Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Občanské vzdělávání dospělých v prostředí knihoven
Vokurková, Anna ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Cílem práce je identifikovat a analyzovat aktivity knihoven v oblasti občanského vzdělávání dospělých. Diplomová práce vymezuje oblast občanského vzdělávání dospělých a jeho vztah k zájmovému vzdělávání, neboť spolu úzce souvisí a do určité míry se překrývají, protože mezi nimi neexistuje přesně vymezená hranice. Rozpracovává role knihoven jako vzdělávacích institucí obecně, ale také jako institucí občanského vzdělávání dospělých. Dále nabízí přehled vybraných metod vzdělávacích aktivit pro dospělé, které se používají v prostředí knihoven. Představeny jsou zejména přednášky a besedy jako metody, které bývají zastoupeny nejčastěji. Součástí práce je i empirické šetření, které je provedeno formou rozhovorů se šesti pracovníky knihoven okresních měst Jihočeského kraje a jehož cílem je zjištění stavu občanského vzdělávání dospělých v jejich knihovnách. Jako poslední je obsaženo zhodnocení silných a slabých stránek občanského vzdělávání dospělých v prostředí knihoven v České republice pomocí analýzy SWOT, která se opírá o teoretické koncepty, existující výzkumy i vlastní empirické šetření.
Občanské vzdělávání dospělých v prostředí knihoven
Vokurková, Anna ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Cílem práce je identifikovat a analyzovat aktivity knihoven v oblasti občanského vzdělávání dospělých. Diplomová práce vymezuje oblast občanského vzdělávání dospělých a jeho vztah k zájmovému vzdělávání, neboť spolu úzce souvisí a do určité míry se překrývají, protože mezi nimi neexistuje přesně vymezená hranice. Rozpracovává role knihoven jako vzdělávacích institucí obecně, ale také jako institucí občanského vzdělávání dospělých. Dále nabízí přehled vybraných metod vzdělávacích aktivit pro dospělé, které se používají v prostředí knihoven. Představeny jsou zejména přednášky a besedy jako metody, které bývají zastoupeny nejčastěji. Součástí práce je i empirické šetření, které je provedeno formou rozhovorů se šesti pracovníky knihoven okresních měst Jihočeského kraje a jehož cílem je zjištění stavu občanského vzdělávání dospělých v jejich knihovnách. Jako poslední je obsaženo zhodnocení silných a slabých stránek občanského vzdělávání dospělých v prostředí knihoven v České republice pomocí analýzy SWOT, která se opírá o teoretické koncepty, existující výzkumy i vlastní empirické šetření.
Motivace tělesně postižených dospělých k dalšímu profesnímu vzdělávání
Vokurková, Anna ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Cílem práce je porovnání dalšího profesního vzdělávání osob se zdravotním postižením a osob bez postižení. Hlavním východiskem práce jsou výstupy výzkumů Českého statistického úřadu Šetření o vzdělávání dospělých (2016) a Vzdělávání zaměstnaných osob (2015) a dvou analy- tických zpráv projektu Kooperace, které byly realizovány v letech 2013-2015 Fondem dalšího vzdělávání a publikovány v roce 2015. Nejprve se věnuji charakteristice dalšího profesního vzdělávání a dále podrobně rozvíjím tematiku důvodů a překážek účasti v dalším profesním vzdělávání. Následně věnuji pozornost dalšímu profesnímu vzdělávání osob se zdravotním po- stižením, přičemž vymezuji tuto skupinu, popisuji systém pracovní rehabilitace a přibližuji si- tuaci zaměstnávání této skupiny. Nakonec se u této skupiny zaměřuji na oblast důvodů a pře- kážek účasti v dalším profesním vzdělávání. Poté komparuji podoby, resp. výskyt důvodů a pře- kážek účasti v dalším profesním vzdělávání u osob se zdravotním postižením a osob bez zdra- votního postižení (resp. celou dospělou populací České republiky).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.