Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43,335 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žák z homoparentální rodiny
KOŘENSKÁ, Anna
Tématem mé diplomové práce je: "Žák z homoparentální rodiny", jejíž teoretická část je věnována možnostem vzniku homoparentální rodiny, právním aspektům v České republice a zbytku Evropy, jak se taková rodina liší od tradiční a jak na její složení nahlíží společnost. Také vnáší pohled na vývoj identity dítěte v rodině tvořené dvěma matkami nebo dvěma otci a jak je možné nahradit mužské a ženské vzory. V teoretické části nalezneme i studie zbývající se homoparentalitou a postoje odborníků k výchově dětí stejnopohlavním párem. V neposlední řadě je zaměřená na časté výhrady společnosti, homofobii a na mediální vliv přispívající k vytváření názorů na toto téma. Praktická část se skládá ze tří částí, rozhovoru s paní docentkou Pavlínou Janošovou, pedagogickou psycholožkou zaměřující se mimo jiné na téma homosexuality a genderové identity dětí. Velký prostor je věnován rozhovorům s lesbickým párem a jejich dvěma dcerami školního věku a ve třetí části navrhuji možnosti, jak téma homoparentálních rodin otevírat ve školním prostředí, přičemž prostředníkem jsou dětské knihy či jiný podnětový materiál.
Projevy radosti z učení při práci s pedagogikou Franze Ketta ve skupině dětí MŠ
VALENTOVÁ, Terezie
Bakalářská práce se zaměřuje na přítomnost projevů radosti z učení dětí během řízené činnosti i při běžném režimu dne v konkrétní skupině dětí MŠ a na její souvislost s postupy a přístupy přítomného pedagoga vyškoleného v konceptu pedagogiky Franze Ketta. Teoretická část bakalářské práce je věnována důležitosti pozitivních pocitů z učení jako příspěvku k resilienci a dlouhodobé schopnosti se vzdělávat a základní charakteristice pedagogiky Franze Ketta, která téma radosti z učení výrazně tematizuje. Praktická část práce se zaměřuje s tímto cílem na pozorování skupiny dětí v průběhu dne a na sledování projevů radosti v rámci interakcí mezi dětmi i mezi dětmi a přítomným pedagogem. Po ukončení veškerých činností byl s pedagožkami proveden reflexivní dialog, který je s ohledem na výše uvedené cíle v této části také evaluací.
Kurz přežití v přírodě pro děti mateřské školy
DUBOVSKÁ, Jana
Bakalářská práce prezentuje vývoj a realizaci kurzu přežití pro děti mateřské školy, s důrazem na význam kontaktu s přírodou pro rozvoj dětské psychiky a fyzické zdatnosti. Práce zdůrazňuje, jak může přímý kontakt s přírodním prostředím přispět k budování dětské odolnosti, resilience a sebevědomí. Teoretická část se zaměřuje na psychologické a pedagogické aspekty vztahu člověka a přírody, zatímco praktická část popisuje konkrétní činnosti a metody použité v kurzu přežití. Autorka zdůrazňuje význam praktického vzdělávání v přírodě pro celkový rozvoj dítěte a představuje soubor aktivit zaměřených na naučení dětí základním principům přežití v přírodě. Závěrem práce je evaluace kurzu a diskuse o jeho přínosech pro účastníky a možnostech jeho integrace do vzdělávacích programů mateřských škol.
Hra jako základ v předškolním vzdělávání
DVOŘÁKOVÁ, Erika
Bakalářská práce je věnována významu her v procesu předškolního vzdělávání. Ukazuje na možnost dětí spolupodílet se při jejich výběru a vymýšlení. V první části práce jsou zkoumány charakteristické znaky a druhy her. Dále je v práci zmíněna historie hry a její pohled v různých teoriích. Práce zkoumá, jak se hra mění a vyvíjí v průběhu života dítěte, a jaká je její role v mateřské škole. Důraz je kladen na motivaci dětí ke hře a jejich potřeby a zájmy. V praktické části se věnuji tvorbě nové řízené činnosti (nové hry), na základě pozorování a spoluúčasti dětí. Popisuji zde celkový průběh vytváření her. Seznámení s tématem, samotnou tvorbu až po realizaci a následnou reflexi. Za pomoci dětí jsou následně hry obměněny a opět reflektovány.
Příroda v knihách pro předškolní děti
KURANOVÁ, Stanislava
Cílem bakalářské práce je zmapovat knihy ze současné tvorby pro děti zaměřené na rozvíjení pozitivního vztahu k přírodě a vytvořit, realizovat a evaluovat tematický celek z práce s knihou. Teoretická část se věnuje současné literatuře pro děti se zaměřením na knihy s přírodní tematikou. Také se zabývá definicí environmentální výchovy a předčtenářské gramotnosti. Je zde zmíněna práce s předčtenářskými strategiemi. Součástí teoretické části bakalářské práce je představení 15 knih vhodných pro práci s předškolními dětmi v oblasti environmentální výchovy.
Zpracování teorie a didaktiky fotbalu a metodiky jeho nácviku na základních školách formou výukového DVD
SYROVÁTKA, Tomáš
Diplomová práce je teoreticko-didaktické povahy a zabývá se celistvým rozborem základního fotbalového vybavení, herní techniky a vytvořením metodiky vybraných prvků herních činností jednotlivce formou výukového DVD videa pro základní školy. Cílem práce bylo přiblížit fotbal nejen psanou formou, ale i pomocí výukového videa. Analytická část práce obsahuje nástin fotbalové historie, základní pravidla fotbalu a jeho didaktiku. Dále se v práci zabýváme rozborem současného fotbalového vybavení a techniky fotbalu. V závěru této části práce se zabýváme metodikou vybraných prvků herních činností jednotlivce. Jejich správná technika a metodika nácviku je následně popsána v syntetické části. Stěžejním bodem práce je výukové DVD video, které provede začátečníky základy tohoto sportu a připraví je na zvládnutí základních herních činností jednotlivce. Video obsahuje rozbor fotbalového vybavení, techniky základních fotbalových prvků a metodiky jejich nácviku. Výsledná práce může být v budoucnu využita učiteli na základních školách nebo trenéry v tréninkové jednotce.
Využití reprezentace čísel do 100 tabulkou (v matematice na prvním stupni základní školy)
TALÍŘOVÁ, Magdaléna
Tato diplomová práce se zaměřuje na využití stovkové tabulky jako prostředku didaktické pomůcky na prvním stupni základní školy. Teoretická část se zabývá pojmem porozumění v matematice, stovkovou tabulkou, analýzou učebnic a pracovních sešitů pro první stupeň základní školy z nakladatelství Fraus, Alter, Prodos, SPN a Taktik. V závěru teoretické části se dotýká využití stovkové tabulky pro podporu procesuálního a konceptuálního porozumění. Praktickou část tvoří sbírka aktivit se stovkovou tabulkou a popis realizace vybraných aktivit ve dvou vyučovacích hodinách ve čtvrtém ročníku základní školy v roce 2024. Ve sbírce je u každé aktivity uveden zdroj, očekávané výstupy dle RVP ZV 2023, cíl, matematický koncept, pomůcky, popis činnosti a u některých aktivit i možné obměny.
Možnosti a podoby spolupráce rané péče s mateřskou školou
TOUSECKÁ, Tamara
Bakalářská práce pojednává o možnostech a podobách spolupráce rané péče s mateřskou školou očima případové studie. Studie se zaměřuje na spolupráci v rámci mezioborového týmu při předškolním vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami. Tento multidisciplinární tým se skládá z odborníků z oboru školství a sociální péče. Neopomenuta nebyla ani rodina, která je neodmyslitelnou součástí multidisciplinárního týmu při výchovně vzdělávacím procesu dítěte. Na základě výsledků výzkumného šetření je práce obohacena o aktuálnost v rámci spolupráce rané péče se speciálním pedagogickým centrem.
Rozvíjení funkční gramotnosti v rámci vzdělávacího oboru Dějepis z pohledu vyučujících
ŠOLC, Matěj
Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj funkční gramotnosti a na její využití při výuce v rámci vzdělávacího oboru Dějepis na druhém stupni základní školy. Cílem je seznámit se s teoretickými specifiky funkční gramotnosti a možnostmi jejího praktického rozvoje v průběhu výuky vybraného oboru za využití interaktivních a autentických vzdělávacích metod podporujících zvýšení její úrovně u žáků. V dějepise je funkční gramotnost spojována s dovedností kriticky analyzovat a vyhodnocovat historické události s důrazem na jejich příčiny, následky a kontext. V praktické části páce je popsán kvalitativní výzkum, který za využití metody polostrukturovaného rozhovoru s učiteli základních škol bylo zjištěno, že pohled participantů na rozvíjení a uplatňování funkční gramotnosti v rámci jejich výuky dějepisu, poměrně jednotný. Učitelé význam funkční gramotnosti v oblasti dějepisu vyzdvihují jako velice významný a každý se snaží v určité míře přizpůsobovat a vést svou výuku pro její nejefektivnější rozvoj.
Rick Riordan and Dante Alighieri: Mythological Encounters in Contemporary and Renaissance Literature
BOUDA, Jaroslav
Tato diplomová práce se bude zabývat mytologickými prvky v dílech Ricka Riordana a Danta Alighieriho, se zvláštním zřetelem na mytologickou tradici řeckého náboženství. V teoretické části bude podrobně představen výběr bohů, monster a hrdinů, jak jsou popisováni v klasické mytologii. Samostatná kapitola se bude věnovat životu a dílu Ricka Riordana a Danta Alighieriho. V praktické části budou analyzovány konkrétní příklady využití mytologie ve zkoumaných textech. Závěrečná kapitola bude zahrnovat komparativní analýzu mytologických setkání v dílech obou autorů. Mytologická setkání odkazují na postavy, se kterými se Percy Jackson a Poutník Dante setkají během svých cest.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43,335 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.