Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 225 záznamů.  začátekpředchozí216 - 225  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Moderní turbovrtulové motory pro letouny do vzletové hmotnosti 5700kg
Košař, Miroslav ; Nastálek, Ondřej (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje databázi dostupných turbovrtulových motorů s výkonem do 2000 kW pro letadla se vzletovou hmotností do 5700 kg. Stručně jsou zde uvedeny základní informace k turbovrtulovým motorům. Hlavní část obsahuje přehled vybraných motorů a jejich vzájemné porovnání v podobě tabulek i grafů. Na závěr jsou stručně zmíněny odhady do budoucna.
Vývojové trendy leteckých lopatkových motorů
Fiala, Luboš ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Hlavním záměrem této bakalářské práce je shrnout aktuální vývoj probíhající v oblasti lopatkových civilních motorů. Tento vývoj je směřován ke snížení spotřeby paliva a zvýšení termické a propulzní účinnosti. Popsané principy vychází především z výzkumných programů ACARE, Vision 2020 a VITAL. Projekty jsou rozpracovány a některé jsou již ve stádiu letových zkoušek.
Zkoušení leteckých proudových motorů
Trusík, Vojtěch ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou základních části. První část práce se zabývá popisem leteckých úřadů a agentur, činností proudového motoru, zkušebním zařízením a popisem zkoušek. Druhá část je věnována aplikací zkoušek dle předpisu CS-E na proudový motor TJ-100 C.
Vliv tvaru Země a atmosféry na činnost leteckých navigačních zařízení
Korbel, Martin ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat a popsat vlivy a důsledky tvaru Země a její atmosféry na provoz pozemních i palubních radiotechnických zařízení, používaných v letectví. Práce obsahuje popis těchto vlivů působících na celé spektrum elektromagnetického vlnění užívaného v letecké komunikaci, navigaci a sledování letového provozu. Objasňuje také konkrétní formy vlivů tvaru Země a její atmosféry na jednotlivá zařízení, která se nejběžněji vyskytují civilní letecké radionavigaci.
Letecké motory pro letouny do 2000 kg
Loutocký, Jiří ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce byla vytvořena jako databáze certifikovaných leteckých motorů pro letouny o váze 450 - 2000 kg. Je rozdělena do několika částí zabývajících se různým pojetím zpracování. V první části jsou uvedeni přední světoví výrobci a popis jimi vyráběných motorů. Druhá část grafickou formou rozděluje všechny nalezené motory vybraných výrobců podle způsobu dopravy paliva do spalovacího prostoru a plnicího tlaku. Třetí část porovnává motory řádově stejného výkonu (kategorie 100, 200 a 300 koňských sil). A to jak formou tabulky, tak graficky. Poslední úsek je věnován výběru nejvhodnějšího motoru podle zvoleného kritéria. Tím byl řádový výkon dle rozdělení v třetí části.
Letecké pohonné jednotky
Koutník, Tomáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje přehled v současné době nejběžněji používaných pohonných jednotek letadel. Stručně vysvětluje jejich účel a princip činnosti. Uvádí také nejpodstatnější vlivy na jejich práci a v závislosti na nich i oblasti vhodného použití jejich jednotlivých kategorií. Nejobsáhlejší část práce je věnována popisu hlavních částí pohonných jednotek a jejich funkce. V závěru jsou v krátkosti naznačeny některé možné směry jejich vývoje.
Operational Procedures at Flight Failures of Aircraft Systems
Munk, Tomáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
The aim of the bachelor´s thesis is to find out and describe flight crew operations in non-normal procedures when an aircraft systems failure occurs. Thesis consists of few sections about air traffic safety, general procedures and solving of particular failures. Emergency procedures for Boeing B737 NG are presented as an example.
Letecké pístové motory - současný stav a perspektivy vývoje.
Mackovík, Matěj ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem aktuálních certifikovaných leteckých motorů, posouzením různých parametrů motorů jako jsou výkon, hmotnost, konstrukční uspořádání, chlazení a stanovení potenciálních výhod a nevýhod vybraných motorů. Součástí práce je odhad budoucího vývoje.
Zhodnocení výroby ultralehkých letadel v České republice
Zvolánek, Jiří ; Ptáček, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce rozebírá postavení českých výrobců ultralehkých letadel na zahraničním trhu a hodnotí jejich výrobu. Popisuje historii a vznik ultralehkého letectví v České republice a také zrod Letecké amatérské asociace, která ultralehké letouny spravuje. V práci jsou uvedeny definice lehkých letadel jak u nás, tak v USA a v Evropě, dále obsahuje katalog ultralehkých letadel z nabídky českých výrobců. Jsou zde uvedeny příklady vývoje největších českých výrobců ultralehkých letadel a také jejich srovnání se zahraniční konkurencí na americkém trhu lehkých sportovních letadel LSA.
Přehled technických aspektů vývoje leteckých proudových motorů
Doseděl, Filip ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce přehledně zpracovává technické aspekty vývoje proudových motorů. Zabývá se jejich historickým vývojem, dále obsahuje přehled jednotlivých koncepcí motorů. Rozebírá současné motory použivané v civilním letectví a stručně nastiňuje jejich možný vývoj.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 225 záznamů.   začátekpředchozí216 - 225  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šplíchal, Marek
11 Šplíchal, Martin
1 Šplíchal, Matěj
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.