Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studenti se specifickými poruchami učení a chování na středních školách
Karásková, Božena ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Anotace Diplomová práce se zabývá problematikou studentů se specifickými poruchami učení a chování na středních školách. Toto téma je v zahraniční literatuře podrobně zpracováno, ale v České republice není ještě důkladně popsáno. Práce nabízí pohled na danou problematiku jak ze strany učitelů, tak studentů. Důležitou oblastí práce jsou sekundární symptomy dyslexie, které se začínají projevovat v dospívání. Sekundárních obtíže ovlivňují nejen vzdělávání na střední škole, ale zasahují i do osobního života dyslektiků a následně se projevují i v zaměstnání. Práce obsahuje rady jakým způsobem sekundární obtíže kompenzovat. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jestli je studentům věnována odpovídající péče a jestli o ní jeví zájem. Na straně pedagogů bylo zjišťováno, zdali jsou pro práci s tímto typem studentů dostatečně připraveni, jak vnímají studenty s dyslexií při výuce a jakou pomoc studentům nabízejí. V závěru práce jsou uvedeny poznatky z individuálních rozhovorů se studenty a pedagogy. Na základě výzkumného šetření jsem vyvodila náměty pro školní praxi. Klíčová slova Dyslexie, specifické obtíže, vzdělávání, studenti, učitelé, speciální péče, individuální vzdělávací plán
Studenti se specifickými poruchami učení a chování na středních školách
Karásková, Božena ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Anotace Diplomová práce se zabývá problematikou studentů se specifickými poruchami učení a chování na středních školách. Toto téma je v zahraniční literatuře podrobně zpracováno, ale v České republice není ještě důkladně popsáno. Práce nabízí pohled na danou problematiku jak ze strany učitelů, tak studentů. Důležitou oblastí práce jsou sekundární symptomy dyslexie, které se začínají projevovat v dospívání. Sekundárních obtíže ovlivňují nejen vzdělávání na střední škole, ale zasahují i do osobního života dyslektiků a následně se projevují i v zaměstnání. Práce obsahuje rady jakým způsobem sekundární obtíže kompenzovat. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jestli je studentům věnována odpovídající péče a jestli o ní jeví zájem. Na straně pedagogů bylo zjišťováno, zdali jsou pro práci s tímto typem studentů dostatečně připraveni, jak vnímají studenty s dyslexií při výuce a jakou pomoc studentům nabízejí. V závěru práce jsou uvedeny poznatky z individuálních rozhovorů se studenty a pedagogy. Na základě výzkumného šetření jsem vyvodila náměty pro školní praxi. Klíčová slova Dyslexie, specifické obtíže, vzdělávání, studenti, učitelé, speciální péče, individuální vzdělávací plán

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.