Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategie zvládání adaptačních problémů dětí při vstupu do mateřské školy
Fejfarová, Ester ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klímová, Olga (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou adaptačních problémů dětí při vstupu do mateřské školy, přičemž práce předpokládá vstup dítěte do zařízení ve školním roce, kdy dosáhne tří let. Práce charakterizuje změny probíhající při vstupu dítěte do mateřské školy a činitele, jež samotný vstup ovlivňují. Cílem bakalářské práce je popsat konkrétní strategie použitelné při zvládání adaptačních problémů dítěte v mateřské škole a doložit tyto strategie příklady z praxe. Praktická část popisuje konkrétní postupy zvládání problémových situací a doplňuje je popisem kazuistiky tříleté dívky s problémovou adaptací. Míra úspěchu adaptačního procesu je ovlivněna zejména výchovným vedením rodičů, osobností učitele v mateřské škole a společnou spoluprací těchto dospělých osob. Účinnou strategií je zejména prevence problémového chování projevující se plynulým přechodem do zařízení mateřské školy, paralelními podmínkami, využitím rituálů jako kontroly nad změnami a hmatatelným určujícím místem pro dítě. Vhodnými metodami řešení problémů se stávají dostatečná komunikace s dítětem; upevňování žádoucího chování a regulování nežádoucího chování formou odměn a trestů; vytvoření vyhrazeného času pro dítě; prevence v důsledku poznání dítěte a analýzy jeho chování a projevů; ignorování nežádoucího chování; umožnění času na...
Strategie zvládání adaptačních problémů dětí při vstupu do mateřské školy
Fejfarová, Ester ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klímová, Olga (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou adaptačních problémů dětí při vstupu do mateřské školy, přičemž práce předpokládá vstup dítěte do zařízení ve školním roce, kdy dosáhne tří let. Práce charakterizuje změny probíhající při vstupu dítěte do mateřské školy a činitele, jež samotný vstup ovlivňují. Cílem bakalářské práce je popsat konkrétní strategie použitelné při zvládání adaptačních problémů dítěte v mateřské škole a doložit tyto strategie příklady z praxe. Praktická část popisuje konkrétní postupy zvládání problémových situací a doplňuje je popisem kazuistiky tříleté dívky s problémovou adaptací. Míra úspěchu adaptačního procesu je ovlivněna zejména výchovným vedením rodičů, osobností učitele v mateřské škole a společnou spoluprací těchto dospělých osob. Účinnou strategií je zejména prevence problémového chování projevující se plynulým přechodem do zařízení mateřské školy, paralelními podmínkami, využitím rituálů jako kontroly nad změnami a hmatatelným určujícím místem pro dítě. Vhodnými metodami řešení problémů se stávají dostatečná komunikace s dítětem; upevňování žádoucího chování a regulování nežádoucího chování formou odměn a trestů; vytvoření vyhrazeného času pro dítě; prevence v důsledku poznání dítěte a analýzy jeho chování a projevů; ignorování nežádoucího chování; umožnění času na...

Viz též: podobná jména autorů
4 Fejfarová, Edita
4 Fejfarová, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.