Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 272 záznamů.  začátekpředchozí263 - 272  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vidlicové osmiválcové motory BMW
Domský, Viktor ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na vývoj vidlicových osmiválcových motorů společnosti BMW, vyráběných pro sériové, sportovní i závodní vozy. V první části je historie značky BMW a vliv sou-časné legislativy, technika motorů a jejich značení. V druhé části je chronologický přehled vývoje motorů. U motorů v práci jsou zmíněna zajímavá technická řešení, výkonnostní parametry a použití. Vybrané motory jsou srovnány se soudobou konkurencí.
Application of plain bearings for four-stroke internal combustion engines
Šedo, Matej ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Subject of this thesis are plain bearings and especially their application for four-stroke internal combustion engines. Thesis is divided into two main parts. The first part provides a basic description of plain bearings, their distribution and evolution. It also discusses their materials and the theory of hydrodynamic lubrication. The second part covers concept of sliding bearings in internal combustion engines and their load associated with the election of right material. It also includes description of particular application of plain bearings and the method of oil distribution. It handles the mounting of crankshaft and camshaft, piston pin, connecting rod and other places where sleeve bearings are use.
Variabilní ventilové rozvody
Věříš, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na variabilní ventilové rozvody a jejich vliv především na zážehové motory. Popisuje princip jejich funkce, vzájemné porovnání, stručnou historii a pohled na možný budoucí vývoj. Součástí práce je též simulace systému VTEC-E.
Akustická holografie
Vacula, Jan ; Janoušek, Michal (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na popis a postup při bezkontaktní identifikaci zdroje zvuků pro blízká i vzdálená pole. Principy jednotlivých metodik akustické holografie jsou zde stručně popsány a pro detailnější uvedení do problematiky, tedy až na úroveň tvorby samotných algoritmů, jež jsou „jádrem“ softwarového vybavení měřicích sestav, bych chtěl odkázat na uvedené reference, z nichž jsem v průběhu studia čerpal. První kapitola je koncipována jako uvedení do „světa akustiky“. Jsou zde popsány základní poznatky a principy šíření zvuku v prostoru a jejich matematické pojetí v čase. Pro tento popis bylo nezbytné definovat veličiny a jejich jednotky, aby byl čtenář uveden do celé problematiky. Následně jsou popsány používané senzory a jejich konstrukce či fyzikální podstata funkce při samotném měření. Dále jsou zde zmíněny techniky akustické holografie používané v praxi. Jedná se především o metody NAH (Nearfield Acoustical Holography) a SONAH (Statistically Optimised Nearfield Acoustical Holography) aplikované na blízké pole. Pro rekonstrukci vzdáleného pole je uveden princip metodiky Beamforming a ručního měření intenzitní sondou. Závěr je soustředěn na konkrétní aplikaci těchto metod a to na spalovací motory osobních automobilů.
Metody měření a vyhodnocování vibrací pohonných jednotek
Vítek, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami měření a vyhodnocování vibrací pohonných jednotek. Úvodem práce je vymezení základních veličin vibrací. Dále pojednává o experimentální modální analýze, způsobech buzení vibrací a měření odezev na dané buzení. Poslední částí je provozní modální analýza a její srovnání s modální analýzou experimentální.
Metody snižování hluku v konstrukci osobních vozidel
Kubica, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření rešeršní studie týkající se metod snižování hluku v konstrukci osobních vozidel. V úvodu se práce zaměřuje na akustiku a vliv hluku na člověka. Dále se zaměřuje na způsob vytvoření hluku ve vozidle a jeho potlačení. V závěru práce zhodnocuje určité vybrané metody při potlačování hluku osobního vozidla.
Excentrický klikový mechanismus
Kóňa, Marián ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh excentrického klikového mechanismu čtyřdobého motoru. Práce zahrnuje analýzu kinematických veličin mechanismu. Hlavní pozornost je však věnována vyšetřením průběhu dynamických veličin zatěžující plášť pístu. Výsledkem práce je navržení excentricity mechanismu právě s ohledem na zatížení pláště pístu.
Vstřikovací systémy užitkových automobilů
Cajzl, Štěpán ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje informace o vstřikovacích systémech používaných u užitkových automobilů. Zahrnuje přehled jednotlivých typů vstřikovacích systémů, jejich odlišnosti v konstrukci, popis funkce a jejich klady nebo zápory. Dále je uveden přehled předních světových automobilek užitkových vozidel s uvedením použitých vstřikovacích systémů na konkrétních motorech. Závěrem je uvedeno porovnání jednotlivých systémů.
Netradiční ovládání ventilů
Janoušek, Michal ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem některých netradičních systémů ovládání ventilů čtyřdobého spalovacího motoru. V první části práce jsou uvedeny základní uspořádání ventilových rozvodů a jejich použití. Dále práce pokračuje základním popisem funkce vybraných netradičních systémů ovládání ventilů, jedná se o systémy používané jak v běžné sériové výrobě, tak v oblasti závodního sportu. V práci je stručně obsažen historický vývoj jednotlivých systémů a jejich použití v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 272 záznamů.   začátekpředchozí263 - 272  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.