Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 119 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Model TAXBEN pro hodnocení dopadů daňových změn
Dušek, Libor ; Kalíšková, Klára ; Münich, Daniel
Metodika popisuje nově vyvinutý mikrosimulační model TAXBEN a software, který jej implementuje. Model simuluje výši přímých daní a sociálních dávek v reprezentativním souboru českých domácností. Generuje různé charakteristiky daňového systému, zejména průměrné, mezní, a participační daňové sazby, a příjmy a výdaje státního rozpočtu. Model je zaměřen na studium zdanění příjmů ze zaměstnání a podnikání v domácnostech, které jsou či alespoň mohou být ekonomicky aktivní, a na studium sociálních dávek pobíraných těmito domácnostmi.
Co by od roku 2015 přinesla již schválená reforma přímých daní
Dušek, Libor ; Kalíšková, Klára ; Münich, Daniel
Tato studie poskytuje první a unikátní vyhodnocení dopadů reformy přímých daní, tedy daně z příjmů fyzických osob a pojistných odvodů, která byla Parlamentem schválena již v roce 2011 a bez intervence nové vlády a sněmovny po předčasných volbách automaticky vstoupí v účinnost od 1. ledna 2015.
Stávající systém zprostředkování informací pro VaVaI: z ekonomického nadhledu
Münich, Daniel
Trhy s informacemi, ty, které využívá sektor VaVaI, nevyjímaje, mají mnohá specifika. Tato specifika musí systém veřejné podpory a koordinace adekvátně zohledňovat. Pokud tomu tak není, což je i případ dlouhodobé situace v České republice, je přístup k informacím mnohem dražší a složitější, než by mohl být.
Prezentace: idr-672_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-672_1 - Stáhnout plný textMP4
Být či nebýt učitelem: platy českých učitelů pohledem nákladů ušlých příležitostí a širší souvislosti
Münich, Daniel ; Straka, Jan
Na základě nových ukazatelů přinášíme další doklad velmi nízké platové atraktivnosti učitelské profese na základních a středních školách v ČR. Ukazujeme, že 70 – 90 procent vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců pobírá vyšší mzdu, než průměrný učitel. Učitelé s 15 lety praxe si v průměru vydělávají jen polovinu toho, co jejich vysokoškolsky vzdělaní vrstevníci. Malá finanční atraktivnost učitelské profese se promítá i do velmi nízkého zájmu o ni mezi mladými lidmi a zejména mezi těmi talentovanějšími. Naše zjištění dáváme do širších a dlouhodobějších ekonomických souvislostí, které vedou od motivace být učitelem, ke kvalitě učitelů, kvalitě vzdělávání, úrovni vzdělanosti a v konečném důsledku k dlouhodobému růstu ekonomiky a kvality života obecně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 119 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.