Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bipolarization of the society? Analysing online media debate on immigration
Hrdina, Jakub ; Karásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Kuľková, Miroslava (oponent)
Tato práce se zabývá mediálním prostředím Spojeného Království a klade si za cíl prokázat, zda média vykazují bipolarizační trend ve vztahu k tématu imigrace v průběhu nechvalně známe Evropské imigrační krize. Za využití Umělé Inteligence pro Zpracování přirozeného jazyka je vyhodnocen dataset pěti důležitých tištěných a internetových novin ve Spojeném Království. Konkrétně se jedná o The Sun, The Daily Mail, The Guardian, The Independent a The Daily Telegraph v průběhu let 2015, 2016 a 2017. Předmětem analýzy je jak dynamika mediálního prostředí obecně, tak způsob informování danými médii zvlášť. Aplikovaná metoda je novinkou v oblasti kvantitativního výzkumu kvalitativních faktorů textů a práce slouží jako důkaz úspěšného užití tohoto přístupu. V porovnání s předešlými výzkumy s podobnými ambicemi a zpracovávanými tématy je hlavními výhodami aplikace Umělé Inteligence možnost vyhodnocení velkých datasetů, zajištěná konzistence v hodnocení a vysoký inovační potenciál celého výzkumu. Vzhledem k výslednému výstupu čítajícímu 1813 článků je představení této nové metody stejně důležité jako samotné předložené výsledky.
Možnosti fyzioterapie u dětí s vadným držením těla v předškolním věku
HRDINA, Jakub
Bakalářská práce se zabývá problematikou vadného držení těla v předškolním věku a ovlivněním tohoto procesu prostřednictvím fyzioterapie. Teoretická část popisuje vadné držení těla včetně trendů výskytu, postavení jednotlivých segmentů při správném držení těla, hlubokého stabilizačního systému páteře a ontogenetického vývoje jedince od narození do ukončení předškolního věku. Součástí teoretické části je soupis vhodných fyzioterapeutických postupů. Vadné držení těla je způsobeno svalovou dysbalancí v podobě ochablosti svalů na jedné straně a zvýšeným svalovým napětím na straně druhé. Na rozdíl od strukturálních poruch nejsou u vadného držení přítomny žádné anatomické odchylky, a tudíž lze tuto posturální poruchu korigovat. Vyšetřování posturálních funkcí v předškolním období je však komplikované, protože některé vývojové odchylky jsou v dětství fyziologické. Proto je někdy problém určit, kterou odchylku je vhodné korigovat. Předškolní období začíná ve třech letech a končí v šesti až sedmi letech. Typické je napodobování blízkých osob. Spousta dětí v tomto věku pobývá v mateřských školách, které mohou být zdrojem různých rizik. V případě nedostatečného rozvoje pohybových dovedností a koordinace pohybů, jednostranného zatěžování nebo nedostatku spontánní pohybové aktivity se tato rizika mohou promítnout v podobě vadného držení těla. K zpracování praktické části bakalářské práce byla použita metoda kvalitativního výzkumu. Data byla získána prostřednictvím dvou kazuistik, které zahrnují anamnézu společně s kineziologickým rozborem. Výzkumný soubor tvořily děti v předškolním věku s diagnostikovaným vadným držením těla. Probandi byli vybráni z Dětského rehabilitačního centra Lentilka v Pardubicích. Na základě výsledků vyšetření byly sestaveny individuální cvičební jednotky, které byly využity v domácím prostředí. Dále bylo využito senzomotorické stimulace, proprioceptivní neuromuskulární facilitace a cvičení na závěsném zařízení TerapiMaster. Důležitým aspektem léčebné tělesné výchovy u dětí je vhodná motivace. Protože hra v předškolním období má svůj opodstatněný význam i při fyzioterapii, většina úkonů byla k něčemu připodobňována.
Problematika hygieny pedagogického procesu na základních školách a možné zdroje školní zátěže u žáků 9.tříd
HRDINA, Jakub
Diplomová práce pojednává o hygieně pedagogického procesu a zdrojích školní zátěže. Teoretická část se zabývá učením, socializací, lidskými potřebami, charakterizuje specifika a rizika vývojového období puberty, popisuje školní zátěž a její zdroje, charakter reakcí na zátěž, problematiku třídního klimatu, šikany, týrání a zneužívání. Součástí teoretické části je i kapitola, která pojednává o podpoře zdraví a prevenci. Celkem byly stanoveny dva hlavní cíle: 1. Zmapovat subjektivní vnímání žáků jednotlivých faktorů pedagogického procesu, 2. Zjistit nejčastější zdroje školní zátěže ovlivňující zdraví žáků 9. tříd. K zpracování praktické části diplomové práce byla použita metoda kvantitativního výzkumu. Data byla získána prostřednictvím anonymního dotazníkového šetření. Samotný dotazník je tvořen dvaceti otázkami, z nichž první dvě otázky jsou identifikační (pohlaví, věk) a zbylých osmnáct otázek je zaměřeno na zjištění subjektivního vnímání faktorů pedagogického procesu. Před zahájením výzkumu byl proveden předvýzkum na dvaceti respondentech. Samotný sběr dotazníků probíhal v únoru a březnu roku 2013. Data byla vyhodnocena v programu MS Excel a ve výsledcích jsou prezentována v grafické a tabulkové podobě. Výzkumný soubor tvořili žáci 9. tříd základních škol ve městě Pardubice. Základní soubor byl vybrán prostřednictvím prostého náhodného výběru. Jednotlivých patnáct základních škol bylo řádně očíslováno a poté pět z nich vylosováno z klobouku. Celkem bylo rozdáno 300 dotazníků. Přestože návratnost byla 100%, 68 dotazníků zůstalo nevyplněných, proto bylo v praktické části zpracováno 232 kopií (77 %). Z celkového počtu 232 respondentů se k mužskému pohlaví přihlásilo 106 respondentů (46 %) a k ženskému pohlaví 126 respondentů (54 %). Věk probandů se pohyboval od čtrnácti do šestnácti let. V práci byly stanoveny dvě hypotézy: H1. Chlapci jsou spokojeni s kvalitou fyzikálních faktorů pedagogického procesu více než dívky, H2. Dívky trpí subjektivními zdravotními potížemi častěji než chlapci. Pro testování obou hypotéz byl zvolen dvouvýběrový test významnosti pro střední hodnoty dvou základních souborů (Studentův t-test). K ověření H1 bylo potřeba využít vyhodnocení čtyř uzavřených otázek týkajících se fyzikálních faktorů pedagogického procesu (osvětlení, hluk, kvalita vzduchu, teplota vzduchu). Testování H2 bylo zprostředkováno údaji získanými z otázky, jež zjišťovala četnost zdravotních obtíží. Protože mezi studovanými jevy neexistují rozdíly mezi pohlavími, předpokládané hypotézy byly zamítnuty. Z výsledků diplomové práce je patrné, že jsou žáci více nespokojeni s kvalitou školního nábytku než s kvalitou fyzikálních faktorů. Zásadním problémem je nedodržování přestávek ze strany učitelů. Tento nežádoucí jev zaznamenalo více než 50 % dotázaných. Taktéž nelze opominout problematiku domácích úkolů. Více než 46 % žáků zaznamenalo, že se s domácími úkoly setkávají každý den nebo několikrát týdně. Postřehy žáků, které jsou zaznamenány ve výsledcích práce a poté konfrontovány v diskuzi mohou posloužit jako zdroj informací pro pedagogy základních škol, kteří si budou moct výsledky celého výzkumu porovnat se získanými údaji z jejich základní školy.
Výživa v prevenci aterosklerózy a informovanost veřejnosti o této problematice
HRDINA, Jakub
Tato bakalářská práce se zabývá vztahem výživy k prevenci aterosklerózy a informovaností veřejnosti o této problematice. Byly stanoveny dva hlavní cíle. První hlavní cíl měl za úkol zmapovat informovanost veřejnosti o ateroskleróze, druhým hlavním cílem bylo zmapovat stravovací návyky u stejné populace. Teoretická část popisuje význam výživy pro člověka, jednotlivé výživové komponenty a jejich uplatnění v organismu, současné trendy, výživová doporučení a popis aterosklerózy společně se svými rizikovými faktory. Pro účely praktické části byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování, techniku tvořil dotazník. Vyplnění dotazníků bylo zajištěno přímým kontaktem a elektronickou poštou. Výzkumný soubor tvořili občané starší dvaceti let žijící v městské části Černá za Bory v Pardubicích. Z výsledků práce je patrné, že převážná většina dotázaných nemá přehled o rizikových faktorech, které aterosklerózu způsobují. Více informací mají lidé starší padesáti let a především ti, kteří žijí v rodinách s výskytem této choroby. Z tohoto důvodu je nezbytné neustále informovat širokou veřejnost o této problematice. Využití bakalářské práce je především k dalším studijním účelům.

Viz též: podobná jména autorů
14 HRDINA, Jan
2 HRDINA, Jiří
4 Hrdina, Jakub
14 Hrdina, Jan
1 Hrdina, Jindřich
2 Hrdina, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.