Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyhledávání zájmových objektů v obrazové sadě
Medvec, Juraj ; Brejcha, Jan (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Táto práca je zameraná na vyhľadávanie objektu/scény v sade obrazov. Na úvod sú čitatelovi predstavené existujúce riešena, ktoré sa už aj používajú v praxi. Ďalšie kapitoly sú zamerané na vytvorený framework a popis práce na ňom. Na záver je predstavená demo aplikácia v ktorej bol navrhnutý framework pužitý, pomocou ktorého aplikácia vyhľadáva knihy na základe fotky ich prednej strany.
Knihovna pro renderování OSM na mobilu
Vaďura, David ; Brejcha, Jan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem mé práce bylo navrhnout a implementovat knihovnu pro vykreslování vektorových map na mobilních telefonech. Zdrojem dat pro knihovnu je projekt OpenStreetMap. Knihovna musí zahrnovat tyto funkce: načítání a cachování dlaždic, podpora online a offline map, vykreslování všech druhů geometrie a možnost definovat vlastní styl zobrazené mapy. Navržená architektura využívá hybridní přístup pro zobrazení mapy. Základní prvky jsou po načtení vykreslené do textury. Vrstvy obsahující text nebo ikony jsou vykreslené v reálném čase nad bázovou mapou. Díky tomu se mohou otáčet a text je čitelný i po přiblížení. Výsledná knihovna byla implementovaná v programovacím jazyce C++ s využitím OpenGL ES pro hardwarově akcelerované vykreslování. Funguje na platformách iOS a Android a je navržená takovým způsobem, aby byla jednoduše použitelná pro jedince i firmy.
Vylepšení obrazu pomocí hloubkových map
Krbec, Jakub ; Brejcha, Jan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami určenými k vylepšení fotografií pořízených v přírodě pomocísyntetické hloubkové mapy. Hloubková mapa je získána z digitálního modelu terénua má přesnost v řádech metrů. Pomocí hloubkové mapy lze eliminovat nežádoucí vlivy počasí,jako je mlha, nebo lze simulovat hloubku ostrosti na základě parametrů fotoaparátů aobjektivů, případně simulovat nedosažitelné parametry objektivů. Metoda pro odstraněnínegativního vlivu atmosféry (dehaze) je realizována kombinací dostupné hloubkové mapy ahloubkové mapy odhadnuté přímo ze vstupní fotografie. Této kombinace se využívá předevšímpokud dostupná hloubková mapa není dostatečně přesná. Metoda simulující různouhloubku ostrosti je implementována konvolucí kruhovým jádrem, které lépe aproximuje tvarclony fotoaparátu než Gaussovské jádro. Experimentální výsledky ukazují, že pomocí syntetickéhloubkové mapy lze úspěšně simulovat malou hloubku ostrosti ve fotografii venkovníchprostředí a odstranit nežádoucí vlivy atmosféry.
Sémantická segmentace v horském prostředí
Pelikán, Jakub ; Čadík, Martin (oponent) ; Brejcha, Jan (vedoucí práce)
Sémantická segmentace je jedním z klasických problémů počítačového vidění a silným nástrojem pro strojové zpracování a pochopení scény. V této práci nasazujeme sémantickou segmentaci v čistě horském prostředí. Hlavní motivací naší práce je možnost použití sémantické segmentace pro automatické zjištění geografické pozice, kde byla fotografie pořízena. V této práci jsme zhodnotili aktuální metody sémantické segmentace a vybrali z nich tři, které jsou vhodné pro adaptování do horského prostředí. Vhodně jsme rozdělili datovou sadu obsahující horské fotografie na validační, trénovací a testovací množinu tak, aby je bylo možné použít pro dotrénování vybraných metod sémantické segmentace. Na horských datech jsme dotrénovali modely z vybraných metod. Segmenty z nejlepších dotrénovaných modelů jsme nechali vyhodnotit respondenty pomocí elektronického dotazníku a také jsme je použili v procesu odhadu orientace kamery. Ukázali jsme, že vybrané metody sémantické segmentace lze úspěšně použít v horském prostředí. Naše modely jsou dotrénovány na 11, 5 nebo 4 horských třídách a nejlepší z nich dosahují na 4 třídách hodnocení mean IU 57.4%. Modely jsou použitelné i prakticky, což jsme ukázali jejich nasazením jako součást procesu odhadu orientace kamery.
Registrace fotografií do 3D modelu terénu
Deák, Jaromír ; Brejcha, Jan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá existujícími řešeními a možnostmi registrace fotografie do 3D modelu terénu na základě znalosti geografické polohy pořízení fotografie. Přínosem této práce je otevření nových možností řešení této úlohy za použití grafových algoritmů. V této oblasti se práce zabývá problematikou detekcí vhodných význačných bodů ve vstupních datech, vystavění grafů a možnostmi vyhledání jejich korespondence.
Jeden nebo dva scénografové
Brejcha, Jan ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Práce se pokouší srovnat a zhodnotit zkušenosti autora z průběhu magisterského studia. Na vybraných šesti inscenacích srovnává tři typy divadelních představení – divadlo velké scény (představení Plné ruce revoluce a Cejch), divadlo loutkové scény (představení Slzy ošlehaných mužů a Frankenstein) a autorské divadlo (představení Proroctví severoamerických indiánů a Cern). Zkoumá jejich specifika, výhody a nevýhody.
Typografie web designu
Uhlířová, Martina ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Malečková, Dita (oponent)
Typografie je jedním z nejdůležitějších prvků dobrého web designu a součást marketingové kampaně. Dobrá typografie vytváří design atraktivnější a vede čtenáře k přiznání důležitosti titulům a samotnému textu. Cílem diplomové práce bude charakterizovat dobrou a špatnou typografii a v závislosti na ní hledat moderní trendy v užití typografie v digitálním prostředí. V teoretické části práce budou popsány základní vlastnosti typografie. Praktická část bude soustředěna na rozlišení tzv. přitažlivé typografie a vizuálního smogu a hledání konkrétních příkladů, skrze které lze demonstrovat trendy typografie web designu.
Prvky vizuální narace v interakci člověk - počítač
Galová, Ružena ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Prvky uživatelského rozhraní a pořadí, ve kterém jsou uspořádány a následně uživatelem vnímány, vytváří určitý příběh - vizuální naraci. Tento příběh, jenž je ze strany uživatelů interpretován, by měl sloužit jako vizuální pomůcka pro rozpoznání interakce se systémem. Porozumění významům rozhraní závisí na vizuálních vztazích a jejich organizaci. Prostřednictvím vhodně umístěných a zvýrazněných prvků je vizuální narace schopná vést uživatele skrze jednotlivé kroky systému. Předkládaná diplomová práce by měla prokázat, že struktura vizuální narace má vliv na kvalitu interakce člověka s počítačem. Případová studie představuje aplikaci sestavených pravidel na příkladech webových stránek vybraných rezervačních systémů letenek.
Originální a převzatý zdroj v síti internet
Svatý, Michal ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Práce se věnuje problému autorství na internetu. Pokládá si otázku zda můžeme k dílu přistupovat čistě jako k uzavřené struktuře znaků, nebo zda je nutné brát dílo jako širší strukuru. První část obecně ukazuje internet a jeho specifika coby média. Druhá část je věnována problému autorství, východiskem je zde tradiční pohled Nelsona Goodmana, který zkoumal vztah autenticity díla s ohledem na vnitřní uspořádání prvků zkoumané struktury objektu. Třetí část ukazuje teorie, které jsou v rozporu se stanovisky Nelsona Goodmana, řada pohledů různých autorů popisuje prostředí podléhající neustálým změnám a vyznačující se neustálým sdílením informačních zdrojů. Pozdější teorie ukazují, že pohled na autorství přesahuje doménu daného díla. Závěr přináší syntézu těchto pohledů.
Produktová sémantika a její využití v designu interaktivních systémů
Ehrlichová, Lucie ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Ovesleová, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce je ukázat vývoj produktové sémantiky a její možnosti při tvorbě interaktivních systémů. Práce se zaměřuje na charakteristiku vzniku produktové sémantiky a oblasti, ze kterých čerpá. Následně popisuje stávající metody uživatelského rozhraní optimalizované z pohledu produktové sémantiky. Analytickou část tvoří rozbor konkrétního rozhraní, jeho otestování s využitím poznatků produktové sémantiky a vyhodnocení. Závěr práce je věnován návrhu koncepce metodologie designu s využitím poznatků z produktové sémantiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Brejcha, Jindřich
4 Brejcha, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.