|
Zvuková koncepce a realizace celovečerního animovaného filmu "Na půdě, aneb kdo má dneska narozeniny"
Musil, Marek ; Skall, Vladimír (vedoucí práce) ; Kubec, Tomáš (oponent)
Teoretická část této diplomní práce je zaměřena na rozbor celovečerního animovaného filmu "Na půdě, aneb kdo má dneska narozeniny" režiséra Jiřího Barty. Čtenář je nejprve seznámen se záměrem zvukové dramaturgie a následuje popis plánovaného zpracování jednotlivých zvukových složek tohoto audiovizuálního díla a konfrontace koncepce s výsledným provedením. Samostatnou kapitola tvoří i uplatnění konkrétních způsobů zvukové stylizace. Práce je také zaměřena na problematiku filmové mixáže tohoto projektu ve formátu Dolby Digital. Vše je zpracováno formou vhodnou k praktickému uplatnění nejen pro studenty FAMU. Zájemci mohou sledovat krok za krokem postup zvukové tvorby u projektu, který byl časově i finančně neobyčejně náročný a v rámci české kinematografie zatím nemá konkurenci.
|
|
Zvuk v české filmové parodii
Hovorková, Barbora ; Skall, Vladimír (vedoucí práce) ; Melcher, Jiří (oponent)
Ve své práci se budu věnovat zvláštnostem zvukové dramaturgie v českých parodických dílech. Kromě příběhu a obrazové stylizace i zvukové prostředky mají svoji předem uváženou úlohu. Zvuková skladba by měla odpovídat stylu filmu.
Obsahové vymezení látky:
-vymezení pojmu parodie, její zákonitosti, příznačnosti a definice
-funkce zvuku v české filmové parodii v daných časových obdobích
-shrnutí dosažených poznatků
Metoda zpracování látky:
-rozbor funkčnosti prostředků parodického filmu
-zvukový rozbor filmu s důrazem na prvky, které jsou funkční pro výstavbu parodie
-studium dostupné literatury
Praktické ukázky:
-ukázky z vybraných filmů
|
| |
|
Cena Český lev v kategorii Nejlepší zvuk
Slavík, Filip ; Skall, Vladimír (vedoucí práce) ; Klenka, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce je přehledem nejdůležitějších událostí týkajících se výročních cen Český lev. V první časti se zabývá hlavními problémy hlasování v kategorii Nejlepší zvuk. Obsahuje názory členů České filmové a televizní akademie na tuto problematiku. Ve druhé části jsou stručné rozbory zvukové složky pěti vybraných oceněných filmů hlavní cenou. Cílem je poodhalit zákulisí hlasování a posouzení objektivnosti výsledků soutěže.
|
| |
| |
| |
|
Pojetí filmového zvuku v díle Roberta Bressona
Bartošová, Veronika ; Skall, Vladimír (vedoucí práce) ; Klenka, Jiří (oponent)
Robert Bresson byl význačnou osobou francouzské kinematografie. Za svůj dlouhý život natočil čtrnáct filmů. Tématem této bakalářské práce je pojetí filmového zvuku v jeho díle. Práce má pět částí. První část je obecný úvod a zamyšlení se nad podstatou umělcova díla. V druhé části je několik málo slov o životě Bressona a o dramaturgických prvcích, které ve svých dílech využíval. Třetí část tvoří Bressonovy ?Poznámky o kinematografu?, které sepisoval během svého života a výběr z nich týkající se převážně zvuku. Čtvrtá část je věnovaná rozborům všech Bressonových děl z hlediska použití zvuku a zvukové dramaturgie a srovnání jeho teorie s praxí. Poslední část je zobecňující závěr o využití zvuku v Bressonově díle.
|