Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí v mateřské škole
Benešová, Ludmila ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Výchovou a vzděláváním ovlivňujeme způsoby dětského chování, utváříme dětské postoje a hodnoty. Jednou z cest, jakou můžeme rozvíjet osobnost dítěte v mateřské škole, je využít principu individualizace. Teoretická část je, kromě vývoje individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku, věnována současným požadavkům pro individualizaci dětí v mateřských školách. Pojednává o akceptaci vývojových a základních potřeb dětí předškolního věku, specifikuje podmínky, postavení pedagoga pro individualizaci výchovy a vzdělávání dítěte v mateřské škole. Praktická část ověřuje možnosti individualizace ve věkově heterogenním a homogenním modelu. Posuzuje rozdíly a zkušenosti v těchto modelech v přístupech předškolních pedagogů včetně vlivu specifického prostředí konkrétní mateřské školy.
Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí v mateřské škole
Benešová, Ludmila ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Výchovou a vzděláváním ovlivňujeme způsoby dětského chování, utváříme dětské postoje a hodnoty. Jednou z cest, jakou můžeme rozvíjet osobnost dítěte v mateřské škole, je využít principu individualizace. Teoretická část je, kromě vývoje individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku, věnována současným požadavkům pro individualizaci dětí v mateřských školách. Pojednává o akceptaci vývojových a základních potřeb dětí předškolního věku, specifikuje podmínky, postavení pedagoga pro individualizaci výchovy a vzdělávání dítěte v mateřské škole. Praktická část ověřuje možnosti individualizace ve věkově heterogenním a homogenním modelu. Posuzuje rozdíly a zkušenosti v těchto modelech v přístupech předškolních pedagogů včetně vlivu specifického prostředí konkrétní mateřské školy.
Katalogizace elektronických publikací - neperiodických monografií - podle RDA ve formátu MARC 21 : certifikovaná metodika 26
Lichtenbergová, Edita, ; Balíková, Marie, ; Benešová, Ludmila, ; Přibylová, Jarmila, ; Svobodová, Jaroslava,
Metodika obsahuje výčet povinných údajů bibliografického záznamu a jejich popis (na úrovni minimálního a doporučeného záznamu pro Souborný katalog ČR), je předpokladem pro sdílení záznamů mezi knihovnami. Vzhledem k tomu, že jsou v metodice akceptovány mezinárodní standardy a zohledněny povinné údaje specifikované v jejich rámci, umožňuje certifikovaná metodika rovněž sdílení záznamů na mezinárodní úrovni.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Volný čas a jeho trávení v Domově seniorů Mistra Křišťana Prachatice
BENEŠOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce je zaměřena na trávení volného času seniorů v Domově seniorů Mistra Křišťana Prachatice. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do tří základních okruhů. V prvním z nich je popsáno stáří a stárnutí, druhý okruh je zaměřen na seniory v institucích a třetí okruh se týká volného času seniorů. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat, jaké možnosti trávení volného času nabízí Domov seniorů Mistra Křišťana Prachatice svým uživatelům a zjistit, jak jsou uživatelé v tomto domově pro seniory spokojeni se stávajícími volnočasovými aktivitami. V souvislosti s cílem byla vyslovena hypotéza, že uživatelé v Domově seniorů Mistra Křišťana Prachatice jsou spokojeni s náplní stávajících volnočasových aktivit. K ověření hypotézy jsem využila kvantitativní výzkum. Použila jsem metodu dotazování, techniku řízeného rozhovoru se seniory. Po vyhodnocení výsledků výzkumu byla vyslovená hypotéza potvrzena. Z výzkumu vyplývá, že nadpoloviční většina respondentů hodnotila své trávení volného času v Domově seniorů Mistra Křišťana Prachatice jako přijatelné a dobré a nabízené volnočasové aktivity hodnotili jako dostatečné. Někteří uživatelé uvedli, že jim v domově seniorů chybí práce na zahradě, a proto bych navrhovala, aby bylo uživatelům umožněno pracovat v rámci jejich možností na zahradě domova. Dále bych doporučovala zaškolit speciální pracovníky, kteří by se v domově seniorů věnovali na plný úvazek pouze přípravě a realizaci volnočasových aktivit.
Chodská lidová píseň v mateřské škole
BENEŠOVÁ, Ludmila
Přínos a uplatnění lidové písně v mateřské škole. Teoretická část je věnována postavení hudebních aktivit v současném předškolním vzdělávání a rozvoji hudebnosti dítěte chodskou lidovou písní. Obsahem praktické části je ŠVP a ukázky TVP vycházející z chodské lidové písně a směřujíví k cílům současného předškolního vzdělávání.

Viz též: podobná jména autorů
21 BENEŠOVÁ, Lenka
27 BENEŠOVÁ, Lucie
4 BENEŠOVÁ, Ludmila
21 Benešová, Lenka
15 Benešová, Libuše
27 Benešová, Lucie
1 Benešová, Ludmila,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.