Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rekonstrukce 3D modelu obličeje pomocí zařízení Kinect
Nesvadba, Tomáš ; Malinka, Kamil (oponent) ; Mráček, Štěpán (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout způsob pro zvýšení rozlišení 3D modelů obličeje pořízených senzorem Kinect a toto řešení implementovat. V práci jsou popsány metody snímání 3D modelů,senzor Kinect a jeho vlastnosti v porovnání s kvalitními 3D skenery. Hlavní částí práce je popis statistického modelu založeného na PCA analýze a jeho využití při návrhu aplikace. V závěru je provedeno testování s různými vstupy a zhodnocení dosažených výsledků implementovaného programu.
Sledování pohybu srdečního svalstva v ultrazvukovém záznamu
Strecha, Juraj ; Drahanský, Martin (oponent) ; Mráček, Štěpán (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem algoritmu a implementací programu, který v pořízeném ultrazvukovém videozáznamu srdce sleduje pohyb srdečního svalstva. Odhad polohy sledovaných bodů počítá metoda optického toku. K utvrzení správnosti polohy sledované struktury se používá statistický model Active Shape Model. Uživatel vyznačí strukturu srdečního oblouku a aplikace na dalších snímcích záznamu zobrazuje novou polohu bodů, které reprezentují nový deformovaný tvar.
Vyhledávání objektu v digitálních snímcích
Šramko, Samuel ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Tato práce se venuje detekci objektu v digitálních snímcích. Popisuje teoretické predpoklady k vyhledávání pomocí algoritmu template matching a SURF a jejich následné využití pri rešení korespondencního problému. Dále se práce venuje návrhu, implementaci a testování aplikace využívající zmínené algoritmy v jazyku C++ za využití knihoven OpenCV a Qt. Na záver popisuje formy testování a shrnuje získané výsledky.
Automatická segmentace periodického pohybu srdečního svalstva v ultrazvukovém záznamu
Munzar, Milan ; Orság, Filip (oponent) ; Mráček, Štěpán (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací metody časové segmentace srdečních stahů v echokardiografickém záznamu. Navržený postup je postaven na algoritmech Lucas-Kanade a rychlé Fourierovy transformace. Navržená metoda segmentace je implementována v jazyce C++ za použití knihoven OpenCV a FFTW. Analýza přesnosti segmentace touto metodou ukazuje její náchylnost na kvalitu echokardiografických snímků a výskyt anomálií. Nicméně tyto nedostatky je možno odstranit použitím několika diskutovaných technik. Tato metoda je vyvíjena jako součást projektu pro analýzu echokardiografických záznamů pro Fakultní nemocnici u sv. Anny v Brně.
Hybrid 3D Face Recognition
Mráček, Štěpán ; Bours, Patrick (oponent) ; Bronstein, Michael (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
This Ph.D. thesis deals with the biometric recognition of 3D faces. Contemporary recognition methods and techniques are presented first. After that, the new recognition algorithm is proposed. It is based on the multialgorithmic fusion. The input 3D face scan is processed by the individual recognition units and the final decision about the subject identity is the result of combination of involved recognition unit outputs. Proposed approach has been tested on the publicly available FRGC v 2.0 database as well as on our own databases acquired with the Microsoft Kinect and SoftKinetic DS325 sensors.
Detection of Facial Features From 3D Face Model Acquired by the Kinect Sensor
Danko, Michal ; Orság, Filip (oponent) ; Mráček, Štěpán (vedoucí práce)
The subject of this bachelor thesis is study and design of facial features detection (nose, eyes and mouth). The detection is applied on 3D models acquired by Kinect device. Besides the design and implementation of application, this document also includes experimenting with the application on the set of various models and evaluation of the results.
Vizuální simulátor neuronových sítí typu asociativní paměť
Mráček, Štěpán ; Zbořil, František (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou neuronových sítí, které lze užít jako asociativní paměti. Teoretická část se zabývá výkladem pojmů neuron, neuronová síť a asociativní paměť. Praktická část navrhuje a popisuje implementaci aplikace sloužící k demonstraci algoritmů učení a odezvy sítě na určitý vstup.
Generování mapy a hledání cesty v mapě pro strategické hry
Karásek, Štěpán ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Tato práce se skládá ze dvou částí. V první části se zabývá procedurálním generováním mapy se zaměřením na tvorbu terénu. Nejdříve jsou rozebrány principy generování terénu, použitelné algoritmy a způsoby generování dalších krajinných prvků mapy. Generování terénu za použití algoritmu diamond-square je následně implementováno a začleněno do existujícího herního enginu. Druhá část práce pojednává o problému hledání cesty v mapě, jsou zde popsány použitelné algoritmy a jeden z nich podrobněji vysvětlen. Dále se v práci řeší úprava nalezené cesty do přirozenějších tvarů a nastiňují se možnosti hierarchických algoritmů pro hledání cesty. Algoritmus A* pro hledání cesty je rovněž implementován a začleněn do existujícího herního enginu. Funkčnost obou algoritmů je prezentována v interaktivní aplikaci s grafickým rozhraním.
Software pro metodu spektroskopie LIBS
Vyroubalová, Jana ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou softwaru pro metodu LIBS (pro elektronickou komoru). V první části se čtenář seznámí se samotnou metodou LIBS a se stručným popisem  pracoviště, kde se tento projekt vyvíjí. Dále se věnuji návrhu aplikace pro laboratoře využívající tuto metodu, pak pokračuji hlubším popis implementace softwaru, kde může čtenář například zjistit, jaké byly použity algoritmy pro automatické zaostřování(vyhodnocení ostrosti obrazu a iterativní stanovení polohy kamery). Závěr je soustředěn na zhodnocení návrhu GUI a testování aplikace.
System for Recognition of 3D Hand Geometry
Svoboda, Jan ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
In the last decade, there has been an increased interest in using 3D data for biometric person recognition. Perhaps the most widely researched application is 3D face recognition, where several commercial products are currently available on the market. There have been some research works on the 3D hand recognition as well, however, no commercially viable systems are currently known. Independently, in the recent years inexpensive 3D sensors have become a commodity, potentially enabling a wide range of 3D biometric applications. The main goal of this work is to develop a functioning prototype of a touchless 3D hand recognition system based on a new cheap RealSense 3D camera developed by Intel. One of the challenges in using the RealSense camera is that due to this small form factor, it produces relatively low quality samples in comparison to the more expensive acquisition hardware used in the previous research on the 3D hand biometrics. We analyze the robustness of different 2D and 3D features and study several methods for their fusion. We evaluate the performance of the system, showing that it achieves results comparable with the state-of-the-art.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.