Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztahová vazba u osob s poruchami vyvolanými užíváním alkoholu
Bártová, Miroslava ; Vondráčková, Petra (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
(teze) Východiska: Tato diplomová práce je zaměřená na výzkum vztahové vazby u osob se škodlivým užíváním nebo závislostí na alkoholu. Všichni dotázaní respondenti měli diagnózu F 10.2 - poruchy způsobené syndromem závislosti na alkoholu. Cíle: Cílem mé práce je popsat vztahovou vazbu u osob se škodlivým užíváním nebo závislostí na alkoholu. Metody: V praktické části diplomové práce byl proveden kvantitativní výzkum. Podkladem pro provedený výzkum jsem zvolila metodu sběru pomocí těchto dotazníků, Anamnestický dotazník a dotazník ECR-RS neboli Experience in Close Relationships. Výsledky: Závěrem práce byla shromážděná data zpracována do tabulek. Z takto provedeného výzkumu je patrná souvislost mezi škodlivým užíváním či závislostí na alkoholu a typem vztahové vazby. U osob se škodlivým užíváním nebo závislostí na alkoholu převládal vyhýbavý typ vztahové vazby. U zkoumaného vzorku osob docházelo k častějšímu výskytu úzkostně vyhýbavé a vyhýbavé vztahové vazby. Závěry: Na základě výsledků popsaného výzkumu lze konstatovat, že existuje spojitost mezi typem vztahové vazby a závislostním chováním u osob se škodlivým užíváním nebo závislostí na alkoholu. Klíčová slova: vztahová vazba - alkohol - abúzus - závislostní chování
Využití dramatických technik k rozvoji sociolingvistické kompetence/Developing Sociolinguistic Competence through Drama Techniques
BÁRTOVÁ, Miroslava
Hlavním cílem diplomové práce je snaha poukázat na možnosti využití dramatické výchovy v hodinách anglického jazyka se zaměřením na rozvoj sociolingvistické kompetence. Diplomová práce sestává ze dvou částí ? teoretické a praktické. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola pojednává o sociolingvistické kompetenci a jejím pojetí ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky a v RVP, druhá kapitola je věnována dramatické výchově a jejím metodám a technikám a třetí kapitola krátce pojednává o výuce cizího jazyka ve zmíněných kurikulárních dokumentech. Praktickou část práce tvoří příprava na tři vyučovací hodiny, které jsou zaměřeny především na rozvoj sociolingvistické kompetence žáků na 2. stupni ZŠ a rovněž obsahuje reflexi průběhu vyučování. Praktická část se opírá o poznatky z teorie a může být inspirací či návodem pro učitele, kteří mají zájem u svých žáků rozvíjet nejenom komunikativní, ale i sociální a personální kompetenci.

Viz též: podobná jména autorů
1 BÁRTOVÁ, Marcela
10 BÁRTOVÁ, Marie
5 BÁRTOVÁ, Markéta
2 BÁRTOVÁ, Martina
5 BÁRTOVÁ, Michaela
2 BÁRTOVÁ, Miroslava
4 BÁRTOVÁ, Monika
2 Bártová, Magdalena
2 Bártová, Magdaléna
10 Bártová, Marie
5 Bártová, Markéta
5 Bártová, Michaela
4 Bártová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.