Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zobrazování ostravského regionu
Řezníčková, Klára ; Vachek, Karel (vedoucí práce) ; Kubica, Petr (oponent)
Tato teoretická práce se snaží zachytit první filmové pokusy o zaznamenání ostravského regionu a další jeho vývoj. Kromě kinofikace a nástupu televizního studia Ostrava se práce okrajově zabývá také výtvarnou, fotografickou a divadelní oblastí, neboť všechny tyto směry umění se na Ostravsku silně prolínají.
Blahoslavení chudí duchem neboť jejich je království nebeské
Horáčková, Helena ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Vachek, Karel (oponent)
Náboženská báseň aneb jak se chovat.
Pohled na sudetské němce ve vybraných dílech dokumentární serie Potomci a předkové
Kratochvíl, Jaroslav ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Vachek, Karel (oponent)
Bakalářská práce analyzuje dva vybrané díly z propagandistické normalizační dokumentární série Potomci a předkové. Konkrétně se jedná o snímky Neuróza revanšismu a Semena nenávisti, jenž se svým obsahem věnují problematice sudetských Němců. Práce na základě jejich rozboru postihuje - z marxistických postulátů vycházející - interpretaci sudetoněmecké otázky. Zaměřuje se též na strukturu, použitou dramaturgii a filmový jazyk, který používají tyto střihové dokumenty, aby docílily svého propagandistického účelu. V celkovém součtu pak tato případová studie překládá plastický a ucelený pohled na způsoby jakými normalizační dokumentární kinematografie pracovala s historickými fakty a událostmi, včetně toho k jakým politickým a propagandistickým cílům tyto snímky měly primárně sloužit.
Ulrich Seidl - mezi fikcí a realitou
Síbrt, Radovan ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Vachek, Karel (oponent)
Bakalářská práce popisuje vývoj, který absolvoval rakouský režisér Ulrich Seidl do momentu natočení svého prvního hraného filmu HUNDSTAGE. Sleduje v jeho dokumentární práci postupy, které uplatnil při natáčení své nedokumentární prvotiny, ale také cestu, kterou absolvoval na pomyslné lince mezi filmem dokumentárním a hraným. Vedle toho práce zproblematizovává vnímání Ulricha Seidla jako dokumentaristy a snaží se ukázat, jak nejasná je (nejen v jeho tvorbě) hranice mezi fikcí a realitou, na které se Seidl s takovou oblibou pohybuje. Práce se pokouší, když už ne odpovědět, tak alespoň položit otázky týkající se Seidlova přístupu k realitě a ke způsobu, jakým tuto realitu uchopuje
Cvičebnice filmaře před debutem
Klusák, Vít ; Vachek, Karel (vedoucí práce) ; Kokolia, Vladimír (oponent)
Cvičebnici filmaře před debutem jsem pojal jako papírovou tělocvičnu,, v níž se budu zocelovat filmařskými úkoly. Základním pravidlem pro vznik textu bylo, abych byl nucen zakoušet nové zkušenosti, teoretické i praktické a nesepisoval pouze to, co vím, případně nekompiloval vlastní text z prací jiných autorů (to se často dělá). Výslednou volbu témat ? okruhů ? vynálezů jsem podřídil vlastním schopnostem: původně jsem rozpracovával takřka dvojnásobný počet ?cvičení?, ale pro výsledný text jsem ponechal jen ty, o kterých jsem usoudil, že jsem se něčeho dobral.
Limity dokumentárních verzí dějin
Procházka, Radim ; Vachek, Karel (vedoucí práce) ; Vališ, Zdeněk (oponent)
Snažil jsem se v této práci popsat svůj vývoj před zahájením studia a během něj. Jaké bude další směřování ukáže čas. Momentálně kinodistribuce, čímž se ze mne stal producent téměř na plný úvazek a zároveň jsem změnil médium v jehož kontextu o svých projektech přemýšlím. Ve stejné roli pracuji i pro režiséra Karla Vachka.V souvislosti s hranou tvorbou stojí za zmínku, že cesta k ní je u kolegy Sedláčka vlastně důkazem uvědomění si limitů metody dokumentárního filmu obecně. Sedláček, jak plyne z naší polemiky nad Havlem, nechce podávat vlastní verzi dějin prostřednictvím dokumentárního filmu, ale chce vyprávět příběhy prostřednictvím herců. Připusťme, že tato cesta je snazší v tom, že je diváky očekávanější. Dokumentární film si totiž sebou nese právě onen přídech propagace vládnoucích verzí dějin jako svého hlavního poslání.
Situace - nejistota - překvapení aneb malá zkušenost s velkým drakem
Králová, Lucie ; Vachek, Karel (vedoucí práce) ; Kubica, Petr (oponent)
Již před dvěma lety jsem se rozhodla, že téma mé diplomové práce na FAMU by mělo souviset s mým absolventským filmem. Rozhodnutí mělo několik důvodů, které se níže pokusím vyjmenovat. Navíc nesouhlasím s názorem, že psaním (také) o vlastním filmu
Subjektivní dějiny maďarské dokumentaristiky
Nemes, Gyula ; Vachek, Karel (vedoucí práce) ; Bendová, Helena (oponent)
Teoretická práce popisuje celé dějiny madarského dokumentárního filmu, pak soustředí především na madarské dokumenty, které v Madarsku jsou považovány spíš jako experimentální nebo dokumentárně hrané.
Vladimír Rula, kníže insitního filmu
Všetečková, Helena ; Růžičková, Alice (vedoucí práce) ; Vachek, Karel (oponent)
Zvolila jsem si psát o Vladimíru Rulovi, insitním filmovém tvůrci (dokumentaristovi) z České Třebové. Je znám mezi amatéry, ale psáno o něm zatím celistvěji nebylo. Jelikož ani insitní film není docela známá a popsaná veličina, pokusila jsem se ho popsat skrz insitního výtvarné umění a poezii/ prózu; Vladimíra Rulu pak popsat způsobem, který vychází z našich společných rozhovorů a z hovoru s tvůrci, kteří jej nebo jeho dílo znají. Vladimír Rula za svůj život udělal stovky, možná tisíce filmů. Mnoho jich představil na amatérských festivalech, jiné neviděl nikdo, než jeho žena Slávka. Podstatné by bylo uvést jeho filmy v patřičnou známost, což je věcí dlouhodobější práce.
M (Vrah mezi námi)
Dvořáková, Marie ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Vachek, Karel (oponent)
V roce 1995 bylo osloveno na 500 německých filmových historiků, aby vybrali nejlepší německý film všech dob. Zvolili M.Díky tomuto snímku, který Lang natočil před více než 70 lety, jsem si uvědomila to velké množství možností, které mi filmová řeč nabízí, a které bych ráda i já jednou využila.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.