Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Artefiletika ve vzdělávání Romů
Šimáková, Martina ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Artefiletika ve vzdělávání Romů Cíle: Cílem práce je prostřednictvím artefiletiky podpořit zapojení mezipředmětových vztahů ve výuce romských žáků v 1. třídě ZŠ praktické. V rámci každodenního vzdělávacího procesu uplatňovat a aktivovat kulturní návyky sledované skupiny. Dalším cílem je vytvořit metodické listy, které usnadní pedagogům zapojení artefiletiky do výuky (nejen) romských žáků. Metody: V teoretické části diplomové práci je analyzována dostupná literatura o současné romské populaci v ČR. V empirické části diplomové práce je prezentována metodologie a výsledky evaluační studie s charakterem kvalitativního šetření. Výsledky: Z výsledků vyplynulo, že použití artefiletiky jako výchovně vzdělávacího prostředku je opodstatněné. Artefiletika nenásilnou a hravou formou zprostředkuje romským dětem zážitek a navazující osobní zkušenost. Výchovné působení pomocí artefiletiky umožňuje rozvíjet individualitu každého dítěte, směřovat je k uznání základních morálních a společenských norem a respektování druhých. Lze konstatovat, že artefiletika je účelným prostředkem k zapojení mezipředmětových vztahů do výuky. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, sociální vyloučení, artefiletika, arteterapie, mezipředmětové vztahy
ReiKi jako legální doping ve sportu
Faltus, Jiří ; Bednář, Miloš (vedoucí práce) ; Jebavá, Jana (oponent)
Název: ReiKi jako legální doping ve sportu Vymezení problému: V prostředí profesionálního sportu je výkon proměnná ovlivňující téměř vše. Mnoho sportovců se pod tlakem jeho maximalizace uchyluje k ilegálnímu dopingu. Je toto opravdu jediná cesta? V rámci zvyšování výkonnosti jsme se již dávno naučili trénovat složku fyzickou, mnohem později i složku psychickou. Není tedy logické, abychom stejnou pozornost věnovali i složce duchovní? Je možné, aby kupříkladu působení spirituální energie (ReiKi a podobné metody) mohlo ovlivnit sportovní výkon? Cíle: Prokázat či vyvrátit hypotézu o vlivu spirituálního přijímání energie na sportovní výkon a případně navrhnout konkrétní uplatnění tohoto faktoru ve sportovní praxi. Obecným cílem této práce je nabídnout sportovcům alternativní cestu, jak dosáhnout vyšších výkonů čistou cestou bez užívání zdraví škodlivých farmak. Metody: Práce byla řešena formou případových studií s využitím několika párů jednovaječných dvojčat. Základní myšlenka spočívala v zařazení vždy jednoho ze sourozenců do programu pravidelných terapií ReiKi. Dvojčata přitom vykonávala stejný sport, v němž byla sledována jejich výkonnost. K získání komplexnějšího pohledu byli do výzkumu zařazeni i běžní sportovci. Ti opakovaně před svým tréninkem absolvovali fingované či reálné ReiKi terapie,...
Mandala jako meditační prostředek při alternativní léčbě závislých
Gabrielová, Dagmar ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Mandala jako medita ní prost edek p i alternativní lé b závislých. Cíl práce: Cílem DP je zprost edkovat tvorbu mandal a zá itkovou terapii k navození harmonie osobnosti, nového sm ru, stylu ivota a nezvyklou alternativní metodou mo nost lé it závislé klientky. R zné formy terapie, které mají charakter kreativní terapie (nap . ergoterapie, arteterapie, muzikoterapie, biblioterapie, psychoterapie atd.), vytvá ejí prostor pro nalezení vlastní identity. Metoda: DP je zpracována studiem odborné literatury, re er emi, analýzou a syntézou zpracovaných my lenek, nedílnou sou ástí je také metoda kompilace, která cizeluje základní poznatky. Nejd le it j í metoda pou itá p i sestavení práce byla komparace a následn vytvo ený projekt zadané problematiky. Výsledky: Nalezení vhodných terapeutických mo ností p i alternativní lé b závislostí u klientek. Nov vytvo ený projekt poskytuje harmonogram pro lé bu závislostí a m e být aplikován v rámci denních stacioná nebo víkendových program . Klí ová slova: fenomén závislosti, alternativní terapie, arteterapie, tibetská mandala, osobnost eny
Péče o tělesný vzhled, zdraví a zdatnost u dospělé populace
Michal, Svatopluk ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Péče o tělesný vzhled, zdraví a zdatnost u dospělé populace. Title: Care of habitus, health and prowess of adult population. Cíle práce: Přinést poznatky o současné péči o tělesný vzhled, zdraví a zdatnost u dospělé populace, zjistit rozdíly mezi oběma pohlavími ve vnímání a přístupu k sobě samotnému. Stanovit důležitost pohybu na zdravotní stav v jakémkoliv věku. Poukázat na postupy a činnosti (nejen tělesné), které významně přispívají ke zdravému životnímu stylu a zdravému stárnutí. Pokusit se zjistit negativní chování, které přispívá k zdravotním potížím a komplikacím. Metoda: Pro výzkum bylo použito dotazníkové metody. Dotazník byl převzat z mezinárodního výzkumu sport, zdraví a tělesné sebepojetí v zemích střední a východní Evropy (Mrázek, Fialová, Bychovskaja, 1995). Dotazník pro tuto diplomovou práci obsahoval 134 otázek týkajících se osobních údajů, zdravotního stavu, činnosti vztahující se k tělu a fyzické aktivitě, tělu a vzhledu, sebepojetí a životní spokojenosti. Pro tuto práci byly použity pouze ty části dotazníku, které odpovídají zvolenému tématu. Výsledky: Výsledky poukazují na některé změny a chování jak mužů tak i žen v péči o tělesný vzhled, zdraví a zdatnost u dospělé populace, v důsledku nových tendencí moderní společnosti. Výsledky upozornily na některé aspekty rizikového...
Umělecká výchova jako součást prevence drogové závislosti u dětí MŠ
Vohradská, Dana ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název práce: Umělecká výchova jako součást prevence drogové závislosti u dětí v mateřské škole Cíle práce: Cílem diplomové práce je zhodnotit míru důležitosti výchovy dětí předškolního věku prostřednictvím uměleckých aktivit. Touto formou lze předcházet drogové závislosti. Připravit a realizovat krátký projekt na téma - Pohádkou a hrou proti drogové závislosti. Výstupem je metodický list pro učitelky v mateřských školách. Metoda: Studium odborné literatury, literární rešerše, kompilace, analýza, konzultace v centru primární prevence Filia, vypracování projektu primární prevence, jeho realizace, zhodnocení a příprava metodického materiálu pro učitelky v mateřských školách. Výsledky: S prevencí drogové závislosti je nutné začít již u dětí v předškolním věku. Umělecké výchovy, jako jsou výtvarná, literární, dramatická, hudební a taneční, tvoří hlavní osu primární prevence. Hodnotícím měřítkem je pozornost, míra soustředěnosti, reakce dětí a jejich artefakty. Klíčová slova: Droga, předškolní věk a jeho specifika, hry a rituály v mateřské škole, soubor uměleckých výchov, primární prevence.
Arteterapie a ADHD
Majerová, Anna ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název Arteterapie u dětí s ADHD Cíle práce: Podat ucelený přehled o problematice ADHD a vlivu arteterapii na děti. Na základě teoretických a praktických poznatků navrhnout a v praxi ověřit nové arteterapeutické aktivity pro děti s ADHD. Kasuistika pěti dětí a možnosti ovlivnění chování a zlepšení pozornosti za pomocí arteterapie. Zaměřit se na způsob jak předcházet špatným vzorcům chování a jak rozvíjet ty správné. Metoda: Výzkumný soubor byl tvořen pěti dětmi s ADHD ze ZŠ Integrál pro žáky s poruchami učení. Přímé a strukturované pozorování této skupiny dětí ve věku 12-14let při tematicky zaměřených hodinách arteterapie. Rozborjednotlivých arteterapeutických hodin. Analýza kresby. Výsledky: Práce prokázala pozitivní vliv na děti s ADHD. Námět a náplň arteterapeutických sezení byly faktorem, který zjevně ovlivnil chování dětí. Nemalý vliv měla i osobnost terapeuta a jeho individuální vztah k jednotlivým dětem. U pozorovaných dětí došlo ke zlepšení v chování a v sebeakceptaci. Po pěti měsících terapie byl zaznamenán pozitivní posun v sociální komunikaci dětí mezi sebou a u většiny z nich současně došlo k celkovému zklidnění a k zlepšení soustředění. Všechny arteterapeutické techniky dokázaly stimulovatjemnou motoriku u pozorované skupiny dětí. Klíčová slova: ADHD, ADHD/ADD, hyperaktivita,...
Možnosti a využití arteterapie v hospicové péči
Langová, Soňa ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název práce: Možnosti a využití arteterapie v hospicové péči Cíl práce: Ověřit a popsat využití arteterapie a průběh arteterapeutických setkání v hospicové péči a její přínos pro jednotlivé účastníky. Metoda práce: K výzkumu arteterapeutických setkání v Hospici sv. Jana Nepomuka Neumanna bylo použito etnografického přístupu, konkrétně mikroetnografie. Jako metoda získávání dat bylo uplatněno zúčastněné pozorování a neformální rozhovor. Získaná data byla zapisována a tříděna podle vytvořeného kategoriálního systému. Výsledky: Bylo zjištěno, že účastníci arteterapeutických setkání v hospici nejsou pouze klienti, ale také je doprovázející rodinní příslušníci a návštěvy, dobrovolníci i personál hospice. Účastníci se do nabízených činností nezapojují pouze aktivně, jejich účast může být i pasivní. Vždy však přináší určité tvůrčí nebo prožitkové hodnoty. Zvolené výtvarné techniky preferují rychlý technický postup, který se snaží respektovat aktuální zdravotní stav a touhu spatřit finální výrobek. Klienti volí jak individuální tak skupinovou formu arteterapie. Tvorba se pro ně stává odpočinkem od nemoci a naplněním. Klíčová slova: smrt, umírání, paliativní péče, mezní situace, logoterapie
Umění jako forma komunikace u dětí s více vadami
Vacková, Kateřina ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Umění jako forma komunikace u dětí s více vadami (návrh koncepce nového pedagogického předmětu využívajícího uměleckou tvořivost) Cíle práce: Uvést do problematiky postižení více vadami a prezentovat využití uměleckých prostředků, zejména pak hudebních, jako jednu z možností edukace a rozvoje komunikačních dovedností u takto postižených žáků. Metoda: Na základě rešerše dostupné literatury, kompilace a analýzy získaných poznatků, byly pro vlastní kreativní tvorbu navrženy aplikace, umožňující rozvoj komunikačních dovedností žáků s kombinovaným postižením. V diplomové práci bylo použito metody dlouhodobého pozorování 42 žáků Základní školy speciální a Základní školy praktické, Starostrašnická, Praha 1O. Výsledky: Tato diplomová práce ve své praktické části zpracovává výsledky získané pozorováním výše uvedené skupiny žáků. Na základě vyhodnocení těchto výsledků bude dále navržena a uvedena do praxe nová koncepce umělecké tvorby, ve speciálně pedagogickém předmětu Umělecká dílna, pro Základní školu speciální a Základní školu praktickou, Starostrašnická, Praha 10. Kliěová slova: Umění, kreativita, pohybová výchova, hudební výchova, komunikace, prožitek, rituál, kombinované vady, individuální přístup ve výchově.
Estetické cítění člověka s mentální retardací
Slováčková, Taťána ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Estetické cítění člověka s mentální retardací Aesthetic feeling of a mentally handicapped person Cíle práce: Cílem této práce bylo zabývat se specifiky a vlivy působícími na estetické cítění člověka s mentální retardací, prozkoumat a popsat estetické cítění pěti lidí se středně těžkou mentální retardací, vyhledat a charakterizovat jeho výrazné rysy. Metoda: Při zkoumání estetického cítění člověka s mentální retardací jsem vycházela z teoretických východisek, případové studie spojené se specifickým programem pro zkoumání estetického cítění pěti lidí se středně těžkou mentální retardací a z vlastních zkušeností. Výsledky: Výsledky šetření byly velmi různorodé a hypotézy se potvrdily jen částečně. Z toho vyvozuji závěr, že mentální retardace nemá přímý vliv na estetické cítění a i u lidí s postižením je otázkou výrazně individuální. Klíčová slova: Mentální retardace, kreativita. arteterapie, estetika, kýč

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 BEDNÁŘ, Marek
17 Bednár, Michal
2 Bednář, Marcel
9 Bednář, Marek
33 Bednář, Martin
17 Bednář, Michal
2 Bednář, Milan
48 Bednář, Miloslav
3 Bednář, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.