Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika mzdových nákladů a benefitů
Pláničková, Hana ; Šišková, Jitka (vedoucí práce) ; Vostrovská, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mzdových nákladů a benefitů, hlavně jejich daňové uznatelnosti, týkající se zaměstnanců i zaměstnavatelů. V první části je vysvětlena řada základních pojmů ve mzdové problematice, výpočet hrubé a čisté mzdy, zákonné srážky, daň z příjmů a následně účtování těchto položek. Zaměstnanecké benefity jsou rozčleněny dle daňové uznatelnosti a popsána jejich problematičnost. Praktická část je zaměřena na společnost, kde jsou analyzovány jednotlivé zaměstnanecké benefity, poznatky o zaměstnancích a hospodářský výsledek společnosti za určitá období. Na základě dotazníkového šetření je zohledněna spokojenost zaměstnanců s dosavadními benefity. Dle dotazníkového šetření je zjištěno, jaké nové benefity by si zaměstnanci přáli pobírat. Je zde navržen postup založení nových benefitů pro zaměstnance.
Problematika mzdových nákladů a benefitů
Pecháčková, Hana ; Šišková, Jitka (vedoucí práce) ; Lörinczová, Enikö (oponent)
V teoretické části se bakalářská práce zabývá pracovně-právním vztahem mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Práce zkoumá především proces odměňování a poskytování různých druhů zaměstnaneckých výhod nad rámec jejich nároků stanovených právními předpisy. Práce charakterizuje jednotlivé položky mzdových nákladů v organizacích a dále je zaměřena na deskripci a analýzu zaměstnaneckých benefitů z pohledu odvodové výhodnosti pro zaměstnance a daňové uznatelnosti pro zaměstnavatele. Praktická část vychází z dotazníkového šetření. Vyhodnocuje druhy benefitů, které zaměstnavatelé v České republice poskytují a do jaké míry jsou s těmito výhodami zaměstnanci spokojeni. Na základě výsledků je navržena optimální struktura benefitů. Druhá část vlastní práce se zabývá výpočtem mzdy fiktivního zaměstnance. Sleduje, jaké jsou dopady v případě navýšení hrubé mzdy oproti poskytnutí nepeněžních plnění ke stávající mzdě.
Problematika mzdových nákladů a benefitů
Kolínová, Veronika ; Šišková, Jitka (vedoucí práce) ; Lörinczová, Enikö (oponent)
Tato bakalářská práce se zaobírá problematikou mzdových nákladů a benefitů. Je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část z počátku vysvětluje pracovně právní vztahy, tedy vznik a zánik pracovního poměru, dohody o provedení práce a o pracovní činnosti. Dále se věnuje mzdám, kde jsou popsány formy mezd, neboli mzda časová, úkolová a podílová, vysvětlen je zde i pojem hrubá mzda a její pohyblivé a pevné části. Součástí tohoto tématu je také zdravotní pojištění, pojistné na sociální zabezpečení a daň z příjmu fyzických osob. Zobrazuje také výpočet částky k výplatě a zaúčtování nejčastějších operací souvisejících se mzdovými náklady. Část teoretickou zakončují zaměstnanecké výhody neboli benefity s jejich členěním. Praktická část je aplikovaná na firmě T.P.C.A, kde jsou představeny nabízené zaměstnanecké benefity zejména služby zaměstnancům, finanční odměňování a v neposlední řadě volnočasové aktivity. Na základě dotazníkového šetření bylo zjištěno o jaké benefity je mezi zaměstnanci největší zájem. Zjištěny byly také benefity, které jsou mezi zaměstnanci nejvíce žádané a tudíž i nejvíce motivující. Pomocí těchto výsledků je navrhnuto optimální řešení pro zaměstnavatele, a to návrhem pro zlepšení podmínek benefitů a dále návrhem nových benefitů dle zaměstnanců.
Problematika přechodu daňové evidence na vedení účetnictví
Kocábová, Irena ; Šišková, Jitka (vedoucí práce) ; Ulrich, Milan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice spojené s přechodem z daňové evidence na vedení účetnictví. V teoretické části práce je stručně charakterizována daňová evidence a účetnictví. Jsou zde vymezeny základní rozdíly těchto způsobů vedení evidence. Dále je rozebrán samotný přechod z daňové evidence na vedení účetnictví, a to jak z účetního, tak daňového hlediska. Popsány zde jsou i jednotlivé druhy přechodu a jejich důvody. Ve vlastní části práce jsou na modelovém příkladu znázorněny jednotlivé kroky přechodu, následně je vyčíslen daňový dopad a sepsán návrh na jeho optimalizaci.
Problematika mzdových nákladů a benefitů
Jičínská, Michaela ; Šišková, Jitka (vedoucí práce) ; Vostrovská, Hana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku mzdových nákladů a benefitů. V literární části práce jsou charakterizovány a vymezeny základní pojmy, které souvisejí s odměňováním zaměstnanců a zaměstnaneckými benefity. V této části práce nalezneme postup výpočtů čisté mzdy, její srážky a splatnost. Rovněž také obsahuje rozdělení zaměstnaneckých benefitů. Vlastní práce se zabývá výpočtem čisté mzdy u fiktivních zaměstnanců, kteří čerpají různé formy zaměstnaneckých benefitů. Je zde sledován vliv zaměstnaneckých benefitů, které jsou daňově zvýhodněné. Druhá část práce vychází z dotazníkového průzkumu, který sleduje jaké zaměstnanecké benefity jsou nabízeny a které jsou zaměstnanci preferovány.
Problematika mzdových nákladů a benefitů
Gremmelová, Pavla ; Šišková, Jitka (vedoucí práce) ; Vostrovská, Hana (oponent)
Teoretická část práce je zaměřena na rešeršní zpracování z odborné literatury. První část nejdříve vymezuje základní pojmy, které s daným tématem souvisí. Problematice odměňování zaměstnanců, se kterými souvisí odvody státním organizacím, a to finančnímu úřadu, sociálním a zdravotním pojišťovnám. Dále postup výpočtu čisté mzdy a následné zaúčtování. Druhá část se věnuje oblasti benefitů, jejímu druhovému členění, financování, daňové výnosnosti a následné zaúčtování vybraného druhu benefitu, a to stravenek. V praktické části je vymezena charakteristika společnosti, zaměstnanců a mzdového systému ve společnosti. Základem je dotazníkové šetření týkající se spokojenosti se systémem benefitů, které bylo provedeno se zaměstnanci dané firmy a následný modelový výpočet, na kterém je dle získaných informací navrženo optimální řešení struktury benefitů ve firmě.
Problematika mzdových nákladů a benefitů
Brhlíková, Monika ; Šišková, Jitka (vedoucí práce) ; Štáfek, Pavel (oponent)
První část práce je zaměřena na informace získané z odborné literatury, zejména na pracovněprávní vztahy, mzdové náklady a způsoby účtování. Dále se věnuje benefitům, které jsou poskytovány zaměstnancům k jejich mzdě. Druhá část práce je praktická a obsahuje stručnou charakteristiku společnosti, zaměstnanců a mzdového systému ve společnosti. Základem praktické části práce je dotazníkové šetření ve společnosti ohledně spokojenosti zaměstnanců se systémem benefitů. V závěru práce je navržen optimální systém poskytovaných benefitů a proveden výpočet úspory.
Mzdové náklady a benefity ve zvolené organizaci
Kopecká, Anna ; Šišková, Jitka (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zaměstnaneckých benefitů, jejich daňového zatížení na straně zaměstnance a zaměstnavatele a jejich účtování. První část je zaměřena na teoretická východiska. Jsou popsány způsoby, jakým lze získávat jednotlivé zaměstnanecké benefity a jejich dopady na daňovou soustavu. V poslední fázi teoretických východisek je vysvětleno účtování a použití správných účtů. Ve druhé části diplomové práce jsou teoretická východiska aplikovaná na vybranou společnost LIPRA PORK. Jsou použity prostředky pro analýzu zaměstnaneckých benefitů ve vybraném podniku a zhodnocen jeho současný stav. Poté byly stanoveny požadavky, které si zvolil sám zaměstnavatel. Následně byl na základě požadavků sestaven dotazník, který byl aplikován na zaměstnance. Po vyhodnocení všech vrácených dotazníků byla nalezena optimální struktura benefitů tak, aby splnila veškerá kritéria zaměstnavatele a naplnila očekávání zaměstnanců.
Vytvoření návrhu optimalizace benefitů u konkrétního podnikatelského subjektu
Farkaš, Martin ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Šišková, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou zaměstnaneckých benefitů, především z jejich daňového hlediska. Odměňování je dnes aktuálním tématem a týká se každého zaměstnavatele i zaměstnance. Cílem této bakalářské práce je vypracovat návrh na optimalizaci benefitů na základě možností zaměstnavatele a z pohledu zaměstnanců jsou uvedeny jejich preference. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na deskripci jednotlivých benefitů. Zaměstnavatelé se především rozhodují o poskytování konkrétních benefitů dle daňové povinnosti. Většina daňově uznatelných benefitů je sjednána v kolektivní smlouvě, vnitřním předpisu či jiné individuální smlouvě. Praktická část bakalářské práce hodnotí aktuální situaci v oblasti poskytování benefitů ve stavební a obchodní společnosti RRK s.r.o. Dále je vyhodnocena anketa na zjištění spokojenosti zaměstnanců se zaměstnaneckými benefity. Na závěr této části jsou uveden návrh řešení na optimalizaci benefitů.
Ověření správnosti postupu při inventarizaci zásob a vytvoření plánu inventarizací zásob u konkrétního podnikatelského subjektu
Váňová, Eliška ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Šišková, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inventarizací zásob ve vybraném podnikatelském subjektu, jejím průběhem a následným ověřením správnosti postupu. Cílem práce je ověřit správnost postupu při inventarizaci zásob a navrhnout řešení vzniklých nesrovnalostí při procesu inventarizace u konkrétního podnikatelského subjektu. Práce je rozdělena do dvou částí, do části teoretické a praktické, přičemž teoretická část definuje základní pojmy problematiky inventarizace, jako jsou druhy zásob, proces inventarizace a druhy inventarizace. Jsou zde zmíněny povinnosti účetní jednotky při procesu inventarizace zásob. Dále se teoretická část práce zabývá právní úpravou a výkladem k inventarizaci. V praktické části je charakterizován podnikatelský subjekt, který je v této práci označován jako podnik Alfa. Podnik je charakterizován pomocí jeho vývoje a definováním předmětu podnikání. Tento podnikatelský subjekt byl vybrán pro popis konkrétního průběhu inventarizace zásob, z čehož vyplývá výsledek inventarizace a následné zhodnocení správnosti procesu inventarizace zásob u vybraného podnikatelského subjektu. Závěr práce popisuje doporučení a návrhy na zlepšení procesu inventarizace zásob do příštích období z hlediska účetní správnosti a prosperity firmy. Bylo zjištěno, že inventarizace v podniku není prováděna dle právních předpisů a jsou zjištěny nedostatky při procesu inventarizace zásob. Jsou navržena doporučení, konkrétně častější provádění inventarizace zásob a to minimálně jednou ročně, jak je stanoveno zákonem. Dále návrh na zavedení kamerového systému do prodejny. Důležitou částí pro zamezení ztrát v podniku je bezchybná přejímka zboží. Tu by měl zajistit vedoucí prodejny pomocí školení a dozoru nad zaměstnanci. Je také nezbytné zavedení knihy jízd v podniku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šišková, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.