Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 452 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Veřejná podpora podnikání se zaměřením na evropské fondy
Siváková, Miroslava ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Veřejná podpora podnikání se zaměřením na evropské fondy Abstrakt Rigorózní práce se věnuje tématu veřejné podpory podnikání z pohledu právní úpravy. Cílem této práce je identifikovat problematické otázky, analyzovat tyto problematické otázky při současném uvedení do související problematiky a následně navrhnout řešení včetně konkrétních návrhů na legislativní úpravy de lege ferenda. Práce je zaměřena právní úpravu veřejné podpory ve formě dotace poskytované podnikům za účelem podpory podnikání v úzkém slova smyslu. Práce je zaměřena na veřejnou podporu poskytovanou z Evropských strukturálních a investičních fondů, pro úplnost jsou uvedeny i komunitární programy (přímo řízené Evropskou unií). V práci je zároveň provedena komparace programového období let 2014 - 2020 a let 2021 - 2027. Při rozdělování podniků na velké a malé a střední je prezentována a analyzována právní definice malého a středního podniku. Vzhledem k tomu, že definice malého a středního podniku zasahuje nově i do oblasti veřejných zakázek, jsou zmíněny i nejasnosti z této definice v návaznosti na právo veřejného zadávání. Analyzovány jsou vybrané otázky v právní úpravě na úrovni Evropské unie a také na úrovni vnitrostátní právních předpisů a aktů. Analýzy se týkají otázek v celém procesu poskytování veřejné podpory, tj. jak na úrovni...
Rozpočtové hospodaření a zadávání veřejných zakázek
Zmatlík, Jiří ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
České résumé Rozpočtové hospodaření a zadávání veřejných zakázek Tato diplomová práce popisuje, jak jsou veřejné prostředky rozdělovány v rámci procesu zadávání veřejných zakázek na stavební práce, služby a dodávky v České republice. Česká právní úprava zadávání veřejných zakázek je transponována z Evropského práva. Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších právních předpisů vznikl v souvislosti s transpozicí směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2004/17/ES ze dne 31.března 2004, o koordinaci postupů při zadávání zakázek subjekty působícími v odvětví vodního hospodářství, energetiky, dopravy a poštovních služeb a směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2004/18/ES ze dne 31.března 2004, o koordinaci postupů při zadávání veřejných zakázek na stavební práce, dodávky a služby. Hlavním účelem těchto směrnic je koordinace postupů při zadávání veřejných zakázek v rámci všech členských států. Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů upravuje postup zadávání veřejných zakázek od chvíle uveřejnění záměru zadat veřejnou zakázku do chvíle uveřejnění oznámení o uzavření smlouvy mezi zadavatelem a vybraným dodavatelem. Zadávání veřejných zakázek je postaveno na zásadách transparentnosti, rovného zacházení a nediskriminace. Účelem úpravy zadávání veřejných...
Česká národní banka - právní postavení
Nováková, Marianna ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
65 11. Závěr Centrální banka je vrcholnou státní institucí, která vykonává rozhodující vliv na chod ekonomiky v zemi, neboť je jedním ze dvou subjektů podílejících se na provádění hospodářské politiky státu. Zatímco vláda stanoví všeobecnou hospodářskou politiku a vykonává politiku rozpočtovou, centrální banka je zaměřena především na zabezpečování politiky monetární. Výkon měnově politických funkcí centrálními bankami, tyto v současnosti postavil do pozice jednoho z nejvýznamnějších hráčů na poli ovlivňování makroekonomických ukazatelů národního hospodářství stanoveným, společensky žádoucím směrem. Z těchto důvodů bylo přinejmenším zajímavé, věnovat úpravě právního postavení České národní banky coby ústřední banky státu náležitou pozornost. Základ právní úpravy je zakotven v čl. 98 Ústavy ČR, který zejména s ohledem na nejdůležitější funkci ČNB spočívající v prováděním měnové politiky stanoví, že jejím hlavním cílem je zabezpečování cenové stability. Vzhledem k tomu, že pozice ČNB v systému státních orgánů je na ústavní úrovni řešena pouze ve vztahu k prezidentu republiky, je nutno pozornost dále obrátit na prováděcí legislativu, kterou představuje zejména Ústavou ČR předpokládaný zákon o ČNB, jehož úkolem je stanovit postavení, působnost a další podrobnosti týkající se centrální banky. Nelze opominout, že...
Veřejná podpora z pohledu českého a komunitárního práva
Pawliczková, Nina ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
54 III. Závěr Evropská rada na zasedání v Lisabonu v březnu 2000 stanovila pro Evropu strategický cíl stát se nejkonkurenceschopnější a nejdynamičtější ekonomikou na světě. Evropu postihla finanční krize a díky tomu, že se nevzdala svého cíle, se také veřejná podpora stala jednou z velmi aktuálních otázek. Chránit soutěž na vnitřním trhu EU, omezit zneužívání podpory, chránit ekonomicky slabší členské státy, transparentnost poskytování finančních prostředků potřebným podnikům a odvětvím a v neposlední řadě ochránit spotřebitele, toto jsou obecné funkce regulace veřejné podpory, které v době finanční krize ještě posílily. Období právě přicházející ekonomické recese zajisté bude testovat odhodlanost řídících orgánů EU odolat "svodům" velkých finančních injekcí a masivních podpor. V této práci jsem nastínila pro i proti a zevrubně popsala mechanismy, které v právu "veřejných podpor" působí. Pro právníky pak bude zajímavé sledovat přístup soudních institucí EU k veřejné podpoře v době krize. Fenomén veřejné podpory, pokud se jím zabýváme okrajově, zdá se být "okrajový", když však začneme tuto problematiku podrobněji studovat, zjistíme, že zasahuje do nesmírné škály činností, dotýká se obrovského počtu lidí a zde tekoucí peněžní sumy jsou také z pohledu makroekonoma mimořádně vysoké. Podle vyjádření JUDr....
Finančněprávní aspekty loterií a jiných podobných her se zaměřením na poker
Krasula, Vladimír ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
80 Abstrakt Diplomová práce se soustředí na finančněprávní aspekty loterií a jiných podobných her, které jsou upravené v zákoně č. 202/1990 Sb., zákon o loteriích a jiných podobných hrách, se zaměřením na poker. Sázky a hry jsou občanskoprávní obdobou loterií a jiných podobných her. Zákonodárce jim ale neposkytuje stejnou míru právní ochrany a stanovuje jejich nevymahatelnost. Loterie a jiné podobné hry v české právní úpravě jsou charakterizovány prvkem náhody. Autor polemizuje na téma, zda poker je hrou náhody a přiklání se k názoru, že poker do působnosti loterijního zákona v jeho současném znění nespadá. Diplomová práce dále objasňuje zákonné podmínky pro získání povolení k provozování loterií a jiných podobných her. Česká republika je členem Evropské unie a je vázána evropským právem, přesto ale česká právní úprava zakazuje u žadatele o povolení zahraniční majetkovou účast. Autor proto srovnává rozhodnutí SDEU z oblasti hazardních her a kloní se k názoru, že česká právní úprava je v rozporu s evropským právem. S loteriemi a jinými obdobnými hrami úzce souvisí i daňové a poplatkové povinnosti subjektů. Diplomová práce objasňuje nový institut odvodu z loterií a jiných podobných her účinný od 1. 1. 2012. Autor práce následně rozebírá daňové povinnosti subjektů za premis, že poker spadá i nespadá do...
Elektronická evidence tržeb
Kučerová, Adéla ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Vybíral, Roman (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá elektronickou evidencí tržeb, jež byla v nedávné době zavedena do českého právního řádu s cílem zvýšit inkaso veřejných rozpočtů, omezit sféru šedé ekonomiky a nastolit spravedlivější konkurenční prostředí pro podnikatelské subjekty. Práce je rozdělena na dvě základní části, kdy první se věnuje obecným otázkám evidence tržeb a druhá pak konkrétně rozebírá jednotlivé aspekty nové právní úpravy. Obsahem kapitoly prvé je obecné pojednání o evidenci tržeb. Jsou představeny základní cíle evidence tržeb a též způsoby, jakými je možné tržby evidovat v elektronické formě. Část této kapitoly je věnována i evidenční povinnosti a jejímu výskytu v českém právním prostředí. Druhá kapitola práce je věnována zákonu č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb. Nejprve se zabývá zákonem obecně, jeho místem v právním řádu České republiky a procesu jeho přijímání. Dále se věnuje rozboru těch jeho klíčových ustanovení, a to především úpravě subjektů povinných evidovat tržby a předmětu evidence tržeb, tj. evidované tržbě. Cílem této analýzy je nalézt odpověď na otázku, zda je úprava obsažená v uvedeném zákoně z teoretického pohledu bezproblémová, a která místa by potenciálně mohla činit potíže. V závěru této kapitoly jsou hodnoceny ústavní aspekty zákona v souvislosti s aktuálně projednávaným...
Administrativní náročnost daňového systému v ČR
Němečková, Leona ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent)
Ve své diplomové práce se zabývám administrativní náročností daňového systému v České republice, jejími příčinami a možnostmi řešení. Z důvodu rozsahu práce jsem se omezila pouze na zkoumání přímých daní, ačkoliv nepřímé daně vykazují stejně velký potenciál k dosažení úspor v administrativní náročnosti a obecné závěry jsou na ně aplikovatelné. Práce je členěna do čtyř kapitol, z nichž v kapitole I. vymezuji pojem administrativní náročnosti jako příčiny neefektivnosti systému výběru daní. Příčiny hledám v zásadách ústavního systému České republiky a daňového systému, tj. v jeho jednotlivých daňových zákonech. Pro porovnání zkoumám problematiku i v dalších zemích Evropské unie a Rusku, abych dospěla k poznání, jak efektivně fungují daňové systémy v ostatních státech. V kapitole II. se analyzuji konkrétní parametry daňového systému, jako jsou registrační řízení, podávání přiznání k jednotlivým daním, platby doplatků daní a platby záloh, komunikaci s úřady, proces vymáhání daní, provádění kontrol. V kapitole III. navrhuji řešení, které vyplývá z analýzy provedené v předchozích kapitolách a mělo by administrativní náročnost různými metodami snížit. Mým cílem je zachování stejného objemu vybraných daní. V závěrečné kapitole IV. se zabývám obecnými a ekonomickými důsledky mnou navržených změn a důsledky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 452 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 BOHÁČ, Radek
2 Boháč, Radek
1 Boháč, Radim,
1 Boháč, Radomír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.