Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Houslové koncerty J. S. Bacha se zaměřením na stěžejní díla (BWV 1041, 1042, 1043)
Chudý, Vít ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; ŠTRAUS, Ivan (oponent)
Diplomová práce pojednává o houslových koncertech a koncertantních skladbách se sólovým podílem houslí Johanna Sebastiana Bacha. Hlavní zaměření pak soustředí na tři koncerty z „köthenského období“ BWV 1041-1043. Kromě formální analýzy nechybí ani srovnání interpretací.
Julia Fischer - osobnost a interpretační profil
Chrastilová, Dominika ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Julia Fischer je dnes právem označována jako přední světová houslová interpretka. Ve svém mladém věku má za sebou vystoupení na všech významných světových pódiích, spolupráci s řadou věhlasných dirigentů a špičkových muzikantů. V současné době se Fischer intenzivně věnuje kromě nabitého koncertního programu také pedagogické činnosti, hře na klavír na profesionální úrovni a komorní hře-především prostřednictvím kvartetu. Zároveň je Julia manželkou a matkou dvou dětí. V této práci bych se ráda věnovala mimo doby jejích studijních let také všem dalším jmenovaným aspektům hudebního života.
Houslová tvorba Pančo Vladigerova
Ivanov, Ivan ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; ŠTRAUS, Ivan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na osobnost bulharského skladatele Pančo Vladigerova a přibližuje jeho tvorbu pro housle. Tento skladatel je nesmírně významným pro formování bulharské artificiální hudby a mimořádný je i jeho celosvětový význam.
Brněnský rozhlasový orchestr lidových nástrojů
Janoušková, Markéta ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
Pohled na historii, odkaz a nejvýznamnější osobnosti legendárního Brněnského orchestru lidových nástrojů. Druhá část práce obsahuje analýzy úprav dvou lidových písní od Jiřího Janouška, které byly určeny pro BROLN.
Arcangelo Corelli Opera Quinta
Kuncl Štillerová, Martina ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na osobnost houslisty a skladatele Arcangela Corelliho a jeho příspěvek v oblasti hudebních forem a hry na housle. Práce je rozvržena do tří kapitol. V první kapitole popisuji život Arcangela Corelliho v historických souvislostech.V kapitole druhé jsem se zaměřila na hudební formy, k jejichž vývoji Corelli přispěl a také se věnovala jeho jednotlivým dílům. Třetí kapitola je věnována oblasti ornamentiky 17. a 18. století a rovněž Corelliho pátému opusu, který je neopomenutelným zdrojem k čerpání poznatků a tehdejším způsobu zdobení. Doufám, že tato práce bude sloužit jako zdroj informací nejen o tomto výjimečném skladateli, ale také přispěje k častému objasnění problematiky ornamentiky 17. a 18. století, která je stále pro mnoho hudebníků oblastí poněkud neuchopitelnou.
Historie smyčcového kvarteta
Čepický, Jakub ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; PANOCHA, Jiří (oponent)
Cílem mé magisterské práce je seznámení čtenáře se smyčcovým kvartetem. V první části uvádím nejdůležitější repertoár a ve druhé části uvádím přední české současné soubory.
Houslové koncerty P.I.Čajkovského a D. Š ostakoviče č.1 v podání D.Oistracha, Maxima Vengerova a Vadima Repina
Al-Ashhab, Milan ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; HŮLA, Pavel (oponent)
Účelem této práce je poukázat na specifika hry Davida Oistracha, Maxima Vengerova a Vadima Repina. Jednotlivé prvky, charakteristické pro tyto houslisty jsou popsány v anylýze interpretací houslových koncertů P.I.Čajkovkého a D. Šostakoviče. Práce je rozdělena do tří kapitol. První je věnována stručnému obeznámení s oběma skladateli, jejich díly a okolnostmi doby jejich působení. Ve druhé kapitole patří prostor porovnávání interpretací Čajkovského houslového koncertu, třetí kapitola poté obsahuje rozbor provedení prvního houslového koncertu Dmitrije Šostakoviče.
Kroftovo kvarteto
Marek, Jakub ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; ŠTRAUS, Ivan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o Kroftově kvartetu, souboru, jenž působil v letech 1974 - 1994 a dokázal propojit orchestrální činnost v České filharmonii s činností kvartetní. Součástí práce jsou základní informace o Kroftovu kvartetu, životopisy jednotlivých členů, koncertní činnost, zaměření na mého dědečka Jana Marka (violisty kvarteta) a zajímavosti ohledně členství ve Svazu umělců. V neposlední řadě nechybí výpis repertoáru, rozbor oblíbených kvartetů Kroftova kvarteta a přílohová část s programy koncertů.
Houslařský rod Pilařů se zaměřením na To máše Pilaře
Kováříčková, Kristýna ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; ŠTRAUS, Ivan (oponent)
V bakalářské práci je popsán vznik a vývoj českého houslařství, tradice dvou významných českých houslařských škol - pražské a podkrkonošské. Mapuje historii houslařského rodu Pilařů, soustředí se na život a práci Tomáše Pilaře.
Pedagogický odkaz Ivana Galamiana.
Snyder, Ian John ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
Impozantní pověst Ivana Galamiana jako učitele hry na housle je mezinárodně uznávaná. Mnoho houslistů světové úrovně studovalo u něj na Curtis Institute ve Filadelfii nebo na Juilliard School v New Yorku a jejich sláva je pokračováním té jeho. Zároveň je o jeho raných letech, jeho exaktních metodách a o tom, jakým způsobem dosáhl tak vynikajících výsledků se svými studenty, známo velmi málo. Slabého ocenění se mu dostalo hlavně ve Spojených státech amerických, kde dožívá nebo již bohužel dožilo velké množství jeho bývalých studentů. Mnoho houslistů nejmladší generace projevuje jen malý zájem o jeho spisy a jeho stupnicové metody, dokonce i tehdy, jsou-li členy "rodinného stromu" Galamianových houslistů. Úbytek zájmu o jeho metody je ještě mnohem patrnější v Evropě, kde se orchestry a hudební školy nezdají být tak ovlivněné jeho odkazem (přesto, že ve skutečnosti také jsou). Cílem této práce je tedy vnést tak potřebné světlo do jeho výjimečného života, myšlenek a vyučování. Čtenář by se měl blíže seznámit s Galamianovým životem - důležitou kapitolou historie hry na housle - s jeho klíčovými technickými metodami, a měl by pochopit, co Galamiana učinilo - a co by učinilo i každého schopného učitele - velkým. Zároveň je tato práce i pokusem o objektivní kritiku jeho metod tehdy, kde nefungovala, takže nemá být pouhým stavěním pomníku houslové modle. Naopak, Galamian je zde chápán zcela jako osobnost z masa a kostí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.