Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Don Giovanni - historie díla,jeho vznik a interpretace opery ve 20.století
Lieberzeit, Michal ; OTAVA, Martin (vedoucí práce) ; NEKVASIL, Miloslav (oponent)
Práce "Don Giovanni - historie díla, jeho vznik a interpretace ve 20. století", zpracovává kompletní vývoj opery a zamýšlí se nad inscenačním pojetím opery ve 20. Století. V magisterské práci čtenář najde stručný rozbor opery a její literární obsah. Dále informace o autorech a okolnostech vzniku opery. Dále v přílohách obsazení jednotlivých premiér, obrazy a fotografie z prováděných představení na scéně Národního divadla v Praze a jiných světových operních scén.
Romeo a Julie W.Shakespeara ve zpracování Jiřího Antonína Bendy a Charlese Gounoda
Beneš, Dominik ; OTAVA, Martin (vedoucí práce) ; NEKVASIL, Miloslav (oponent)
Smyslem mé diplomové práce je prezentace a obhájení absolventského výkonu na konci dvouletého magisterského studia na Akademii múzických umění a má tak završit celé pětileté studium oboru operní režie na vasoké umělecké škole. Polemizaci nad výběrem titulu pro svou absolventskou inscenaci, popisu realizace projektu, půvoního záměru a konečného vyznění celého projektu, předchází začlenění díla Jiřího Antonína Bendy do historických souvislostí. Ve své práci se podrobně věnuji rozboru právě Bendova singspielu. Hodnotím dílo z klasicisního a současného pohledu. Srovnávám Shakespearovu předlohu s Gotterovým zpracováním. V neposlední řadě odkazuji k mistrnému hudebnímu zpracování Antonína Bendy.
La serva padrona a zlom dramaturgického myšlení 18. století
Beneš, Dominik ; Otava, Martin (vedoucí práce) ; Nekvasil, Miloslav (oponent)
Smyslem mé bakalářské práce je prezenzovat tři roky studia na Akademii múzických umění a obhájit činnost, kterou jsem se po dobu studia zabýval. Buffózní formu opery a komedii dell´arte, z které opera buffa čerpá, považuji jako operní režisér za základ divadelnosti opery a za stále živý divadelní tvar. Poznatky ze studia historie opery ústící do dramaturgického zlomu a poznatky ze studia divadelní formy komedie dell´arte jsem se snažil uplatnit ve školním nastudování opery buffy La serva padrona.
Michael Keprt - Stařec a moře
Sečanský, Milan ; Otava, Martin (vedoucí práce) ; Otava, Martin (vedoucí práce) ; Nekvasil, Miloslav (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o realizaci opery Michaela Keprta Stašec a moře, o festivalu Bratří Burianů v Rakovníku v rámci kterého byla roku 2007 uvedena , o historii předlohy a o samotném tvůrci předlohy. Na operu se dívám svým pohledem, pohledem režiséra. V závěru práce popisuji historii, která předcházela premiéře - jak kulturní historii města Rakovníka, tak i osobnostem , kterým byla premiéra zasvěcena - pěvcům Karlu a Emilu Burianovým.
Igor Stravinskij: Příběh vojáka
Haukvicová, Gabriela ; Nekvasil, Miloslav (vedoucí práce) ; Nekvasil, Miloslav (vedoucí práce) ; Otava, Martin (oponent)
Náplní mé magisterské práce je osobnost a dílo Igora Stravinského, se zaměřením na jedno z jeho děl, Příběh vojáka ( L´Histoire du Soldat) . V první části se zabývám životem a dílem tohoto významného ruského skladatele a dále pak popisuji svou koncepci a režijní uchopení díla, které mělo v mé réžii premiéru v listopadu 205 v divadle Minor.Práce obsahuje detailní popis scény a kostýmů k Příběhu vojáka a komplikace spojené s jeho inscenováním. Ve své práci také zmiňuji osobnost Charlese Ferdinanda Ramuze a Sergejeviče Pavloviče Ďagileva, kteří jsou úzce spjatí s osobností Igora Stravinského.
G. F. Händel - Operní tvorba, rozbor opery Alcina
Hinterholzinger, Tomáš ; Nekvasil, Miloslav (vedoucí práce) ; Nekvasil, Miloslav (vedoucí práce) ; Otava, Martin (oponent)
Zde představuji osobnost G.F.Händela a jeho tvorbu. V následující kapitole pak analyzuji příběh, který se stal předlohou libreta k opeře Alcina. Autorem příběhu pocházejícího z eposu " Orlando Furioso" je Ludovico Ariosto, jehož životopis a dílou jsou předmětem poslední kapitoly. Rozbor opery Alcina přibližuje skladatelův přístup k dílu a je rozšířen o charakteristiku postav . Závěrem následuje část uvádějící osoby a obsah opery. Praktická část je koncipována z pohledu inscenátora a obsahuje scénář a režijní plán.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.