Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Individualization, differentiation, and personalization in mathematics in the Czech Republic through three different approaches: Scheme-oriented, Child-centred, and Undesignated
Brožová, Miroslava ; Coufalová, Jana (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent) ; Rowland, Tim (oponent)
Cílem p edkládané práce bylo popsat, zda a jak jsou uplat ována individualizace, diferenciace a personalizace ve vybraných programech, jejich principech, u itelských p esv d eních a praktikách ve výuce matematiky na prvním stupni základní školy. Za ú elem sb ru dat bylo vybráno šest u itel se t emi odlišnými p ístupy k výuce - výuka orientovaná na budování schémat, pedocentricky orientovaná metoda a nevyhran ný p ístup hlavního vzd lávacího proudu v eské republice. V teoretické ásti práce byly definovány základní pojmy a vymezeny všechny t i vybrané p ístupy k výuce. V experimentální ásti byly na pozadí charakteristik individualizace, diferenciace a personalizace interpretovány epizody z rozhovor o p esv d eních a praktikách sledovaných p i výuce. Z praktik bylo konkrétn popsáno užití u ebnic a zadávání domácích úkol . Ukázalo se, že u itelé ve výuce orientované na budování schémat i u itelé pedocentricky orientované metody využívají p i výuce prvky individualizace, diferenciace i personalizace. U u itel v nevyhran ném p ístupu hlavního proudu se objevuje individualizace. Analýza ve všech sledovaných oblastech u vybraných u itel nazna uje, které z charakteristik p evažují u jednotlivých u itel a p ístup (v Hejného metod , montessoriovské metod a nevyhran ném p ístupu).
Finanční gramotnost v mateřské škole
Buzková, Klára ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Brožová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem finanční gramotnosti v předškolním vzdělávání. Cílem této práce je vytvořit sérii aktivit, které odpovídají rozvoji dítěte předškolního věku a současně spadají do základů finanční gramotnosti, a to v širším smyslu než pouhé finanční matematiky. Úkolem bakalářské práce je ověřit vhodnost aktivit v praxi, a to jak z pohledu autorky práce, tak učitelek mateřské školy, ve které byly výzkumné aktivity ověřovány. Tvorba aktivit vychází z teoretických základů získaných v teoretické části této práce. Série výzkumných aktivit je zaměřená na seznámení dětí se základy finanční gramotnosti a je koncipovaná jako úvod do finanční gramotnosti, který dětem nabízí prvotní zkušenosti, upevňuje vybrané návyky a seznamuje děti s elementárními pojmy. Metoda ověřování stojí na kvalitativním výzkumu s prvky výzkumu akčního. Metodou sběru dat bylo pozorování dětí při aktivitách. Z průběhu aktivit byla pořízena videodokumentace, která umožnila pozdější zhodnocení provedených aktivit a post reflexi, na jejímž základě bylo možné navrhnout úpravy aktivit a podmínek jejich realizace a navrhnout doporučení pro další praxi.
Obec a ochrana životního prostředí z pohledu práva
Brožová, Miroslava ; Stejskal, Vojtěch (vedoucí práce) ; Franková, Martina (oponent)
Diplomová práce s názvem. "Obec a ochrana životního prostředí z pohledu práva" je členěna šesti kapitol. První kapitolou je úvod, který je věnován ústavním základům ochrany životního prostředí. Druhá kapitola se zabývá jednotlivými druhy nástrojů v ochraně životního prostředí. Kapitola třetí pojednává o postavení obce v systému veřejné správy. Následuje kapitola čtvrtá, která tvoří jádro práce. Tato kapitola hodnotí roli obce v ochraně jednotlivých složek životního prostředí a soustředí se na rozbor jednotlivých složkových zákonů. Pátá a šestá kapitola se věnují vztahu obce k institutu územního plánování a přezkumu právních předpisů vydávaných v samostatné působnosti obce. Závěr se zaměřuje na shrnutí dané problematiky na jednotlivých úsecích. Obec plní v ochraně životního prostředí nezastupitelnou roli, především pro své postavení a pravomoci, které jsou orgánům obcí zákonem svěřeny.
Zdravotnický asistent ? přínos pro kvalitu profesionálního ošetřovatelství
BROŽOVÁ, Miroslava
V diplomové práci jsme se zaměřili na postavení a na problematiku dodržování kompetencí zdravotnického asistenta. Přínos a uplatnění této profese v moderním profesionálním ošetřovatelství je nejednoznačný a v ošetřovatelské praxi problematický. Výzkumného šetření se účastnili sestry manažerky (staniční, vrchní), všeobecné sestry a zdravotničtí asistenti. Výzkumné šetření bylo realizováno v nemocnicích Středočeského kraje a Prahy se souhlasem hlavní sestry (náměstkyně ošetřovatelské péče). Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V empirické části jsme zvolili metodu kvantitativního výzkumného šetření. Ke sběru dat byla použita dotazníková metoda. Dotazníky byly anonymní. První soubor reprezentovaly sestry manažerky v počtu 90 (100 %) respondentů. Všeobecné sestry a zdravotničtí asistenti tvořili druhou výzkumnou skupinu v počtu 181 (100 %) respondentů. Prvním cílem práce bylo zjistit, jak jsou naplňovány a reálně uskutečňovány kompetence zdravotnických asistentů prostřednictvím zákonných norem. Výzkumným šetřením jsme dospěli k závěru, že zdravotnický asistent je pověřován nad rámec svých kompetencí. Po zpracování výsledků kvantitativního šetření byla první hypotéza, zdravotničtí asistenti jsou vedeni k dodržování kompetencí, vyvrácena. Druhým cílem bylo zmapovat postavení zdravotnických asistentů v současném profesionálním ošetřovatelství. Ve výzkumném šetření jsme si stanovili hypotézu, kompetence zdravotnického asistenta přispívají k efektivnímu poskytování ošetřovatelské péče v rámci zdravotnického týmu. Z výsledků vyplynulo, že zdravotnický asistent je plnohodnotným členem zdravotnického týmu a stanovená hypotéza byla potvrzena. Posledním cílem diplomové práce bylo zjistit názory managementu na využití a zapojení této nelékařské profese pro poskytování kvalitní ošetřovatelské péče. Třetí hypotéza výzkumného šetření, management upřednostňuje všeobecné sestry před zdravotnickými asistenty, se též potvrdila. Zjištěné výsledky potvrzují současný stav uvedené problematiky. Zjištěné výsledky budou poskytnuty zdravotnickým zařízením k případné sebereflexi a zlepšení ošetřovatelských činností v praxi
Ošetřovatelská péče o pacienty s epidurálním katétrem
BROŽOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce je zaměřena na výzkum ošetřovatelské péče o pacienta s epidurálním katétrem při léčbě onkologické bolesti z pohledu ošetřovatelského personálu a pacientů. Bolest, která tato onemocnění provází, představuje závažný problém. V posledních letech dochází k nárůstu využití technik regionální analgezie při tlumení onkologické bolesti. Tím také došlo k výraznému zlepšení komfortu pacienta a zkvalitnění především ošetřovatelské péče o pacienty s chronickou bolestí. Práce je dělena na část teoretickou a praktickou. Cílem práce bylo zmapovat ošetřovatelskou péči u onkologických pacientů s epidurálním katétrem a zjistit znalost sester o dodržování zásad ošetřování pacienta s epidurálním katétrem. Dalším cílem bylo zjistit, jaká jsou očekávání pacientů od zavedení epidurálního katétru a přesvědčit se, jak ovlivní zavedení katétru pacienta s onkologickou bolestí. Praktická část je založena na sběru dat pomocí anonymních dotazníků pro sestry. Otázky byly uzavřené a polootevřené. Úvodní otázky měly identifikační charakter, další otázky byly zaměřeny na specifika ošetřovatelské péče. Kvalitativní šetření bylo provedeno metodou dotazování, technikou rozhovoru s onkologickými pacienty se zavedeným epidurálním katétrem. Výzkumné šetření probíhalo v níže uvedených zdravotnických zařízeních s povolením hlavních sester. Výzkumný soubor tvořilo 5 pacientů. Kvantitativním šetřením byly zkoumaným souborem sestry ambulance bolesti a standardního oddělení. Bylo rozdáno 120 výtisků dotazníků. Výzkumný soubor tvořily sestry Fakultní nemocnice Motol, Nemocnice Rudolfa a Stefanie Benešov, Mulačovy nemocnice Plzeň a Fakultní nemocnice v Plzni. Úkolem práce je potvrzení hypotézy, podle které mají sestry pracující na ambulanci bolesti vyšší znalosti o ošetřovatelské péči pacienta s epidurálním katétrem než na standardním oddělení. Hypotéza byla na základě provedeného výzkumu a následného vyhodnocení potvrzena. Cíle byly splněny.

Viz též: podobná jména autorů
8 BROŽOVÁ, Martina
3 BROŽOVÁ, Michala
4 BROŽOVÁ, Miroslava
5 Brožová, Magda
1 Brožová, Marie
1 Brožová, Markéta
8 Brožová, Martina
8 Brožová, Michaela
3 Brožová, Michala
2 Brožová, Milena
2 Brožová, Miluše
2 Brožová, Miriam
4 Brožová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.