Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 264 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výběr opensource nástroje pro správu testů
Tauer, David ; Ženíšek, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výběr open source nástroje pro správu testů pro malý vývojářský tým působící v prostředí středně velké softwarové firmy, která se zabývá vývojem vlastního produktu. Cílem je na základě kritérií přizpůsobených konkrétní společnosti vybrat nejvhodnější nástroj pro správu testů. K dosažení tohoto cíle je nejprve vhodné popsat obecně testování softwaru, jako například životní cyklus a typy testů, dále také vymezit pojmy používané v práci. V dalších kapitolách je popsána společnost, pro kterou je nástroj vybírán s důrazem na současný způsob testování a případné specifické zvyklosti při testování v této společnosti. Následuje přehled nástrojů, ze kterých je vybíráno spolu s popisem jednotlivých kritérií výběru a metodou jejich vyhodnocení. Poté je proveden samotný výběr nejvhodnějšího nástroje a závěrem zhodnocení provedeného výběru. Výběr popisovaný v této práci a případné následné nasazení určeného nástroje dopomůže, společně s dalšími probíhajícími změnami, ke zlepšení oblasti testování a tím ke zvýšení kvality produktu dodávaného zákazníkům.
Využití HTML5 pro tvorbu 2D her
Dědek, Martin ; Ženíšek, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Cílem práce je zpracovat možnosti využití HTML5 pro vývoj 2D her. Práce začíná teoretickou částí, kde jsou definovány základní pojmy a představeny technologie dostupné v HTML5, které jsou pro tvorbu her využitelné. Zde se práce soustředí hlavně na element canvas a možnosti herního ovládání. Na tento teoretický úvod navazuje stručný přehled nejpoužívanějších frameworků a knihoven. Všechny poznatky jsou uvedeny v kontext v praktické částí, která se zabývá vlastním návrhem a implementací jednoduchých her. Každá hra využívá jiný postup nebo technologii, popsanou v teoretické části. Jedna z her slouží jako ukázka práce s frameworkem Phaser.
Vývoj 3D her ve frameworku Unity
Kovářík, Stanislav ; Ženíšek, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit uživatelskou příručku pro tvorbu 3D hry ve vývojovém prostředí Unity. Tohoto cíle je dosaženo postupným vyložením základních pojmů dané problematiky, následným popsáním vlastností prostředí a práce s ním a na závěr podrobným postupem při vývoji hry. Přínosem této práce je vytvořená uživatelská příručka v češtině, která koresponduje s nejnovější verzí 5.6 prostředí Unity 3D. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část začíná rešerší již hotových prací, tištěných publikací a webových zdrojů zabývajících se tématem vývoje her v Unity. Následně vykládá čtenáři význam důležitých pojmů s vývojem her spojených. Praktická část popisuje jednotlivé prvky, se kterými prostředí pracuje a na příkladu tvoření 3D hry se čtenář dozví, jak spolu tyto prvky komunikují.
Rozšíření metodiky MMSP pro vývoj moderních webových aplikací
Bárta, Jan ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jan (oponent)
Vývoj webových aplikací jazyce JavaScript se poslední dobou posouvá velmi rychle kupředu. Naopak metodiky pro vývoj aplikací často vznikali dávno před tím, než se JavaScript stal tak populární a nemusí tak reflektovat potřeby vyplívající z vývoje aplikací s jeho použitím. Tato práce se zabývá příležitostmi, potřebami a úskalími, které přináší vývoj moderních webových aplikací a jejich zakomponování do Metodiky pro malé softwarové projekty. Práce definuje, co jsou to moderní webové aplikace, identifikuje praktiky a nástroje, které se při jejich vývoji používají a jak tyto zapadají či nezapadají do původní verze MMSP. Na základě toho pak navrhuje upravenou verzi metodiky pro vývoj moderních webových aplikací.
Kybernetická bezpečnost z pohledu podnikové informatiky
Kameníček, Lukáš ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Čermák, Igor (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku kybernetické bezpečnosti podnikatelských subjektů. Hlavním cílem diplomové práce je v souvislostech, v českém jazyce a méně technickou formou sestavit ucelený přehled problematiky kybernetické bezpečnosti týkající se českých podnikatelských subjektů. Práce nejprve identifikuje aktuální kybernetické hrozby, podložené příklady skutečných incidentů. Na základě hrozeb definuje kategorie podnikatelských subjektů, které jsou hrozbami ohroženy, a s ohledem na český právní řád analyzuje povinnosti kybernetickou bezpečnost při podnikání zajišťovat. Dále jsou jednotlivým kategoriím doporučena opatření nad rámec zákonných povinností a doporučeny typy testů, kterými je možné úroveň kybernetické bezpečnosti prověřit. Výstupem je i metodická pomůcka pro snazší porozumění kybernetické bezpečnosti v podnicích, která získané informace a souvislosti sumarizuje do ucelených tabulek. Očekávaným přínosem práce je, že souhrnné poznatky poslouží pro zvýšení úrovně IT bezpečnosti u českých podnikatelských subjektů.
Ověření metodiky Testování webových služeb nástrojem SoapUI
Jirmusová, Radka ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Sobotka, Petr (oponent)
Tato práce se zaměřuje na testování webových služeb nástrojem SoapUI, konkrétně na ověření metodiky Testování webových služeb nástrojem SoapUI. Hlavním cílem diplomové práce je ověření zmíněné metodiky. Mezi dílčí cíle patří uvedení základních pojmů a principů souvisejících s webovými službami, popis procesu testování včetně typů testů a specifik testování webových služeb, představení metodiky Testování webových služeb nástrojem SoapUI, praktické ověření metodiky na reálném informačním systému a návrh na úpravu metodiky na základě praktického ověření. Teoretická část práce shrnuje základní poznatky o technologii webových služeb a o testování webových služeb. Zejména se však věnuje popisu metodiky Testování webových služeb nástrojem SoapUI a uvedení nástroje SoapUI. Praktická část obsahuje seznámení s testovaným systémem v prostředí České pojišťovny, a. s. a Generali pojišťovny, a. s., na kterém je metodika ověřena. Následně je provedeno vlastní ověření metodiky Testování webových služeb nástrojem SoapUI. Na základě tohoto ověření jsou vytvořeny návrhy k úpravě či rozšíření metodiky.
Návrh uživatelského rozhraní a implementace aplikace pro vykonávání testů v nástroji TestLink
Skalický, Tomáš ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Veselka, Marcel (oponent)
Cílem této diplomové práce je návrh uživatelského rozhraní a implementací aplikace, která slouží pro vykonávání testů v nástroji pro podporu testování TestLink. Tato aplikace má za cíl zefektivnit a zjednodušit proces vykonávání testů v tomto nástroji. Teoretická část práce je zaměřená na popis funkcí a rozhraní nástroje TestLink a jeho porovnání s dalšími podobnými nástroji. Praktická část se zabývá analýzou a návrhem uživatelského rozhraní a implementací vytvářené aplikace. Výstupem práce je kromě samotné aplikace také knihovna v jazyce PHP, která slouží pro komunikaci s programovým rozhraním nástroje TestLink a zjednodušuje tvorbu dalších podobných aplikací.
Testování aplikací s využitím nástroje Robot Framework
Mačurová, Kateřina ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Doležel, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá metodikou Testování aplikací s využitím nástroje Robot Framework. Jejím hlavním cílem je vytvořit metodiku popisující přístup k automatizovanému testování aplikací s tímto nástrojem. Součástí vytvořené metodiky je příručka, která v době zadání této práce v českém jazyce k nástroji Robot Framework neexistovala. V práci jsou v souladu s dílčími cíli objasněny základní pojmy a uvedena východiska a přístupy k automatizovanému testování. Nedílnou součástí je i charakteristika a architektura nástroje Robot Framework, popis používaných knihoven, dalších zabudovaných nástrojů a syntaxe používané pro vytváření testovacích případů.
Přizpůsobení metodiky MMSP pro vývoj webových aplikací v ASP.NET MVC a její využití na reálném projektu
Velemínský, Filip ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Vít, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá agilním vývojem webových aplikací na platformě ASP.NET. Hlavním cílem práce bylo vytvoření metodiky MMSP - ASP.NET MVC jakožto úpravy metodiky MMSP, přizpůsobené vývoji ve frameworku ASP.NET MVC. Práce zahrnuje především definice nových a úpravu stávajících objektů metodiky. V rámci textu byly postupně popsány čtyři nově vzniklé Role (např. Databázový specialista), které zodpovídají za vývoj aplikace. Bylo definováno či modifikováno několik Úloh (např. Návrh databáze) a Pracovních produktů (např. Datový model), za které nové Role zodpovídají. Všechny přidané objekty byly poté do metodiky integrovány úpravou jejího Životního cyklu. Práce byla v první části obecně zaměřena na vývoj webových aplikací, definování jejich specifik a analýzu možností využití agilního vývoje. Byla představena metodika MMSP a ověřena její vhodnost pro plánované rozšíření. Dále byl představen samotný framework ASP.NET MVC, jeho architektura a základní charakteristiky. Následuje samotná úprava metodiky, která byla navíc v poslední kapitole ověřena na příkladu vývoje aplikace pro správu databáze antropologického oddělení Národního muzea v Praze.
Využití frameworku IONIC pro vývoj multiplatformní mobilní aplikace
Gruda, Pavel ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Zapadlo, Jaroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza frameworku IONIC a zjištění vhodnosti tohoto frameworku pro multiplatformní mobilní vývoj. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analýzu současného trhu, úvodu do mobilního vývoje a popisu frameworku IONIC a s ním spojených technologií. Praktická část se zabývá analýzou a návrhem mobilní aplikace PowerFLOW pomocí Metodiky pro Malé Softwarové projekty, popisem vytvořené mobilní aplikace a ukázkami kódu. V poslední části práce je framework IONIC zhodnocen na základě stanovených kritérií. Hodnocení je provedeno na základě zkušeností nabytých během implementace mobilní aplikace PowerFLOW. V práci jsou uvedeny také osobní zkušenosti z implementace pomocí frameworku IONIC. Na základě této práce lze framework IONIC doporučit pro multiplatformní mobilní vývoj.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 264 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.