Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova dětí s ANHD
Lukášová, Michaela ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klímová, Olga (oponent)
Má bakalářská práce se zabývá problematikou ADHD u dětí především z pedagogického hlediska a snaží se podat výčet nejpoužívanějších metod práce a přístupu k hyperkinetickým dětem. ADHD je vývojová porucha, která je spojena s četnými problémy. Projevuje se nadměrnou nesoustředěností, hyperaktivitou a impulsivitou. V teoretické části jsou popsány hlavní problémy, které se mohou s ADHD pojit a způsoby jejich řešení či předcházení. Postup je následující : od obecného vysvětlení a popsání ADHD s jeho typy, příčinami, příznaky a souvisejícími problémy se přechází k hlavním oblastem pomoci : diagnostice, metodám práce ve škole, psycho-farmakoterapii i alternativním metodám. Praktická část se soustředí na porovnání praktických zkušeností z dotazníkového šetření s teoretickými poznatky především v těchto oblastech: diagnóza ADHD, způsoby léčby a metody práce s dětmi s ADHD, včetně nejoptimálnějších přístupů při výuce a zájmových kroužků. Hyperkinetické děti jsou často neprávem považovány za méně inteligentní nebo roztržité, jejich neobvyklé chování je však ve většině případů důsledkem poruchy. Tyto projevy mohou být při včasné diagnóze a správném přístupu potlačeny na minimum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Strategie zvládání adaptačních problémů dětí při vstupu do mateřské školy
Fejfarová, Ester ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klímová, Olga (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou adaptačních problémů dětí při vstupu do mateřské školy, přičemž práce předpokládá vstup dítěte do zařízení ve školním roce, kdy dosáhne tří let. Práce charakterizuje změny probíhající při vstupu dítěte do mateřské školy a činitele, jež samotný vstup ovlivňují. Cílem bakalářské práce je popsat konkrétní strategie použitelné při zvládání adaptačních problémů dítěte v mateřské škole a doložit tyto strategie příklady z praxe. Praktická část popisuje konkrétní postupy zvládání problémových situací a doplňuje je popisem kazuistiky tříleté dívky s problémovou adaptací. Míra úspěchu adaptačního procesu je ovlivněna zejména výchovným vedením rodičů, osobností učitele v mateřské škole a společnou spoluprací těchto dospělých osob. Účinnou strategií je zejména prevence problémového chování projevující se plynulým přechodem do zařízení mateřské školy, paralelními podmínkami, využitím rituálů jako kontroly nad změnami a hmatatelným určujícím místem pro dítě. Vhodnými metodami řešení problémů se stávají dostatečná komunikace s dítětem; upevňování žádoucího chování a regulování nežádoucího chování formou odměn a trestů; vytvoření vyhrazeného času pro dítě; prevence v důsledku poznání dítěte a analýzy jeho chování a projevů; ignorování nežádoucího chování; umožnění času na...
Projekty zaměřující se na pomoc při přípravě dětí z dětského domova na odchod do života
Šenkeříková, Denisa ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klímová, Olga (oponent)
Bakalářská práce na téma "Projekty zaměřující se na pomoc při přípravě dětí z dětského domova na odchod do života" se snaží seznámit s některými projekty, které se věnují pomoci dětem v dětských domovech. Hodnotí tyto projekty očima dětí a vychovatelů, kteří se do projektu zapojili. Poukazuje na výjimečnost těchto projektů a jejich užitečnost v současném systému ústavní výchovy. Teoretická část se zabývá systémem ústavní výchovy v ČR, vyjmenovává typy ústavní péče. Nahlíží na důvody, které vedou k udělení ústavní výchovy. Věnuje se popisu Dětského domova Smolina (dále jen DD Smolina). Dále vyjmenovává rizika a nedostatky dětských domovů. Praktická část je zaměřena na výzkum postojů dětí z DD Smolina. Pomocí polostrukturovaného rozhovoru odhaluje názory dětí a vychovatelek ohledně kladů a záporů pomáhajících projektů. Děti se samy vyjádřily ke každému ze tří vybraných projektů. Vyjádřily své nadšení i zklamání nad projekty. Stejně tak vychovatelky, které se projektů účastnily jako pozorovatelky. Závěr projektu ukázal, že tyto projekty mají v DD Smolina významné místo. DD s nimi počítá jako s velkým pomocníkem v oblasti přípravy dětí na jejich další život, který se bude odehrávat za branami dětského domova. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Význam sexuální výchovy pro život lidí s mentálním postižením a její výuka na základních školách
Jamrichová, Jana ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klímová, Olga (oponent)
Ve své práci bych ráda ukázala, jaké jsou pro děti s mentálním postižením na základních školách obecné podmínky pro sexuální výchovu, tedy jak je zakotvena v rámcových vzdělávacích programech, a na příkladech ukázat, jak toto některé školy zahrnuly do svých školských vzdělávacích programů. Po obecném úvodu, co je nebo by mělo být obsahem sexuální výchovy na základních školách, se zaměřím na některá specifika sexuální výchovy dětí s mentálním postižením. Také podrobněji představím učebnice sexuální výchovy pro děti s mentálním postižením doporučené ministerstvem školství jako učební materiál. Poté shrnu jednotlivé principy, jimiž by se měla sexuální výchova řídit. Z předešlého vyvodím význam sexuální výchovy pro jednotlivé aspekty aktuálního i budoucího života dětí s mentálním postižením. Na závěr práce jsem v praktické části zpracovala rozhovory s lidmi s mentálním postižením, kterými bych chtěla dokreslit celou práci a ukázat úroveň jejich vědomostí a postojů z oblasti lidské sexuality a význam, jaký pro ně osobně sexuální výchova má. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Strategie zvládání adaptačních problémů dětí při vstupu do mateřské školy
Fejfarová, Ester ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klímová, Olga (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou adaptačních problémů dětí při vstupu do mateřské školy, přičemž práce předpokládá vstup dítěte do zařízení ve školním roce, kdy dosáhne tří let. Práce charakterizuje změny probíhající při vstupu dítěte do mateřské školy a činitele, jež samotný vstup ovlivňují. Cílem bakalářské práce je popsat konkrétní strategie použitelné při zvládání adaptačních problémů dítěte v mateřské škole a doložit tyto strategie příklady z praxe. Praktická část popisuje konkrétní postupy zvládání problémových situací a doplňuje je popisem kazuistiky tříleté dívky s problémovou adaptací. Míra úspěchu adaptačního procesu je ovlivněna zejména výchovným vedením rodičů, osobností učitele v mateřské škole a společnou spoluprací těchto dospělých osob. Účinnou strategií je zejména prevence problémového chování projevující se plynulým přechodem do zařízení mateřské školy, paralelními podmínkami, využitím rituálů jako kontroly nad změnami a hmatatelným určujícím místem pro dítě. Vhodnými metodami řešení problémů se stávají dostatečná komunikace s dítětem; upevňování žádoucího chování a regulování nežádoucího chování formou odměn a trestů; vytvoření vyhrazeného času pro dítě; prevence v důsledku poznání dítěte a analýzy jeho chování a projevů; ignorování nežádoucího chování; umožnění času na...
Význam sexuální výchovy pro život lidí s mentálním postižením a její výuka na základních školách
Jamrichová, Jana ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klímová, Olga (oponent)
Ve své práci bych ráda ukázala, jaké jsou pro děti s mentálním postižením na základních školách obecné podmínky pro sexuální výchovu, tedy jak je zakotvena v rámcových vzdělávacích programech, a na příkladech ukázat, jak toto některé školy zahrnuly do svých školských vzdělávacích programů. Po obecném úvodu, co je nebo by mělo být obsahem sexuální výchovy na základních školách, se zaměřím na některá specifika sexuální výchovy dětí s mentálním postižením. Také podrobněji představím učebnice sexuální výchovy pro děti s mentálním postižením doporučené ministerstvem školství jako učební materiál. Poté shrnu jednotlivé principy, jimiž by se měla sexuální výchova řídit. Z předešlého vyvodím význam sexuální výchovy pro jednotlivé aspekty aktuálního i budoucího života dětí s mentálním postižením. Na závěr práce jsem v praktické části zpracovala rozhovory s lidmi s mentálním postižením, kterými bych chtěla dokreslit celou práci a ukázat úroveň jejich vědomostí a postojů z oblasti lidské sexuality a význam, jaký pro ně osobně sexuální výchova má. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Projekty zaměřující se na pomoc při přípravě dětí z dětského domova na odchod do života
Šenkeříková, Denisa ; Klímová, Olga (oponent) ; Ortová, Marie (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma "Projekty zaměřující se na pomoc při přípravě dětí z dětského domova na odchod do života" se snaží seznámit s některými projekty, které se věnují pomoci dětem v dětských domovech. Hodnotí tyto projekty očima dětí a vychovatelů, kteří se do projektu zapojili. Poukazuje na výjimečnost těchto projektů a jejich užitečnost v současném systému ústavní výchovy. Teoretická část se zabývá systémem ústavní výchovy v ČR, vyjmenovává typy ústavní péče. Nahlíží na důvody, které vedou k udělení ústavní výchovy. Věnuje se popisu Dětského domova Smolina (dále jen DD Smolina). Dále vyjmenovává rizika a nedostatky dětských domovů. Praktická část je zaměřena na výzkum postojů dětí z DD Smolina. Pomocí polostrukturovaného rozhovoru odhaluje názory dětí a vychovatelek ohledně kladů a záporů pomáhajících projektů. Děti se samy vyjádřily ke každému ze tří vybraných projektů. Vyjádřily své nadšení i zklamání nad projekty. Stejně tak vychovatelky, které se projektů účastnily jako pozorovatelky. Závěr projektu ukázal, že tyto projekty mají v DD Smolina významné místo. DD s nimi počítá jako s velkým pomocníkem v oblasti přípravy dětí na jejich další život, který se bude odehrávat za branami dětského domova. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výchova dětí s ANHD
Lukášová, Michaela ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klímová, Olga (oponent)
Má bakalářská práce se zabývá problematikou ADHD u dětí především z pedagogického hlediska a snaží se podat výčet nejpoužívanějších metod práce a přístupu k hyperkinetickým dětem. ADHD je vývojová porucha, která je spojena s četnými problémy. Projevuje se nadměrnou nesoustředěností, hyperaktivitou a impulsivitou. V teoretické části jsou popsány hlavní problémy, které se mohou s ADHD pojit a způsoby jejich řešení či předcházení. Postup je následující : od obecného vysvětlení a popsání ADHD s jeho typy, příčinami, příznaky a souvisejícími problémy se přechází k hlavním oblastem pomoci : diagnostice, metodám práce ve škole, psycho-farmakoterapii i alternativním metodám. Praktická část se soustředí na porovnání praktických zkušeností z dotazníkového šetření s teoretickými poznatky především v těchto oblastech: diagnóza ADHD, způsoby léčby a metody práce s dětmi s ADHD, včetně nejoptimálnějších přístupů při výuce a zájmových kroužků. Hyperkinetické děti jsou často neprávem považovány za méně inteligentní nebo roztržité, jejich neobvyklé chování je však ve většině případů důsledkem poruchy. Tyto projevy mohou být při včasné diagnóze a správném přístupu potlačeny na minimum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
1 KLÍMOVÁ, Olga
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.