Název:
Využití reprezentace čísel do 100 tabulkou (v matematice na prvním stupni základní školy)
Překlad názvu:
Use of table representation of numbers up to 100 in mathematics in primary school level
Autoři:
TALÍŘOVÁ, Magdaléna Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zaměřuje na využití stovkové tabulky jako prostředku didaktické pomůcky na prvním stupni základní školy. Teoretická část se zabývá pojmem porozumění v matematice, stovkovou tabulkou, analýzou učebnic a pracovních sešitů pro první stupeň základní školy z nakladatelství Fraus, Alter, Prodos, SPN a Taktik. V závěru teoretické části se dotýká využití stovkové tabulky pro podporu procesuálního a konceptuálního porozumění. Praktickou část tvoří sbírka aktivit se stovkovou tabulkou a popis realizace vybraných aktivit ve dvou vyučovacích hodinách ve čtvrtém ročníku základní školy v roce 2024. Ve sbírce je u každé aktivity uveden zdroj, očekávané výstupy dle RVP ZV 2023, cíl, matematický koncept, pomůcky, popis činnosti a u některých aktivit i možné obměny. This thesis focuses on the use of the hundreds chart as a didactic tool in the first stage of primary school. The theoretical part deals with the concept of understanding in mathematics, the hundreds table, analysis of textbooks and workbooks for the first stage of primary school from the publishing houses Fraus, Alter, Prodos, SPN and Taktik. At the end of the theoretical part, it addresses the use of the hundreds table for supporting procedural and conceptual understanding. The practical part consists of a collection of activities with the hundreds table and a description of the implementation of selected activities in two lessons in the fourth grade of primary school in 2024. In the collection, each activity involves the source, the expected outcomes according to the RVP ZV 2023, the objective, the mathematical concept, the tools, a description of the activity and, for some activities, possible variations.
Klíčová slova:
porozumění v matematice; první stupeň základní školy; sbírka aktivit; stovková tabulka; výstupy RVP ZV 2023; collection of activities; first stage of primary school; hundred table; mathematical understanding; RVP ZV 2023 outcome Citace: TALÍŘOVÁ, Magdaléna. Využití reprezentace čísel do 100 tabulkou (v matematice na prvním stupni základní školy). České Budějovice, 2024. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/70324