Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 180 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh směsi typu asfaltový koberec mastixový a stanovení odolnosti proti tvorbě trvalých deformací
Řezníček, Michal ; Hýzl, Petr (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem asfaltového koberce mastixového s upravenými parametry oproti stávající platné normě. Popisuje dílčí součásti návrhu jako zkoušky vstupních materiálů (kameniva a afaltu), návrh upravené čáry zrnitosti a zkoušky směsi. Po navržení vyhovující směsi uvádí zkoušku zhotovených desek na odolnost proti tvorbě trvalých deformaci při teplotě 50°C a 60°C. Dosažené výsledky vyhodnocuje a vzájemně porovnává.
Asfaltový recyklát do podkladních vrstev vozovek
Winterová, Karin ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zpracování aktuální rešerše o používání asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek. Kromě tuzemských poznatků se zabývá také zahraničními zkušenostmi využití zkoumaného materiálu a sleduje aktuálně používané technologie pro zpracování asfaltových recyklátů do konstrukčních vrstev vozovek. V praktické části jsou poté ověřeny možnosti využití asfaltového recyklátů v nestmelené a stmelené podkladní vrstvě vozovky.
Protismykové vlastnosti vozovek
Stránský, Jakub ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce má za cíl zpracování poznatků o protismykových vlastnostech, jejich měření, zařízení k tomu sloužící a poruchy a jejich vhodné opravy u tuhých a netuhých vozovek. Praktická část vyhodnocuje protismykové vlastnosti vybraných dálničních úseků s tuhým i netuhým krytem na základě naměřených hodnot PTV.
Nízkokapacitní vozovky
Kučera, Vlastimil ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou nízkokapacitních vozovek a podává základní informace pro jejich navrhování. Celosvětově tvoří velkou část nízkokapacitních komunikací vozovky s nestmeleným krytem, zatímco v České republice s jejich konstrukcí nejsou dosud dostatečné zkušenosti, proto jako hlavní a téměř výhradní zdroj pro tuto práci posloužila zahraniční literatura. Výhodami vozovek z nestmelených materiálů je jejich šetrnost k životnímu prostředí a úspora financí, proto při dodržení správného postupu, výběru kvalitního materiálu a současně při správné údržbě jsou nestmelené kryty vhodnou alternativou k běžně používaným asfaltovým krytům. S rostoucí intenzitou dopravy však jejich výhody klesají. Jsou také vhodné například jako kryty komunikací v chráněných krajinných oblastech, protože přestavují menší zásah do krajinného rázu.
Využití pěnoasfaltu v asfaltových směsích
Venclíková, Michaela ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci je popsána problematika využití pěnoasfaltu jako pojiva do asfaltových směsí. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretickou a praktickou. V teoretické části diplomové práce bylo cílem zpracovat přehled technologií, které umožňují snížit pracovní teplotu při výrobě a pokládce asfaltových směsí. Cílem praktické části diplomové práce bylo porovnat vybrané empirické a funkční parametry dvou typů asfaltových směsí vyrobených vždy ve dvou variantách, a to s běžným asfaltovým pojivem a s pěnoasfaltovým pojivem. Pozornost byla věnována především tuhostním a nízkoteplotním parametrům.
Problematika vlivu úkapů ropných látek na krytové vrstvy vozovek
Slavíček, Michal ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu úkapů ropných látek na krytové vrstvy vozovek. Je zde rozebrána platná legislativa pro přepravu nebezpečných látek v Evropské Unii i v České Republice. Dále se práce zabývá přepravou nebezpečných látek, převážně třídy 3: Hořlavé kapaliny, v cisternách. Dále specifikacemi cisteren, požadavky na jejich provoz, nehodami a řešením problémů spojených s likvidací těchto nehod, s ohledem na životní prostředí. Praktická část se zabývá zkouškou odolnosti asfaltových směsí proti působení pohonných hmot, která je popsána v normě ČSN EN 12697-43 Asfaltové směsi – Zkušební metody pro asfaltové směsi za horka – Část 43: Odolnost proti působení pohonných hmot. Na závěr bakalářská práce popisuje vyhodnocení vlivu působení pohonných hmot na zkušební tělesa z vybraných asfaltových směsí.
Mikrokoberce zastudena
Koudelka, Tomáš ; Stehlík,, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na technologii kalových vrstev, konkrétně na mikrokoberce prováděné za studena. V teoretické části jsou rozebrány jednotlivé problematiky týkající se této technologie: složení, výroba, vliv na životní prostředí, skladování, provádění a návrh směsi. Praktická část práce popisuje výsledky získané z provedených zkoušek koheze, opotřebení, konsolidace a štěpitelnosti na směsi mikrokoberce. Při provedených zkouškách se měnila teplota asfaltové emulze a kameniva ve směsi.
Hodnocení vlastností pojiv typu PMB obsahujících pojivo z R-materiálu
Měšťanová, Petra ; Hýzl, Petr (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je popsání vlivu přidání různého množství zestárlého pojiva znovuzískaného z R-materiálu na změnu vlastností polymerem modifikovaného asfaltu. Na znovuzískání asfaltového pojiva je použit R-materiál obsahující nemodifikovaný asfalt a R materiál, u kterého lze předpokládat modifikaci. Získané pojivo z R-materiálu je do čerstvého pojiva dávkováno v množství 15 %, 30 % a 50 %. V teoretické části jsou popsané způsoby recyklace netuhých vozovek, extrakce a regenerace asfaltového pojiva, oživení jeho vlastností a použité metody empirických a funkčních zkoušek. Praktická část práce se zabývá vyhodnocením a porovnáním výsledků vlastností smíchaných asfaltových pojiv.
Chování asfaltových směsí za nízkých teplot
Štěpanovský, Vlastimil ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci byla věnována pozornost chování asfaltových směsí za nízkých teplot. Práce je pomyslně dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá technologiemi snižování pracovních teplot a jejich porovnání. Praktická část pak pojednává o posouzení nízkoteplotních vlastností pomocí zkoušky odolnosti asfaltové směsi proti vzniku mrazových trhlin dle ČSN EN 12697-46. Byly zkoušeny tři směsi. Cílem bylo zjistit, jestli se zhorší nízkoteplotní charakteristiky oproti běžně zkoušeným směsím stejné gradace.
Tvorba trvalých deformací u asfaltových směsí
Bambulová, Lucie ; Coufalík, Pavel (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaobírá popisem laboratorních vlastností zestárlých asfaltových pojiv ve vztahu k trvalým deformacím. V teoretické části je popsán princip empirických zkoušek: penetrace jehlou a stanovení bodu měknutí. Dále je vysvětlen postup a podstata zkoušky MSCR. V praktické části budou vyhodnoceny vlastnosti patnácti zkoušených asfaltových pojiv a na základě výsledků budou vyhotoveny dvě desky, které jsou podrobeny zkoušce pojezd kolem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 180 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.