| |
|
Klimatické deriváty v zemědělství
Špička, Jindřich ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Málek, Jiří (oponent) ; Blažek, Ladislav (oponent)
Zemědělství je jedním z odvětví s nejvyšší citlivostí na průběh počasí. Cílem práce je zhodnotit účinnost klimatických derivátů při řízení systematických příjmových rizik v zemědělské prvovýrobě v podmínkách ČR. Problémem systému řízení rizik v českém zemědělství je, že systematická rizika nejsou kryta pojištěním (sucho). V těchto situacích musejí zemědělci spoléhat buď na své vlastní finanční rezervy nebo na ad hoc státní pomoc. Aby bylo možné navrhnout indexové kontrakty na počasí pro nejvýznamnější plodiny pěstované v ČR, bylo nutné testovat různé kombinace proměnných počasí, plodin, regionů a meteorologických stanic. První část práce je věnovaná literárnímu přehledu problematiky řízení rizik v zemědělství. Po přehledu datových zdrojů následuje zhodnocení rizikového prostředí zemědělských podniků v ČR. Poté autor popisuje výběr plodin a regionů vhodných pro návrh klimatického derivátu. Hlavní část metodiky je věnována metodice návrhu a ocenění klimatických derivátů na regionální úrovni (burn analýza, parametrický bootstrap). V závěrečných částech práce jsou diskutována nejdůležitější zjištění, příležitosti a limity zemědělských klimatických derivátů. Výzkum ukazuje potřebu lépe diferencovat veřejnou podporu řízení rizik v zemědělství v ČR. Z hlediska účinnosti klimatických derivátů je možné konstatovat, že prostorové (geografické) a produkční bazické riziko významně redukují účinnost klimatických derivátů v zemědělské praxi.
|
|
Analýza možností vstupu firmy BLAŽEK PRAHA a.s. na ruský trh
Ajgrmanová, Lucie ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Blažek, Ladislav (oponent)
Cílem mé diplomové práce je na základě velmi důkladné analýzy ruského trhu zhodnotit možnosti vstupu společnosti BLAŽEK PRAHA, a.s. na ruský trh a navrhnout optimální marketingovou strategii vstupu. Úvodní kapitola je věnována firmě BLAŽEK PRAHA, a.s. Druhá kapitola obsahuje PEST analýzu ruského trhu. Třetí část popisuje expanzi firmy BLAŽEK PRAHA, a.s. na polský a slovenský trh a obsahuje možné příčiny rozdílného přijetí značky Blažek na obou trzích. Obsahem čtvrté kapitoly je vedle SWOT analýzy firmy BLAŽEK PRAHA, a.s. pro ruský trh také analýza ruského maloobchodního oděvního trhu, segmentace ruských spotřebitelů a analýza konkurence na ruském trhu pánských oděvů. Těžištěm diplomové práce je pátá kapitola, ve které je formulována marketingová strategie firmy BLAŽEK PRAHA, a.s. při vstupu na ruský trh a popisuje první kroky se kterými je spojeno zahájení podnikatelské činnosti firmy BLAŽEK PRAHA, a.s. na ruském trhu.
|
| |