Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza grafických editorů
Bláha, Antonín ; Lustig, Stanislav (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
NÁZEV: Analýza grafických editorů ABSTRAKT: Předmětem diplomové práce je porovnání a zhodnocení zejména bezplatných rastrových a vektorových editorů a prohlížečů (správců fotografií), které by mohly najít uplatnění v prostředí základních i středních škol. V úvodní části jsou stručně nastíněny konkrétní možnosti využití grafických aplikací ve školách. Následuje samotná analýza jednotlivých typů programů, která se zaměřuje hlavně na porovnání funkčních možností programů, jejich hardwarovou náročnost a jednoduchost použití. Porovnání by měla poskytnout dostatek informací k vybrání toho správného softwaru nejen pracovníkům škol. Důležitou oblastí práce je výzkumná část a její tři dotazníková šetření. Jejich výsledky ukazují reálné využití grafického softwaru u vzorku respondentů z celé České republiky. KLÍČOVÁ SLOVA: Počítačová grafika, grafické editory, analýza, dotazníkové šetření TITLE: Analysis of graphics editors ABSTRACT: The aim of the diploma work is to compare and evaluate mainly free raster and vector editors and viewers (photo file managers) which could be used at the environment of primary and secondary schools. In the opening part of the work there are briefly mentioned real possibilities of using graphics applications at schools. Separate analyses of all programmes are described in following...
Automatické opravy v prostředí MS Office Word a jejich vliv na gramatiku mládeže
Král, Jaroslav ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Ve své teoretické části se tato bakalářská práce zabývá představením základních principů fungování prostředků kontroly pravopisu a gramatiky v textových procesorech. Dále je krátce zmíněna historie textových procesorů a také základy lingvistiky nutné k pochopení fungování principů oprav textu. V praktické části bakalářské práce je prováděn vlastní výzkum. Jeho cílem je zjistit, zda existuje vazba mezi využitím prostředků automatických oprav a oprav pravopisu a gramatiky v prostředí textového procesoru Microsoft Office Word 2007 a úrovní gramatického projevu mládeže. Dalším cílem je zhodnocení rozložení chyb v rukou psaném textu z hlediska jejich rozdělení na chyby rozpoznávané procesorem MS Office Word 2007 a chyby tímto procesorem nerozpoznávané. Pro získání dat nutných k vyhodnocení výzkumu je použito dotazníku a dále diktátu, který je psán ve dvou shodných verzích nejprve v ruce a poté pomocí Microsoft Office Word 2007. Vyhodnocení výzkumu přináší některé zajímavé výsledky, nicméně hypotézy výzkumu nejsou potvrzeny.
Digitální učební objekty
Bečvář, Pavel ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Tocháček, Daniel (oponent)
Práce se v úvodu zabývá problematikou digitálních výukových objektů obecně, poté se zaměřuje na objekty typu hra. Stručně shrnuje jejich výhody a nevýhody. Hlavním cílem praktické části práce je vytvoření vlastní výukové hry se zaměřením na "algoritmy" a jejich testování ve výuce. Na závěr jsou vyhodnoceny výsledky testování z hlediska obsažené učební látky a z hlediska zájmu žáků.
Negativa vstupu ICT do výchovy a vzdělávání
Kučera, Martin ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou negativních vlivů informačních a komunikačních technologií souvisejících s výchovou a vzděláváním. Prezentovány jsou negativní dopady v oblasti zdravotní a sociální, které se vyznačují častým výskytem nebo závažností. Důraz je v práci kladen na kognitivní funkce, především soustředění a paměť. Podrobně jsou zkoumány negativní efekty, které mohou mít za následek zhoršení schopnosti učení žáků. Jsou identifikovány možné situace použití a aspekty ICT, které mají tato negativní působení. Téma je rozvíjeno o možná opatření, která lze využít k prevenci, zmírnění nebo odstranění některých z těchto vlivů. Pomocí empirické části jsou ověřeny některé prezentované negativní dopady informačních a komunikačních technologií související převážně se školní efektivitou žáků a jsou určeny další možnosti k redukci těchto dopadů.
Soubor didaktických materiálů pro podporu výuky matematiky
Hanzal, Petr ; Battistová, Eva (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a vytvořit soubor řešených příkladů z matematiky na téma kvadratické rovnice, rovnice s absolutní hodnotou a s neznámou pod odmocninou. Je určen pro studenty 5. ročníků osmiletého studia na gymnáziu a 1. ročníků čtyřletého studia na gymnáziu a SŠ. Pomocí řešených příkladů umožňuje studentům hlouběji se seznámit s použitím metod pro řešení daných typů rovnic.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Štípek, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.