Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Principy alternativního divadla v současné praxi profesionálních loutkových divadel v Evropě mimo EU.
Krstić, Marija ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; KROFTA, Josef (oponent)
Tato práce probírá proces přípravy inscenace Kniha džunglí podle motivů povídek Rudiarda Kiplinga na základě originální současné adaptace textu pro loutkové představení. Zvláštnost toho procesu spočívá ve specifických společensko - politických podmínkách na post - jugoslávském Balkánu, resp. v Záhřebu, kde představení bude realizované začátkem 2013. Podmínkou pro uvádění představení v institučních podmínkách bylo ucházení se o mezinárodní grant, který podporuje spolupráci s Balkánem. Klíčovými tématy projektu se staly otázky tolerance jinakosti a inkluze nedostatečně reprezentovaných skupin. Na základě osobní zkušenosti se specifickými předsudky lidí na Balkáně jsem vypracovala režijní koncept pro loutkové představení s prvky nového cirkusu, které atraktivním způsobem popularizuje zdravé společenské hodnoty mezi dětmi v cílové věkové skupině (5 - 11 let). Tato teze je reakcí na situaci v současném loutkářství ve zmíněné části Evropy. Vzhledem k tomu odůvodňuje moje tvůrčí rozhodnutí pro režijní koncept představení a reflektuje úsilí o získaní grantové podpory.
Akustická emise a nelineární ultrazvuková spektroskopie při únavových zkouškách pásnice nosníku křídla, spoje pásnice a oka závěsu křídla
Převorovský, Zdeněk ; Chlada, Milan ; Krofta, Josef ; Farová, Zuzana
Ve zprávě jsou uvedeny výsledky monitorování vzniku a růstu defektů při únavových zkouškách vzorků tří leteckých dílů. Ke kontinuálnímu sledování vzorků v průběhu cyklického zatěžování byla použita metoda akustické emise (AE) se systémem monitorování na dálku pomocí internetového propojení a při přerušeních únavového namáhání byly vzorky opakovaně podrobeny nedestruktivním testům metodou nelineární ultrazvukové spektroskopie (NEWS) s časově reverzními zrcadly (NLTRM).
Nedestruktivní hodnocení stavu betonové konstrukce reaktorové šachty metodami nelineární ultrazvukové spektroskopie ("NEWS") : číslo smlouvy-771318
Převorovský, Zdeněk ; Kudrna, P. ; Kober, Jan ; Krofta, Josef ; Chlada, Milan ; Chlada st., Milan
Na dvou modelových vzorcích betonové stínící šachty reaktoru byly provedeny zkoušky nedestruktivního hodnocení stavu betonu třemi variantami metodiky nelineární ultrazvukové spektroskopie, označovaných jako NWMS, SSM a TR-ESAM. Výsledky měření všemi třemi testovanými procedurami prokázaly inherentní nelinearity zkoumaných betonových směsí, dané jejich nehomogenitou.
Lokalizace a identifikace zdrojů AE pomocí časově revezních zrcadel
Převorovský, Zdeněk ; Krofta, Josef ; Chlada, Milan ; Farová, Zuzana
V příspěvku je navržen nový přístup k řešení otázky lokalizace a identifikace zdroje akustické emise (AE), využívající vlastnosti časově reverzních zrcadel (TRM) při zpracování signálu AE. Nová off-line metoda řešení inverzních problémů pomocí TRM, označovaná jako TRAED (Time Reversal AE Deconvolution) je experimentálně nenáročná a nevyžaduje znalosti o materiálových či geometrických charakteristikách monitorované konstrukce.
Marketing divadla
Sulženko, Jiří ; Dvořák, Jan (vedoucí práce) ; Mathé, Ivo (oponent) ; Krofta, Josef (oponent)
Tato práce by neměla být marketingovou příručkou, návodem, jak dělat "dobrý divadelní marketig". Jejím cílem je pohlédnout za základní marketingové kategorie směrem k trendům, současnému vývoji, a to jak v technikách marketingové komunikace, tak v trendech diváckých preferencí a životního stylu diváků. Měla by tak pomoci lépe pochopit změny, které se za posledních několik let v oblasti marketingu udály. A zároveň shrnout zásadní témata marketingu a marketingové praxe.
Hledání principů zapojení seberežie při tvorbě herecké postavy.
Glogarová, Štěpánka ; Svobodová-Hrabová, Jana (vedoucí práce) ; Krofta, Josef (oponent)
Autorka si ve své práci klade za cíl pojmenovat vlastní herecké postupy. Uvažuje o tom, jaké by si herec měl stanovit cíle na začátku práce, jak může probíhat objevování nových hereckých rovin při práci na postavě. Ve své práci se autorka zabývá komplexností vybavení herce a snaží se definovat pojem seberežie. Je přesvědčena o tom, že neopomenutelnou součástí herecké práce je proces hledání, který nikdy nesmí skončit. Reflektuje, jak vypadá herecká práce za podmínky, že se herec nechá překvapovat sám sebou a vším, co se k práci na postavě váže. Je pro ni důležitá herecká samostatnost. K objasnění zvolené problematiky užívá konkrétních příkladů z vlastních zkušeností, které získala zejména při práci s holandským tanečníkem a performerem Frankem ven de Venem na přípravě představení Kočka v pytli. Autorka dokumentuje své osobní zkušenosti detailními popisy klíčových hereckých cvičení, která s Frankem van de Venem obsolvovala.
Music as the servant, partner and boss of puppetry performance
Račková, Dana ; Krofta, Josef (vedoucí práce) ; Šrámek, Vratislav (vedoucí práce) ; Klíma, Miloslav (oponent)
Práca je stručným zhrnutím všeobecných poznatkov o problematike scénickej hudby v divadle a následným subjektívnym pohľadom na danú problematiku s akcentom na bábkové divadlo. Autorka sa, či už ako režisér alebo ako divák, snaží na základe nadobudnutých teoretických informácií utriediť svoje osobné skúsenosti s použitím scénickej hudby ako súčasti zvukovej zložky bábkového divadla. Súčasťou práce je rozbor niekoľkých hudobne zaujímavých momentov z autorkinej doterajšej tvorby, ktorá sa týka najmä bábkového divadla a čiastočne rozhlasu. Na základe týchto vybraných príkladov sa snaží vyvodiť pravidlá, ktoré by mohla považovať pre svoju tvorbu za obecné. Predmetom práce nie je zvuková zložka ako celok ale scénická hudba ako jej súčasť. Skúma jej funkcie a role počas tvorivého procesu i výsledku jednotlivej inscenácie. Zamýšľa sa nad konkrétnymi prípadmi, kedy je scénická hudba (a teda i celá zvuková zložka) nadradená, podradená či rovnocenná tým ostatným (vizuálnej, hereckej...).
Structural Health Monitoring in aerospace and civil engineering supported with two ultrasonic NDT methods - AE and NEWS
Převorovský, Zdeněk ; Krofta, Josef ; Farová, Zuzana ; Chlada, Milan
Structural Health Monitoring (SHM) becomes today an important technology improving reliability and safety of aeronautical and civil structures. Combining of two ultrasonic NDT methods - Acoustic Emission (AE) with Nonlinear Elastic Wave Spectroscopy (NEWS) - in SHM systems brings many advantages. AE enables real-time detection and localization of initiation and progression under operational stimulations, and NEWS methods provide retrieval of structural faults and complete information on AE sources. Examples of a complex SHM system design for critical parts of both aircraft and building roofs are discussed in this paper. The NEWS pseudo-tomography procedure, based on Time Reversal Mirrors (TRM) with Excitation Symmetry Analysis Method (ESAM), enabled zone-location of initiating defects, not detectable by other classical NDT procedures.Our results reflect good robustness of both techniques, and support their helpfulness in SHM of aircraft and building structures.
Pohybové techniky a zákonitosti - tvůrčí svoboda vyjádření
Riedlbauchová, Veronika ; Laštovková-Stodolová, Adéla (vedoucí práce) ; Krofta, Josef (oponent)
Riedlbauchová, Veronika: Pohybové techniky a zákonitosti - tvůrčí svoboda vyjádření, diplomová práce, Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, Praha 2009, 111 str. Autorka se ve své diplomové práci zaměřuje na výchovu otevřeného a všestranného herce a režiséra skrze pohyb. Vychází přitom z osobní zkušenosti s pohybovým herectvím, se kterým se seznámila při dvouletém studiu na Institut del Teatre v Barceloně, a ze své umělecké praxe. Zdůrazňuje, že současné divadlo stále na pohyb, jako na jednu z nejdůležitějších jevištních složek, zapomíná, a v detailní reflexi představuje různé pohybové techniky a zákonitosti, které obohatí herce i režiséra o celou škálu vyjadřovacích možností, a dovedou je tak k tvůrčí svobodě. Autorka přitom akcentuje empirický přístup při hledání divadelního výrazu a uvádí celou řadu konkrétních cvičení. Ukazuje také způsoby, jak využívat znalostí konkrétních technik v moderní praxi. Práce je rozčleněna na dva oddíly. První oddíl Řeč těla se zaměřuje na obecné zákonitosti pohybu a jeho divadelní sdělnost. V první kapitole autorka sleduje pohyb jako specifickou složku jevištního díla, ve druhé jako součást divadelního jazyka. Zkoumá pohyb a jeho energii, pohybový výraz a jeho schopnost vyjevovat emoce postav, pohyb ve vzájemné interakci s prostorem a časem, pohyb ve vztahu ke zvuku a slovu. Ve třetí kapitole vyzdvihuje nutnost celoživotního rozvíjení a tréninku herce a režiséra, který v nich posiluje tvořivost a činní je rovnocennými partnery. Ve druhém oddíle Jak využít techniky masky v současné praxi se pak detailně zaměřuje na využití znalostí konkrétních dvou technik masek v širší divadelní praxi. Čtvrtá kapitola představí práci s neutrální maskou podle metody Jacquese Lecoqa a její využití pro tvorbu jevištní postavy. Poslední, pátá kapitola se věnuje staré technice komedie dell´arte a jejího využití pro výuku improvizace. Tato kapitola je novátorská v tom, že představuje praktický návod, jak vycvičit herce v improvizačních schopnostech v rámci celé jevištní kompozice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.