivace žáků učení - perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Vybrané informace jsem pak doplnila o poznatky z oboru didaktiky cizích jazyků, jež jsem čerpala především z publikace Josefa Hendricha Didaktika cizích jazyků. Poněvadž se jedná o značně náročnou, složitou a rozsáhlou problematiku, postupovala j s em poměrně detailně od příčin motivace až jejímu protipólu - demotivaci. Cílem předkládané práce je přehledně jednotlivé procesy objasnit. Proto jsem se především zaměřila na teoretická východiska motivace žáků učení - zdroje motivace, tvořené vnitřními a vnějšími potřebami. Z hlediska motivace školní jsou přitom nejdůležitější tři skupiny potřeb: poznávací, neboť spouštějí a udržují v chodu učební činnosti, sociální, protože učební činnosti jsou uskutečňovány zejména v sociálním kontextu (školní třída) a výkonové, jelikož jsou na žáky prostřednictvím úkolových situací kladeny určité požadavky. Na základě těchto potřeb jsem následně rozdělila žáky do tří kategorií podle typu motivačního zaměření.

Viz též: podobná jména autorů
1 Hlavačková, Adéla
5 Hlaváčková, Alena
1 Hlaváčková, Alexandra
4 Hlaváčková, Andrea
14 Hlaváčková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.