| |
| |
| |
| |
| |
|
Problematika neúplných rodin v České republice a ve vybraných státech Evropské unie z hlediska sociální politiky státu
Bonková, Petra ; Arnoldová, Anna (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Moje diplomová práce se zaměřuje na problematiku neúplných rodin v České republice a ve vybraných státech Evropské unie z hlediska sociální politiky. Vybrala jsem si státy, které sousedí s Českou republikou - Slovensko, Německo, Rakousko a Polsko. V teoretické části mé diplomové práce definuji rodinu jako instituci, její hlavní funkce, historický vývoj a její proměnu v současnosti. Dále se zabývám problematikou osamělého a rozvedeného rodiče také z hlediska psychosociálního. Dotkla jsem se rovněž tématu neúplné rodiny z pohledu církve. V závěru teoretické části se zabývám sociální politikou jednotlivých států. Praktická část obsahuje dva výzkumy. Cílem prvního výzkumu bylo vyhodnotit a následně porovnat statistické údaje ze sociální oblasti výše uvedených zemí s Českou republikou. V druhém výzkumu jsem formou ankety zjišťovala názory budoucích zakladatelů rodin na problematiku neúplných rodin.
|
| |
| |
| |
|
Východiska rozvojové pomoci v Zimbabwe
Smetana, Vojtěch ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Tato práce mapuje současnou situaci rozvojové pomoci v Zimbabwe. Sumarizuje současný stav této činnosti v zemi a poukazuje na základní rozvojové problémy. Těmi jsou: Dvoukolejnost práva, postavení žen, fenomén "sugar mummies, sugar daddies", zdravotní rizika, náboženská synkreze, atmosféra strachu, rodiny vedené dětmi a "bludný kruh chudoby". Práce stanovuje základní rozvojová východiska takto: Mikrofinancování, využití fyzické ekonomie a nadcházející politické změny. Je členěna na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části využívá diskurz geo-populační a historicko-politický, aby bylo možno zasadit následné šetření do kontextu současných rozvojových problémů. V praktické části se práce zabývá výzkumnou otázkou a hypotézami, vlastním šetřením v cílovém místě a zhodnocením výsledků, které ukazují na všeobecný zájem o rozvojovou pomoc nejen ve smyslu finančním, ale také edukačním. V závěru je zařazena také diskusní kapitola, založená zejména na osobních zkušenostech, které jsem v průběhu stáže HTF UK v letech 2011 a 2012 měl možnost v Zimbabwe získat. Závěr sám se zabývá výstupy, které byly na základě diskurzů a šetření stanoveny.
|